Afmontere bremsekaliberstempler på GSF bandit? Afmontere bremsekaliberstempler på GSF bandit?
GSF 600 bandit 1997 bagbremsekaliber.
Vil gerne have nye pakninger i, så stemplerne skal ud.
Er det korrekt observeret, at man skal trykke på bagbremsen mens man holder det stempel inde som sidder mod bremseslangen? Altså det yderste stemplet.
Når så man bliver ved med at pumpe, så må det andet stempel vel bare poppe ud sammen med en masse bremsevæske.
Derefter skal man have en dorn ned i hullet, hvor bremsekablet er skruet på, for at banke de yderste stempel ud?
Er der andre gode metoder?
Jeg er der nu, hvor det inderste stempel er presset i bund, og det yderste sidder halvt ude. Kaliberen er koblet fra bremseslangen.
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.079
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
De er svære at få frem og tilbage, og jeg tvivler på at trykluft er nok.
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 335
og så find en video på youtube der forklarer hvad du skal.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 123
held og lykke..
sep 2011
Emner: 17 Svar: 454
Hvis de resterende stempler stadig sidder i tætningsringene kan du trække dem ud med håndkraft eller evt. med luft mens du holder de allerede afmonterede stempler på plads med håndkraft.
Synes jeg.
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Du kommer lidt WD40 omkring stemplet og holder en finger for alle huller undtaget ét. De puster du nu 4-5 bar igennem og "SMUT" så skulle stemplet komme ud. Som jeg ser det kan det ikke gå galt da du blot skal huske at samle det korrekt og komme lidt siliconefedt på stemplet inde du kommer det tilbage efter rens. Havde ingen erfaring med rens af kalibre, men prøvede mig frem og har da kørt ca 3000km uden problemer.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
http://www.youtube.com/watch?v=Xs61mC0aeK8
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Har tænkt mig at bruge lejefedt når stemplerne skal i igen, men det er måske ikke godt nok? Har sådan noget bardahl fra thansen.
Jeg vil gerne have skildt kaliberen ad, men de to umbraco bolte er meget stramme. Er det varme+luftnøgle vi er ude i?
Tak for hjælpen folkens.
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Hvorfor er det en dårlig idé? Tænker du hvis den får kontakt med siderne?
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Okay. Hvad er det for en skruetrækker?
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.231
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Natte. Okay. Hvis det er bedre så køber jeg det
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Ligeledes er hamre, dorne og brækjern bandlyst i kaliper arbejde, brug hydraulik eller luft og arbejd trinvis, lidt i den ene side og lidt i den anden, så kommer de stille og roligt.
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Tak Allan.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Det er altid en go ide at lægge en go stor klud rundt om hvor stemplet sidder, så får man ikke en masse bremsevæske sprøjtet ud i hoved og værksted, samt det dæmper knaldet fra når stemplet bliver skudt ud.
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Smør først cylinder, monter så gummiring, smør stempel, monter stempel samt manchet.
Sådan holder det og tåler vinterkørsel, og fedtet kan køre sammen med bremsevæske, det er det faktisk designet til, og det virker sgu.
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Bremsevædske optager vand, derfor kogepunktet falder, vand skaber ir og rust.
Har renoveret mange kalipere, de sidste så sent som idag.
Har man renoveret og ikke brugt bremsefedt, så er man godt dum, for så er arbejdet jo spildt og holder ikke evigt, som med bremsefedt.
PS! Det har jeg lært af en der arbejdede på et bremserenoveringsværksted i 40 år!
jul 2012
Følger: 1 Svar: 137
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Jeg skal ikke gøre mig klogere end en der har arbejdet hele sit liv med kalipere.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
http://www.billigbilpleje.dk/product/ate-bremsefedt-180-gr-den-blaa-1942/
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Det hele lyder som begrebsforvirring.
Bremsefedt - eller bremsecylinderfedt bruges til indvendig smøring af kalibre og bremsecylindre når man selv rennoverer dem. Dette for at undgå rivninger i de helt nye gummidele de første gange delen bruges. (Ved f.eks. udluftning) Det særlige ved denne type fedt - som vist mest er silicone - er at den ikke reagere sammen med bremsevæsken.
Kobberfedt er godt til alle bevægelige dele eller mørtikker der er udsat for skiftende temparaturer, som udstødnings og bremsedele. Som de andre, bruger jeg også kobberfedt på bremsernes glideflader etc. Man KAN komme kobberfedt bag på klodserne, men at dette skulle hjælpe imod skrigende bremser tror jeg er en myte. Men klodserne kommer på nogen typer bremser lettere af når de en dag skal ud igen. Faren ved overdreven brug af kobberfedt er hvis noget kommer på klodserne.
Skrigende bremser klares med skrigdæmpningsplader. "Biltemamodellen" er en gummifolie der klistres bag på klodserne. Den rigtige metode er metalplader med samme form som kodsen, der er beklædt med gummi på begge sider.
Flere typer bremseklodser til Audi leveres med fast monterede skrigdæmpmningsplader som en del af klodsen.
m.v.h.
Lasse
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
http://www.google.dk/search?q=bremsefedt&hl=da&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=64Y8UKHCAofatAbCqoDYBQ&ved=0CEUQsAQ&biw=1280&bih=709
Afmontere bremsekaliberstempler på GSF bandit?