3.772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Stempel sat sig i crosser Stempel sat sig i crosser

Hej overvejer at købe en crosser, en 250er kawasaki, men stempel har sat sig og der er spåner i udstødningskanalen så tænker om den skal have ny cylinder eller belægning eller hvad det er, der skal skiftes udover stempel?
Har ikke meget erfaring med crossere nemlig.
VH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stempel sat sig i crosser
  • #1   26. feb 2013 jeg ville overveje det meget kraftigt... der kan være flere ting som er ødelagt..

Nu ved jeg ikke hvad du skal give men den skal sku være meget billig..samt hvilken årgang den er...

man kan få mange cross maskiner som køre til fornuftige penge...

men tror ikke det bliver en god forretning for dig...

• #2   26. feb 2013 Gå uden om den. Den er sikkert ikke til at redde. Som der også bliver nævnt, så kan især 2-takts maskiner fåes for meget rimelige penge.

• #3   26. feb 2013 hej mads, med de billeder ville jeg ihvertfald som minimun få ejer til at tage cylinder af, og sende et billed til dig af den, så har du et udgangspunkt at gå efter. men er det ikke muligt ville jeg som minimum tage udgangspunkt i at cylinder og stempel ihvertfald skal skiftes, så er der krumtappen, den skal sikkert også skiftes når den har sat sig, så den skal være rigtig billig ja

• #4   26. feb 2013 hmm den er fra 96 og 3600 siger han? smiley

• #5   26. feb 2013 jeg vil sige det er for dyrt, jeg er absolut ikke en ekspert inde for crossere, men ved at minde 2 dt´er kan du få for 2500kr, der skal også laves noget, ja, men det er små ting man skal have fat i. så derfor syntes jeg 3600kr for en, hvor det er uvist hvor meget der skal laves, er for meget.

• #6   26. feb 2013 Sådan en 250'er Kawasaki er nu en helt anden lige end en DT'er (har selv haft en DT).

Find ud af hvad et nyt cylinderkit koster. Ellers kan det svejses og få ny belægning. I udlandet kan du få dette gjort til ca. 1500-2000 kr,-

Men der er nok en grund til den har sat sig. Kunne f.eks. være forkert benzin/luft blanding. Måske bare et manglende luftfilter, kan også være en lille utæthed eller værre en krumtapssimmering der er gået. Måske har ejeren også bare glemt olien? Dårlig køling?

• #7   26. feb 2013 de spåner skriger ligefrem ... det her bliver MEGET dyrt !

• #8   26. feb 2013 Du kan jo være uheldig at pejlstangen eller krumtappen er blevet beskadet og så skal monteren skildes ad, hvilket hurtigt kan koste en masse penge.

• #9   26. feb 2013 altså komplet kit med krumtap, stempel og alle pakninger 2600 og så er der cylinder så ja det bliver nok dyrt smiley

• #10   26. feb 2013 ved udemærket godt det er noget helt andet, men forstå min samligning

• #11   26. feb 2013 Lad ham beholde den, alternativt kan du byde ham en tusse, så har du lidt stumper til et projekt.

• #12   26. feb 2013 hmm så bliver det nok et nej tak her fra smiley

• #13   26. feb 2013 tror ikke du vil kunne se røven for skosåler, når han har fået de 3600. Det er ikke altid sjovt, jeg har selv kørt cross i nogle år. Haft 3 forskellige slags, 1 stk yamaha yz80 købt fra ny, en kawasaki kx250 købt brugt - den kørte... lige indtil mig en kammie kørte markrace, når den så virkelig blev krudtet af i længere tid af gangen gik det galt. - den rev simpelthen. Jeg fik så lagt nyt nikasil i i holland og nyt stempel i, og det gjorde den 3 gange på 6 mdr. og vi dysede op og jeg må tilstå til sidst orkede jeg den ikke mer. så den blev lavet og solgt viddere. Skal hilse og sige at jeg mener jeg brugte lige så meget på den på det halve år som jeg havde givet for maskinen! Så find du en der er fornuftig og som kan køre, har der en gang været spåner i lortet bliver det aldrig rigtig helt godt igen!

• #14   26. feb 2013 Det er en fed maskine når det køre, det gør det kun når man poster en ordentlig stak stumper efter det, med jævne mellemrum.

Til markræs er en hårdt pumpet 2t maskine ligeså dyr som en italiensk sportsvogn. de kan simpelthen ikke holde til at køre ligeud mere end 4 sek af gangen smiley

• #15   26. feb 2013 en god ting er at dyse lidt op til mark race! Men fatter stadig ikke helt det med den kawasaki

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #16   28. feb 2013 Måske nicasilen havde gjort mere gavn i cylinder end i Holland smiley
    Undskyld...

• #17   28. feb 2013 bevarres, det blev lavet i holland, da man dengang ikke kunne få det lavet herhjemme... så ja min cyl. med post derned et par uger og den kom retur også så den vældig fin ud igen... og man var, hvis jeg ikke husker helt forkert...1700 kroner fattigere! - jeg opgav det dog til sidst, den blev lavet og fandt en ny ejer, jeg orkede det simpelthen ikke mere. Siden den tid har jeg haft kawasaki fobi.... smiley

• #18   28. feb 2013 mit bud er det koster 5000 før du har den ude og køre hvis alt skal laves, altså ny nicasil i cyl. og en renov. af motor, husk også lige og tjek luftfilterkasse og indsugningsmanifold for revner, det kan være fatalt for en motor! - Specielt i det miljø de færdes.
    Mit råd vil være og spare sammen og finde noget mere fornuftigt! Der kan altså handles udemærkede maskiner til en 12-15000.

Kommentér på:
Stempel sat sig i crosser

Annonce