Kæder - igen... Kæder - igen...
Nu har jeg lånt lidt plads i diverse andre tråde om emnet, så mon ikke det er tid til jeg starter min egen?
Jeg skal have skiftet kæde på min kones CB500, men som det grøn inden for at gøre det selv med en motorcykel synes jeg det virker som en lidt uoverskuelig opgave at skifte til en endeløs kæde - som har været med i de kædekits jeg har fundet til den end til videre.
Plus sådan et nitteværktøj virker ret dyrt for at bruge det en gang, og den billige løsning der plejer at komme her inde med to gange hammer er heller ikke lige noget for mig.
Men har set i MC-nøglen at RK har en kæde der skal samles med en låseclips, som virker ret fristende, men er der nogle der har erfaring med at bruge sådan en kæde/lukning?
Det virker jo nemt og lige til at arbejde med, men hvordan holder det?
Og hvad betyder det at der står det er en ikke "o-rings kæde"?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Hvad med tandhjulene hvordan er de nu da kæden skal skiftes, slidte tandhjul ødelægger en ny kæde.
Du kunne jo også lige trille forbi en mekaniker og høre deres mening ( Det er gratis )
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 104 Svar: 842
Jeg tænker bare også lidt på der står den er uden o-ring, hvor meget har det af betydning på holdbarhed på kilometerne?
Mener der er ca. 350 at spare frem for et DID sæt, men hvis det så til gengæld holder dobbelt så lang tid, så er det selvfølgelig også værd at have med i tankerne.
Jeg ville ikke spare på kæden, kender en som kørte på en gsxr 1100 han køre 40-42000 Km på en kæde
En kæde der springer kan slå hul i blokken, så er det dyrt
Kæder - igen...