2.745 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min sv1000 sætter ud i tomgang og hakker under kørsel Min sv1000 sætter ud i tomgang og hakker under kørsel

Hej med jer

jeg var på langtur i går, og der oplevet jeg lidt mærkelige ting. Maskinen begyndte at hække og ville ikke rigtig tage fuld gas, Den slå også et par prutter i indsugningen lød det som om. Den gik også ud i lyskryds. Også lygter den meget af benz når man køre bag ved den.

Der er power commander på kan den være synderen måske?

Mvh kasper Den fortvivlede

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min sv1000 sætter ud i tomgang og hakker under kørsel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   12. aug 2013 Prøv at pille powercommanderen fra. Det ville være mit gæt...

Hvis det afhjælper problemet, skal den bare have smidt mappet ind igen.

• #2   12. aug 2013 okay det må jeg prøve.

• #3   12. aug 2013 Har samme problem, men hjalp ikke ved afmontering af Power Comanderen.
    Jeg har ikke rigtigt fundet problemet endnu, men leder stadig, så følger også denne tråd for af se om der er noget jeg kan prøve af andre ting, mit næste bud er og få den dialogiseret hos en suzuki forhandler og næste gang den gør det kan du køre den derover igen og de putter den på pc og bang, så kan de se problemet. Dog ville det være billigere selv af finde fejlen smiley

• #4   12. aug 2013 Kommer det som et skud fra luftfilterkassen? hvis det gør, lyder som om du skal have synkroniseret dine spjælde, og TPS-sensor.
    Det gjorde min gamle SV tit indtil jeg fin gjort ovenstående. Men mange døjer med det på SV'eren. smiley Ikke noget farligt, men irriterende. smiley

• Sajmon ™

#5   12. aug 2013 Ingen grund til at betale en Suzuki mekaniker for at finde fejlene. Hvis de er elektroniske, kan de vises i displayet ved at kortslutte dette stik og så dreje nøglen til on, og efterfølgende starte den.

profilbillede
  • #6   20. aug 2013 nu har jeg prøvet lidt med min maskine. Jeg startet med at pille power commander af, det var ikke nogen go ting, den stod fint i tomgang men jeg kunne ikke give gas uden den puffffet helt vildt og gik ud. jeg har tjekket om der kunne være nogen steder den får falsk luft, men det ser heller ikke sådan ud.

Så har jeg læst at man skal prøve og få justeret/kaliberet (TPS-censor og Spjælde) er det noget man kan gøre selv eller ?

• Sajmon ™

#7   20. aug 2013 Det kan man sagtens. Guide findes på svrider.dk...

Men har du prøvet at udlæse fejlkoder?

• #8   20. aug 2013 nej det har jeg ikke for den viser ikke noget i displayet. så det har jeg ikke lige tænkt over at gøre.

• Sajmon ™

#9   20. aug 2013 Så ville jeg starte med det. Din TPS går ikke bare lige pludselig ud af justering - og det gør sekundær spjældene slet ikke, så det er en fejl som er opstået pludseligt.

Jeg er nødt til at spørge, men er der benzin nok på den?

Det kunne godt tænkes at være den ene tændspole - det er set før. Den vil du få som fejlkode når du udlæser den.

• #10   20. aug 2013 jeg prøver lige at læse den ud inden jeg går igang med tps så skriver jeg lige tilbage.

• #11   20. aug 2013 Den skriver _c00

• #12   21. aug 2013 Nu spiller hun igen. Det var bare lidt justering af TPS . Takket være svrider.dk super how too do. Guide.

Kommentér på:
Min sv1000 sætter ud i tomgang og hakker under kørsel

Annonce