{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

hvor mange rpm ved choker? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og flotte mænd smiley

en quickie;

hvad er "normalen" for tomgang når man om morgenen starter cyklen med fuld choker? Min rf 400 hoster igang med fuld choker, og sniger sig så op på ca 3200rpm stabilt. Jeg sætter den så på halv ca når jeg sætter i gear og efter ca 300m er den taget fra om tomgang ca 1200.

er de 3200 for højt på kold motor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange rpm ved choker?
  • #1   27. aug 2013 Der er nok til den høje side da motoren og olien er kold så hvis den kan med halv chokker tror jeg ville det istedet for , det er altid godt forr en motor at blive varm før den skal have omdr. og yde noget , den burte kunne starte ved ca 2300 omdr.

  • #2   27. aug 2013 Chokeren er kun til for at starte den op fra kold, hvis du kan tage Chokeren af/reducere den uden den går i stå, så bare gør det, der er ingen grund til at lade den rende så hurtigt. Jeg reducerer chokeren på min mens jeg tager hjelmen på, så den hele tiden ligger omkring 2000. Og når jeg triller ud af indkørslen passer det med jeg kan fjerne den helt smiley

  • #3   27. aug 2013 min får max 1500, men er så med sprøjt.....

  • #4   27. aug 2013 Både min med indsprøjtning og min fars med manuel choker ligger på 18-2000 omdrejninger kolde.

  • #5   27. aug 2013 Ok, men det vel i realiteten meningen at den skal starte med fuld choker? (den går i stå eller hoster noget ved mindre lige efter start) kan man ændre noget så den måske tager lidt mindre runder ved choker? smiley

  • #6   27. aug 2013 Lad være med at give den fuld choker ? Jeg tilpasser det øjeblikkeligt efter jeg starter den så den står på 2000omdrejnigner

  • #8   27. aug 2013 Hvad kan der ske hvis chokeren er for høj? Min lægger mellem 3000 og 4000 smiley

  • #9   27. aug 2013 Det gør min også ved max indstilling, ca 4000 omdrejninger, men hvis jeg bare giver den 3/4 på choker, er den cirka på de
    2000 omdrejninger, så jeg tilpasser det også derefter, det må ikke være helt sundt for motoren at starte så hårdt op, jeg har lige renset karborator for jeg tænkte det måske ville hjælpe men uden resultat, jeg har nu mistanke om, at den enten får falsk luft eller karborator skal sync'kes eller noget, mit kabel går helt fint


  • #10   27. aug 2013 Det gør min også ved max indstilling, ca 4000 omdrejninger, men hvis jeg bare giver den 3/4 på choker, er den cirka på de
    2000 omdrejninger, så jeg tilpasser det også derefter, det må ikke være helt sundt for motoren at starte så hårdt op, jeg har lige renset karborator for jeg tænkte det måske ville hjælpe men uden resultat, jeg har nu mistanke om, at den enten får falsk luft eller karborator skal sync'kes eller noget, mit kabel går helt fint


  • #11   27. aug 2013 Chokeren er kun til at holde liv i maskinen indtil den er tilstrækkelig varm til den kan klare sig selv. Der er ingen faste regler for hvordan den skal bruges, bare cyklen ikke går i stå, så er alt fjong. Der er intet at være bange som sådan, der sker intet ved at starte med fuld choker, kun at du vækker naboerne..

    Start den, sigt efter ca 2000 rpm, og skub chokeren tilbage lidt efter lidt, og efter et par min, så kan den klare sig selv i tomgang, så er det bare skub den helt tilbage og tril ud af indkørslen


  • #12   27. aug 2013 Prøv evt. lige at vride gassen 2-3 gange inden start... Det hjalp på min Dominaotr så den ikke skulle have fuld choker...

    Men kan ikke se hvorfor det du gør ikke er fint når den holder liv i den, og ikke går ud efterfølgende..


  • #13   27. aug 2013 nej den tager ikke skade af at rende 4000 omdr/min men det larmer vel lidt unødigt smiley

Kommentér på:
hvor mange rpm ved choker?

Annonce