4.872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

brændt ventil hvorfor brændt ventil hvorfor

Hej Allesammen

Jeg har for en måned siden fik jeg mig en Honda CMX 250 Rebel og noterede mig godt nok at den gik lidt dårlig på den ene cylinder... igår skildte jeg så motoren ad og fant ud af at det var en brændt ventil.

Og så er det at jeg spørger hvorfor sker det??? og er det nødvendig at tjekke andet i motoren? motoren har gået 21000km så den burdte jo ikke være slidt,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændt ventil hvorfor
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   8. sep 2013 Mulighederne er:

For mager blanding.

For lidt modstand i udstødningen. Er den skiftet uden der er justeret på noget, får den for mager blanding.

For stram ventil tolerance. Hvis ikke ventilerne står løst nok, får de ikke nok hviletid på ventilsædet, så derfor kan de ikke komme af med varmen = de brænder.
    Desværre er ventilen brændt, så tolerancen er temmelig svær at kontrollere nu - men du skal sørge for at de står løst nok når du samler det igen, og du skal sørge for at kontrollere blandingen på alle cylindre...

• #2   8. sep 2013 Ja nu er der kun en karburator på sådan en 2 cylindret CMX 250 og den går fint på den anden cylinder..... kan det være fordi den har stået stille i lang tid? sælgren fortalte at den ihvertfal havde stået stille i 3 år.

en anden ting er at den har en hjemmegjort udstødning på hvor lænten på rørene er forskældig kan det havde noget at sige???

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #3   8. sep 2013 Har den stået stille i 3 år, er det ikke svært at forestille sig en ventil der har et rustent sæde eller hænger lidt.

Længden på forrørene kan ikke gøre det alene.

• #6   8. sep 2013 ja det er så lidt svært at konstaterer for mig for den havde nemlig lige fået nye tenrør da jeg købte den, og jeg tror at ventilen allerede var brændt der,
    og jeg kan så først få lavet en komprations test når jeg har samlet motoren igen

• #7   8. sep 2013 hej henrik
    jeg kan kun fortælle dig at den havde rigeligt slør ved udstødnings ventilen da jeg fik den. men det kan jo saktens være at det er sælgeren der har justeret den efter den er brændt af.
    Jeg er bare ny i dether så jeg vil sikre mig at den ikke brænder af igen når jeg sætter en ny i

• #9   8. sep 2013 Hvis den er skilt ad så få slebet ventiler, fræst/slebet sæder og skiftet paraplyerne, så er den side jo i orden.

• #10   10. sep 2013 efter en nærmer gennemgang af topstykket tror jeg at jeg har fundet årsagen til den brændte ventil.
    Der har været en lille utæthed ved indsugnings manifoldet (det kunne jeg se fordi der var en smule iret i kanalen og rust på ventil sædet) i den ene side så der er kommet vand ind ved den ene indsugnings ventil som så heldigvis har stået lukket(ellers ville der være rust i cylinderen) .
    Min teori er så at da de har startet motorcyklen op så har de ikke tjekket noget og bare vreden øret på den, det skidt og rust der så har stået omkring indsugnings ventilen har er gået ned i cylinderen og er gået i klemme i udstødnings ventilen og bøjet den en smule og sat den ene cylinder ud af kraft.
    Nu skal jeg så bare finde et sted der kan hjælpe mig med at renovere toppen for billige penge

• #11   10. sep 2013 Har en Honda Nighthawk 450, den kan heller ikke starte, sikkert ventilerne der står for stramt.
    Jeg har muligheden for at få renoveret billigt, og er hjemme i dag og i morgen, så rejser jeg ud i verden og arbejder, send PM hvis jeg skal gøre noget.

Kommentér på:
brændt ventil hvorfor

Annonce