4.872 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
brændt ventil hvorfor brændt ventil hvorfor
Hej Allesammen
Jeg har for en måned siden fik jeg mig en Honda CMX 250 Rebel og noterede mig godt nok at den gik lidt dårlig på den ene cylinder... igår skildte jeg så motoren ad og fant ud af at det var en brændt ventil.
Og så er det at jeg spørger hvorfor sker det??? og er det nødvendig at tjekke andet i motoren? motoren har gået 21000km så den burdte jo ikke være slidt,
0 synes godt om
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
For mager blanding.
For lidt modstand i udstødningen. Er den skiftet uden der er justeret på noget, får den for mager blanding.
For stram ventil tolerance. Hvis ikke ventilerne står løst nok, får de ikke nok hviletid på ventilsædet, så derfor kan de ikke komme af med varmen = de brænder.
Desværre er ventilen brændt, så tolerancen er temmelig svær at kontrollere nu - men du skal sørge for at de står løst nok når du samler det igen, og du skal sørge for at kontrollere blandingen på alle cylindre...
dec 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 20
en anden ting er at den har en hjemmegjort udstødning på hvor lænten på rørene er forskældig kan det havde noget at sige???
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Længden på forrørene kan ikke gøre det alene.
dec 2012
og jeg kan så først få lavet en komprations test når jeg har samlet motoren igen
dec 2012
jeg kan kun fortælle dig at den havde rigeligt slør ved udstødnings ventilen da jeg fik den. men det kan jo saktens være at det er sælgeren der har justeret den efter den er brændt af.
Jeg er bare ny i dether så jeg vil sikre mig at den ikke brænder af igen når jeg sætter en ny i
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
dec 2012
Der har været en lille utæthed ved indsugnings manifoldet (det kunne jeg se fordi der var en smule iret i kanalen og rust på ventil sædet) i den ene side så der er kommet vand ind ved den ene indsugnings ventil som så heldigvis har stået lukket(ellers ville der være rust i cylinderen) .
Min teori er så at da de har startet motorcyklen op så har de ikke tjekket noget og bare vreden øret på den, det skidt og rust der så har stået omkring indsugnings ventilen har er gået ned i cylinderen og er gået i klemme i udstødnings ventilen og bøjet den en smule og sat den ene cylinder ud af kraft.
Nu skal jeg så bare finde et sted der kan hjælpe mig med at renovere toppen for billige penge
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Jeg har muligheden for at få renoveret billigt, og er hjemme i dag og i morgen, så rejser jeg ud i verden og arbejder, send PM hvis jeg skal gøre noget.
brændt ventil hvorfor