2.529 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Honda CX renovering/ ombytter Honda CX renovering/ ombytter
Hej Jeg står lidt i et dillemma og vil gerne høre nogen andre`s syn for sagen.
Jeg har en gammel honda cx som jeg er glad ved, den er ved at have gået en omgang på spedometeret, og har egentlig klaret det godt, dog begyndte den periodisk at sætte ud på en cyllinder.
Jeg tænker om jeg skal renovere eller sætte en ny motor på.
Hvis jeg renovere, har jeg ladet mig fortælle at der skal ny stator og en motor med den slags KM på klokken trænger til en god overhaling.
Jeg er blevet tilbudt en motor uden garanti til 4000. med det halve på klokken.
Hvad tænker i?
På forhånd tak Lasse
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Så jeg ville da bare finde fejlen - og rette den, såfremt det forhåbentlig kun er en bagatel.
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 14
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 171
Tændrørskabler, fordeler, fordelerdæksel, hvis der sidder sådan noget, ved ikke hvordan teknikken er på din... ??
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 123
apr 2006
Rigtig fine Guides du har lavet der, det må være tegn på overskud
Desværre ser mine stik noget anderledes ud, jeg har væsentlig flere ledninger i mine stik de sidder alle sammen på et "plastik beslag" bagved batteriet ned mod baghjulet.
Mvh Lasse
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 190
MEN - de har nogle sygdomme, der betyder, at der skal gøres nogenlunde det samme ved dem for hver 70.000 - 100.000 km. Der er en keramisk pakning der bliver slidt, og stator har en uvane med at gøre knuder, hvilket medfører tændingsproblemer ved 5.500 omdrejninger og opad.
Og, hvis du monterer en anden motor, aner du ikke hvornår du lander i øvelsen - men den kommer, det er sikkert.
Jeg ville melde mig ind i CX klubben - De er rigtigt skrappe - Og få lidt hjælp derinde.
Tidligere indehaver af en CX 650 Silverwing mede 280.000 på klokken... (Og 650 er MEGET mere ustabile end 500!)
mvh
Edvard
apr 2006
Det skal jeg ikke kunne sige, min er en 83. euro model.
Hej Edvard
Jeg har godt hørt at de har de der tendenser.
Cx klubben, er lidt dyrt for et enkelt spørgsmål, jeg kigger efter en haynes manual istedet tror jeg men tak for hjælpen
apr 2006
Jeg har nu ohmet de tre stator forbindelser og der er ikke forbindelse mellem nogen af dem. jeg målte også på tændspolerne og uden at vide hvad de skal ligge på så gav de det samme resultat. Jeg prøvede tændrørs hætterne, der var væsentlig forskel i modstanden. prøver med et par ny af dem. Har du andre ideer jeg evt kan prøve at teste mig igennem? Mvh Lasse
Har ikke nogen ordentlige billeder, så jeg vil ikke være bekendt at oprette et værksteds projekt, som det pt er
Honda CX renovering/ ombytter