2.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Honda CX renovering/ ombytter Honda CX renovering/ ombytter

Hej Jeg står lidt i et dillemma og vil gerne høre nogen andre`s syn for sagen.

Jeg har en gammel honda cx som jeg er glad ved, den er ved at have gået en omgang på spedometeret, og har egentlig klaret det godt, dog begyndte den periodisk at sætte ud på en cyllinder.

Jeg tænker om jeg skal renovere eller sætte en ny motor på.
Hvis jeg renovere, har jeg ladet mig fortælle at der skal ny stator og en motor med den slags KM på klokken trænger til en god overhaling.

Jeg er blevet tilbudt en motor uden garanti til 4000. med det halve på klokken.

Hvad tænker i?

På forhånd tak Lasse smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CX renovering/ ombytter
  • #1   31. okt 2013 Den kan da sagtens køre en omgang mere på spedometeret.
    Så jeg ville da bare finde fejlen - og rette den, såfremt det forhåbentlig kun er en bagatel.
    smiley


  • #2   31. okt 2013 Det er det smiley jeg høre at statoren er et velkendt problem på dem, men at resten af motoren ellers skulle være lidt af en evighedsmaskine. den taber tændingen på den ene cyllinder når den kommer op i omdr. med helt nye tændrør.

  • #3   31. okt 2013 Tændspoler??

  • #4   31. okt 2013 Tændspole(r)
    Tændrørskabler, fordeler, fordelerdæksel, hvis der sidder sådan noget, ved ikke hvordan teknikken er på din... ??


  • #6   31. okt 2013 Meld dig ind i CX klubben. Der er nogle cx eksperter derinde

  • #7   31. okt 2013 Er ret sikker på det er spolen der svigter, man kan købe elektronisk tænding ved cx klubben, det kan vidst monteres uden at motoren skal af..

  • #9   6. nov 2013 Hej Hans Henrik.
    Rigtig fine Guides du har lavet der, det må være tegn på overskud smiley
    Desværre ser mine stik noget anderledes ud, jeg har væsentlig flere ledninger i mine stik de sidder alle sammen på et "plastik beslag" bagved batteriet ned mod baghjulet.
    Mvh Lasse


  • #11   7. nov 2013 Honda CX (500, ikke 650!) er en rigtig stabil cykel, der kan gå mange 100.000 km.
    MEN - de har nogle sygdomme, der betyder, at der skal gøres nogenlunde det samme ved dem for hver 70.000 - 100.000 km. Der er en keramisk pakning der bliver slidt, og stator har en uvane med at gøre knuder, hvilket medfører tændingsproblemer ved 5.500 omdrejninger og opad.
    Og, hvis du monterer en anden motor, aner du ikke hvornår du lander i øvelsen - men den kommer, det er sikkert.
    Jeg ville melde mig ind i CX klubben - De er rigtigt skrappe - Og få lidt hjælp derinde.

    Tidligere indehaver af en CX 650 Silverwing mede 280.000 på klokken... (Og 650 er MEGET mere ustabile end 500!)

    mvh

    Edvard


  • #12   11. nov 2013 Hej Hans Henrik.
    Det skal jeg ikke kunne sige, min er en 83. euro model.

    Hej Edvard
    Jeg har godt hørt at de har de der tendenser.
    Cx klubben, er lidt dyrt for et enkelt spørgsmål, jeg kigger efter en haynes manual istedet tror jeg men tak for hjælpen smiley


  • #14   20. nov 2013 Hej Igen Hans Henrik, Beklager den sene udmelding med årg og model.
    Jeg har nu ohmet de tre stator forbindelser og der er ikke forbindelse mellem nogen af dem. jeg målte også på tændspolerne og uden at vide hvad de skal ligge på så gav de det samme resultat. Jeg prøvede tændrørs hætterne, der var væsentlig forskel i modstanden. prøver med et par ny af dem. Har du andre ideer jeg evt kan prøve at teste mig igennem? Mvh Lasse

    Har ikke nogen ordentlige billeder, så jeg vil ikke være bekendt at oprette et værksteds projekt, som det pt er smiley


Kommentér på:
Honda CX renovering/ ombytter

Annonce