{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.469 visninger | Oprettet:

HM
HM
Tilmeldt:
21. apr 2006
Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555

Ny type varmehåndtag..... {{forumTopicSubject}}

Engelske Datatool har lavet en ny type varmehåndtag, hvor man har indbygget "slider control" siddende på venstre håndtag. På højre håndtag er der indikator for on/off og styrkevalg.

Et nyt varmehåndtag??

Jovist... forskellen på Datatool's vs. de fleste andre er, at dette system kan monteres direkte på batteri - dog er der indskudt sikring! Ingen behov for relæ eller andre krumspring, idet Datatool holder øje med spændingen på MC'ens batteri fra stilstand til startet. Du kan kun tænde håndtaget såfremt MC'en er startet og den lader korrekt. Ligeledes slukker den selv når MC'en standses. Der er 4 x indstilling monteret via en fiks slider-control på venstre håndtag, hvilket betyder, at du ikke skal flytte hånden væk fra styret - hvilket er tilfældet ift. mange andre typer/installationer. Prisen er desuden attraktiv. Fandt banditten på Amazon.co.uk , eBay m.fl. for ca. dkr. 6-650,- Der findes ingen dansk forhandler af Datatool (endnu).

Nu er det monteret, testet og det virker fantastisk. Det erstatter min tidl. Oxford - og det har jeg bestemt ikke fortrudt (endnu). Nu må vi se hvorledes det klarer krigen.... men det lover godt!

I kan finde flere oplysninger her:
http://www.datatool.co.uk/home/products/THERMAGRIP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny type varmehåndtag.....
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #1   24. feb 2014 ...og lige et billede af højre side! Ikke så meget at se - blot indikatoren!

    profilbillede
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   24. feb 2014 ....og her af begge sider! smiley


    profilbillede
  • #3   24. feb 2014 Ja det er bare dejligt, med lidt varme styret. Min første maskine med det, var en zx10, dejligt, at kunne køre med sommer handsker, selv om det er lidt halv koldt.
    Bliver godt, at høre om de kan tåle regn og slud, uden problemer


  • #5   24. feb 2014 Hvor meget tykkere er håndtagene i forhold til standart?,ellers smart system hvis de holder


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   24. feb 2014 Jeg har fået nogle meldinger fra et søster-forum i UK, hvor flere har kørt sidste sæson med dem. De er (stadig) glade for dem.

    De er en anelse tykkere end std. håndtag og virker en smule "vamsede", hvilket jeg synes er godt. Har leget lidt med vand på grip/elektronik - og der ser også fint-fint ud! Jeg vil dog overveje at behandle slider-styringen i løbet af sæson'en med noget elektronikspray/smøring mv. Better safe than sorry... hvilket jeg forøvrigt også gør ved de alm. håndtag... der er intet så træls som lys/kontakter der ikke virker perfekt!


  • #7   24. feb 2014 Er mere fan af den type man kan putte under greb. Så kan man nemlig selv bestemme tekstur og hårhed af sine greb.

  • #9   24. feb 2014 Også bestilt et sæt,spændende om det virkelig er så nemt mht monteringen

  • #11   24. feb 2014 ikke standart på fjr 2006-:(

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   24. feb 2014 @fjrperdk: Det er også standard ab fabrik på GEN-2... men du skal stadig flytte hånden væk fra styret! Jeg kan godt forstå, at det ikke er så stort et problem på FJR pga. den lave fart og de i forvejen store rystelser... du er jo øvet! smiley

  • #13   24. feb 2014 Var dine oxford da gået i stykker eller hvorfor, jeg er glad for mine i hvert fald. smiley



    btw... ÆGGESKALD!


  • #14   24. feb 2014 Hvad er længden på de varmehåndtag hvis jeg må spørge?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #16   24. feb 2014 @Elias G: Ja! Controller/kontakt var gået i stykker... dog ikke mere end den kunne limes igen.... men jeg gad ikke at se på den store røde knap- og jeg gad ikke at flytte hånden væk fra styret mere! Såhhh.....

    @Jørgen: Standardlængde som "alle" nu engang er.... tjek evt. instruktions-PDF her:
    http://www.datatool.co.uk/PDF/THERMAGRIP-Instructions.pdf



  • #17   24. feb 2014 GTR
    Grunden til mit spørgsmål burde jeg måske have skrevet. Købte et par varmehåndtag fra Oxford. De var kortere end std håndtagene.
    Skulle jeg have monteret dem skulle jeg have skåret af gasrullen hvilket ikke er så smart igen hvis jeg senere ville have std på igen. Derfor mit spørgsmål smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #19   24. feb 2014 @Jørgen: Du kan lave et cut på tre forskellige steder, så mit gæt er, at du kan tilpasse længde mere eller mindre til alle typer/gasruller.

  • #20   25. feb 2014 GTR@
    Så fik du også lokket mig til at bestille et sæt!
    Håber så bare at de originale håndtag er til at få af. Installationen ser jo nem nok ud:).
    Takker for linket, billeder og beskrivelse!
    Mvh


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #22   25. feb 2014 Ahhh... den holder ikke helt med varmehåndtag! De er meget lidt okay mht. trykluft! Men lidt opvarmning forinden gør underværker!!
    smiley


  • #23   25. feb 2014 GTR@
    Monterede du selv dine nye varmehåndtag?
    Hvis ja, så får du nok lige en PB, hvis jeg går kold;)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #24   25. feb 2014 Afmontering med trykluft er et fint trick... hvis du er græsk-katolsk med de gamle håndtag, så skær' dem af... rens håndtaget... og brug medfølgende lim ift. montage.
    Tjek lige mht. kabler og placering *inden* du limer......lav en prøvemontage og tilse, at du har taget højde for placeringer af kabler, friløb ift. gas osv. osv.

    Der medfølger en fin guide - no brainer!

    smiley


  • #26   25. feb 2014 Jeg har lige nakket bettebrors kompessor, mens hans fiser rundt og leger Thaiturist.
    Jeg har tjekket ang montering, og det ser jo ok nemt ud, og tager man sig ordentlig tid, så kan det kun blive godt :).
    Fik lige en mail om, at pakken er sendt fra UK, så nu er det bare at vente.


  • #27   28. feb 2014 Fik monteret mine i aftes,nemt,bliver hurtigt varme,men syntes godt nok de er tykke,for tykke!!-:(

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #30   28. feb 2014 @johnny: Hmmm.... jeg syns' faktisk det er fint med lidt større Ø på håndtaget, men det er vel en smagssag!

    @Søren: Billedet ligner, men jeg kan se at kontrollen såvel kabler er meget anderledes, så jeg tror ikke det er de samme.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #32   28. feb 2014 Nu kender jeg ikke dem som ref. til... skal vi kalde dem "kina-udgaven" ? smiley

    Datatool er produceret i England. Jeg har kendskab til dem pga. montering og (indtil videre) begrænset brug. De virker lovende. Kvaliteten synes høj, bl.a. kabler og samlinger synes gennemtænkt. Jeg kan sammenligne med de utallige Oxford jeg har haft i hænde- og været bruger af. Og i den retning står Datatools bestemt ikke tilbage.

    Når dette er sagt (skrevet), så mangler jeg jo stadig den vitale brugstest, hvor de får med grovfilen, dvs. sol, kulde, varme, regn og og og.... Skulle det vise sig, at de falder uheldigt ud, så kan jeg jo glæde mig over den lave pris! Men jeg spår at de nok skal holde.


  • #33   28. feb 2014 smiley Så fik jeg sørme også en pakke fra Uk i middags!
    Det gik jo nemt med montering. Det jeg brugte længst tid på, var at skille cyklen ad for at lave en pæn og skjult kabelføring, men det spiller sq bare nu. Måtte desværre droppe Pacekeeperen, og montere de originale bar ends igen. Lidt fesent look ift. de aluminium ender, jeg havde før dette projekt.
    Hvis ellers det stopper med at pisse med, så tager jeg biken på arbejde i aften og møder med lune hænder smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #34   28. feb 2014 Hvorfor kan du ikke få PaceKeeperen til at være der?

  • #35   28. feb 2014 GTR@
    Der er en ring der skal i styr,og det lader sig ikke gøre. Dertil er de nye varmehåndtag for lange,men pyt. Jeg har bestilt lidt lir hos Probolt( så pengene fosser ud af mulvarpeskindet).Røde bolte til motoren,røde dæksler til bremsevæskebeholdere, røde styrender og vistnok lidt andet også.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #36   28. feb 2014 Hmmm.... underligt! Jeg cuttede mine i det absolut yderste "led"....så faktisk var der mere plads end på Oxford'en!

  • #37   28. feb 2014 Har også fint plads til pacekeeper,lhåber det tørrer op til imorgen smiley

  • #38   28. maj 2014 Nu har jeg også bestilt et sæt. Håber de passer på en FZ6. Skærer man bare gummiet af gastrykkene, når man skal have de gamle af?:-)

  • #39   28. maj 2014 *gasrullerne smiley

  • #40   1. jul 2014 Jeg forsøgte lige at prøvemontere mine Datatool her den anden dag, men synes sku at de er meget svære at få på det nye styr (alm. ø22) og på gasrullen. :S
    Især på gasrullen, da slet ikke vil gå ind over.
    Det er en Honda CB400 SF fra '92, så ikke noget specielt der.

    Har I andre ikke haft nogle problemer med at få den ind over, eller har I nogle fif?
    Kan det virkelig passe at det lim der følger med, kan gøre forskellen? (jeg tør bare ikke smide lim i dem, hvis de nu slet ikke er til at få ind over, og stå med tørret lim i håndtagene smiley ).

    Skal man starte maskinen med dem tilsluttet batteriet, så de kan blive varme, og derved udvider sig?

    Håber I vil hjælpe, for vil gerne få dem på så alt det andet kan blive monteret her i min ferie smiley


  • #41   1. jul 2014 Jeg måtte slibe lidt med sandpapir for at få mine på. Sleb malingen af styret, og sleb lidt på gasrullen, på med hårlak, og lidt forsigtige dunk med en træklods. Og på de kom... De er rigtig gode

  • #42   1. jul 2014 Jeg kunne slå mine på med hånden. Skulle dog slå til.

  • #43   1. jul 2014 Okay, så må jeg prøve at slibe lidt på gasrullen, smøre limen på og eller banke dem på smiley

    Kunne være lækkert hvis man bare kunne bruge lufttryk, som med de gamle gummi håndtag.

    Tak for svarene!


  • #45   1. jul 2014 Hehe, men de giver da stadig "varme i hænderene" så smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #47   1. jul 2014 @Søren: Billige? Var det et alternativ til Datatools du havde fundet? Jeg kan nemlig ikke forestille mig, at Datatools kan smelte sig gennem deres indpakning! smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #49   1. jul 2014 Okay! Kunne heller ikke forstå hvis det skulle være Datatools som var så ringe! Jeg har i den grad fået testet Datatools på årets første 6000km, hvor de er blevet presset på kulde, varme, fugt og lårtykke stråler af vand... Eneste "negative" jeg har at sige om dem er, at de bruger vel lang tid på at varme sig helt op, hvis man sætter fuld skrue på systemet. Omvendt, så er det herligt, at man i pos #1 kan have en let håndlun varme der virker comfy også om sommeren (f.eks. aften/nat-kørsel).

Kommentér på:
Ny type varmehåndtag.....

Annonce