3.518 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
46 Svar
Hjælp til LS650 Hjælp til LS650
Hej jeg har anskaffet mig en Suzuki LS650, den har rundet 17000km og ser faktisk rigtig fin ud. Den har lige fået nyt olie, samt filter + ny tændrør.. den har en Silvertail custom put på.. Det eneste problem jeg har er at den skyder helt vildt? HMMM? Er det karbureringen der skal indstilles med nye dysser? Problemet opstår også når jeg ligger på de 90 og giver fuldgas så skyder den og går meget ujævt?
Hjælp hvis du har styr på det
God aften derude
0 synes godt om
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Masser af Savager - men ikke alle - skyder altid noget ved påløb eller slukning af motor:-)
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 6 Emner: 11 Svar: 252
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 664
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det her beskrives omvendt. Den kan få rigeligt benz. den kan få falsk luft, den kan være forkert grundjusteret, den kan have en utæt membran, noget i karburatoren kan være samlet forkert, eller den kan have en skidt CDI. Som Altid benzin eller strøm!!
Begynd fra en ende af: Skil karburator og udstødning ad, rens alt i karburator og saml alt ordentligt, , noter dyse, skru luftskrue i bund, og drej den 2,5 omgange ud igen. saml alt også luftfilter og kasse omhyggeligt. Sæt udstødning på igen og spænd oppefra og bagud. Så starter du og justerer tomngang og luftblanding, når maskinen er varm. Begynd her!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
God fornøjelse...
Din savage har nok en 130 dyse i standart.
Efterse vacum membranen for små revner, det kan drille...
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1291516932/6
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Ja, eller sludre med dem har har erfaringen
MAGNUS: på det billede du viser af din savage under tråden udstødning bla bla, der har du intet dæksel på din luftfilterkasse.?????!!!
- det er helt galt og siger noget om problemet
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
- dog har de fat i noget, da man udskifter karburatoren for at leje med indsug.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
det tidligere tændrør jeg skiftede var en lille smule hvidt, så det må være en for mager blanding.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
http://www.youtube.com/watch?v=rFFuF9QZ4IM
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Det er ikke et problem at få fine resultater i en bænk, hvor trykforholdene omkring cyklen er ens, men så snart man kører _fartvind, modvind, medvind og sidevind, bliver det meget essentielt at cyklen tager luft ind foran karburatoren - et sted, som sidder i samme atmosfæriske forhold ligegyldigt, hvad man gør med biken. Ellers kan de helt enkelt ikke optimeres!
Man kan pille de oprindelige CV-er af og sætte tvangsstyrede karbs på, men det er en større sag!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
For at din cykel skal spille, så skal alt omkring luftfilteret være helt tæt. Skift luftfilteret til et friskt originalt.
Rod ikke med dyser, før kaburator har været helt renset med diesel start, tjekket studser, oringe alt skal være tæt og intakt.
Når alt er renset og efterset og er i orden, så kan du leje med dyser. Ellers er dit udgangspunkt ikke eksisterende for at ramme en brugbar justering.
Min mc forbrændte ikke rigtigt med originalt setup, original potte osv trods 130 dyse. Jeg skiftede potten og den gik endnu magre og kørte kun 100 km/t ! Så prøvede jeg med dyser 135,140,145,150 sidste blev for stor, 145 i og nålen løftet til max, justeret blandingsskruen til den går bedst. Så render den fint 130-140 nu og brun kulør på tændrør. Nu har den kørt 80.000 km uden noget at skave sig over!
Dyserne skal være originale mikuni. Ikke jet kit dyser, de har ikke samme koniske form eller størrelser indenfor samme tal. Din nål i kaburatoren passer til dysen. Originalt til originalt, slut!
Mit bedste råd, rør kun ved hoved dyse og nål indstilling, ikke tomgangs dyse osv... Der er ingen grund til det
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
En 650'er med original 40 mm karburator og et kuldkælder af et moment på 31-34 originale heste..
Yamahas 660'er performer 48 hk med højere omdrejninger og moment herefter.
En savage motor er en low speed og kræfterne er hernede.
Det kan med andre ord ik være rigtigt
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Men spændende, hvis du får lavet en måling. Så må jeg få en update
Tom, har du kørt på den i blæsevejr mht dit åbne filter?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg aner ikke om du har sat en tvangsstyret karburator, men betænker du hvordan en vacuumkarburator rent faktisk virker, så kan det jo slet ikke lade sig gøre at køre med korrekt blandingsforhold under varierende vindforhold med åbne filtre!!!! De kræver simpelthen en veldefineret flow-modstand for at kunne virke ensartet. Det er jo simpel logik!!!!
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Der er jo ikke nogen grund til at tage på vej. Jeg har selv en gammelRoyal Enfield herude, men den har amal med direkte træk på spjæld slet intet filter og rigtig Choker uden benzintilførsel/chokerdyse. Den går sgu også fint, men her er heller ikke nogen vacuumklokke, der skal styre hverken luft og/eller nål. Det gør jeg direkte med et kabel! Det er en tvangsstyret karburator!!!!
Sådan noget kan man altid få til at gå!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Min gode vens savage manglede indsugnings gummiet i luftfilterkassen under sadlen. Den trækker på ingen måde som forventet, alt for tam i optrækket. Efter vi fik fat i denne studs og monteret den, så er det en HELT anden mc at køre på. Nu slår den stærkere og trækker, bare for en lille firkant påmonteret luftboxen.
En savage har ingenbegrænsninger, det simpelthen ævl folk snakker om. Men anbefalingerne kommer fra uvidne skrue folk. Selv dot-e prøver at sælge løsninger der ik holder vand..
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Der er ikke nogen, der siger at man skal være enige.
Der er heller ingen, der siger at man skal kaste perler for svin.
Der er heller ingen der siger at man skal rette smed for bager - slet ikke hvis man hverken forstår sig på brød eller jern!
Hav en god dag, og vær blot salig i din tro:-)
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Det slet ikke min mening, at skulle pege fingre af hverken din anbefaling eller andres, som så ikke efter Knud's eller min erfaring vil virke.
Du må ikke tro, at vi ønsker at leje jehovas vidner, for at ændre på din holdning. Det slet ikke det, der er hensigten, men alt på skrift opfattes med læserens øjne
Evt skal der skitseringer til, for at give en aha oplevelse. Knud kan med garanti give dig sådan en, med en is i hånden og dækspark. (Det har intet med frelse at gøre Tom
Nu kender vi ikke hinanden personligt, du har nok mødt Knud før til tøffetræf 2013
Knud har en stor erfaring og en grundlæggende høj teknisk/ kemisk forståelse for nærmest alt
Knud vil ligesom jeg hellere end gerne hjælpe andre folk for at dele mc passionen med netop mc eller helt andre ting, bare for at sikre du glad for din maskine og at den render optimalt. Jeg er selv nørdet anlagt, men mit ønske for netop sådan en tråd her er, at hjælpe manden med maskinen her, jeg selv kender ud og ind og som åbentlyst har problemer.
Knud nævner selv, at er vi uenige, så ligger landet sådan. Det skal der være plads til.
- For du kan gå galt i byen, selv med en forhandler på hånden der vil sætte kits osv på din mc (for at tjene penge), men egentlig ikke for at garanterer dig en bedre køreglæde. Det vigtigt med grundlæggende forståelse, hvis man skal fejlfinde/ optimerer for der er mange ting der spiller ind.
Tom, jeg har hørt du ikke gider diskuterer mere, jeg vil bare lige få denne ting med. For det er ikke for at skræmme folk væk eller leje frelsere. Det er som jeg skriver, for at være hjælpsomme og garanterer optimal maskine vi skriver her og ja, vi lyder nok en smule påståelige, men på den gode måde..
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Hvad angår andre der angiveligt skulle være kommet videre end min/ vores holdning til disse åbne filtre, så vil jeg sige at prøver jeg denne ændrede motorcykel, vil jeg mærke forskellen. En sådan påstand kan jo lyde forudbestemmende, men kan tilføje, at jeg har ikke prøvet en med disse ændringer, hvor jeg mærker det går optimalt. Teorien bag kan mærkes i praksis, netop fordi der ligger denne forklaring i cv karburatoren. Det vil også være naivt at benægte fastfood er usundt
Taler vi indsprøjtning eller tvangsstyret karburator, er det en helt anden snak.
God weekend og nyd vejret
mar 2006
Følger: 8 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 349
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 94
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Sorry nud, kunne ikke nære mig, jeg skal nok rette ind, hvis vejret arter sig vil jeg kører mig en lille tur på den Savage der slet ikke kan køre, jeg vil altså bare ikke kalde den "humlebien" (der ikke ved at den ikke kan flyve) jeg synes det er bøsset at kalde sin cykel navne og hende!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Den karburator der sidder på Savagen i dette klip er en ret sto fladspjældskarburator. Den har Intet med den oprindelige Mikuni CV, en sådan cykel er født med!!!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Hjælp til LS650