3.518 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Hjælp til LS650 Hjælp til LS650

Hej jeg har anskaffet mig en Suzuki LS650, den har rundet 17000km og ser faktisk rigtig fin ud. Den har lige fået nyt olie, samt filter + ny tændrør.. den har en Silvertail custom put på.. Det eneste problem jeg har er at den skyder helt vildt? HMMM? Er det karbureringen der skal indstilles med nye dysser? Problemet opstår også når jeg ligger på de 90 og giver fuldgas så skyder den og går meget ujævt?

Hjælp hvis du har styr på det smiley

God aften derude

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til LS650
  • #1   13. maj 2014 Skyder den når du giver gas???

Masser af Savager - men ikke alle - skyder altid noget ved påløb eller slukning af motor:-)

• #2   13. maj 2014 Jeps når den får noget gas..

• #3   13. maj 2014 Prøv lige at tjekke tændrøret, det kunne da godt lyde til at den ik tænder 100% ved fuld gas

• #4   13. maj 2014 Kør lige benzinhanen om på "pri" hjælper det, så tyder det på at vacum ventilen hænger i din benz hane... Den kører uden om denne i prime funktionen smiley

• #5   14. maj 2014 For mig lyder det som den får for lidt benzin. Har du tjekket om der skulle være skidt i dine dyser i karburatoren? Prøv evt at få renset karburator og hæv nålen et par hak. Den jeg havde skød også en del, men det blev kureret med en større hoveddyse (mener den var 2 numre over standard). Hvis man følger lidt med på udenlandske Savage/LS forums, siger de alle samstemmende, at den originalt er sat til den magre side i blandingen, og hvis du har en mere åben udstødning på, bør du gå et par numre op i dysestørrelse.

• #6   14. maj 2014 For mager benzin luftblanding giver som regel knalderi ved påløb.

Det her beskrives omvendt. Den kan få rigeligt benz. den kan få falsk luft, den kan være forkert grundjusteret, den kan have en utæt membran, noget i karburatoren kan være samlet forkert, eller den kan have en skidt CDI. Som Altid benzin eller strøm!!

Begynd fra en ende af: Skil karburator og udstødning ad, rens alt i karburator og saml alt ordentligt, , noter dyse, skru luftskrue i bund, og drej den 2,5 omgange ud igen. saml alt også luftfilter og kasse omhyggeligt. Sæt udstødning på igen og spænd oppefra og bagud. Så starter du og justerer tomngang og luftblanding, når maskinen er varm. Begynd her!

• #7   14. maj 2014 Når det er prøvet, KAN det have hjulpet. Du skal muligvis have en anden dyse, så skriv lige hvad du erfarer!

• #8   14. maj 2014 Bare der sidder luftfilterkasse på og det originale indsatsfilter.. Den kan gøre de tricks der du beskriver, når der er sat et kn element i og alt for stor hoveddyse...

• #9   14. maj 2014 Mange tak for svarene alle sammen.. Lige pt sidder der org luftfilter, men jeg tror jeg vil prøve at fejlfinde ud fra Knuds metode..

• #10   14. maj 2014 Magnus, det også den helt rigtige fremgangsmåde! For 6 år siden hev jeg fat i knud, da min savage ik kunne starte hehe... Helt samme tur og med garanteret start!

God fornøjelse...

Din savage har nok en 130 dyse i standart.

Efterse vacum membranen for små revner, det kan drille...

• #11   14. maj 2014 Du skal nok "udenlands" hvis du skal have noget brugbart viden om en Savage . ) prøv evt. at læse her, så skulle du gerne være lidt med på hvordan den er/kan være.
    http://suzukisavage.com/cgi-bin/YaBB.pl?num=1291516932/6

• #12   14. maj 2014 Tom

Ja, eller sludre med dem har har erfaringen smiley hehe

MAGNUS: på det billede du viser af din savage under tråden udstødning bla bla, der har du intet dæksel på din luftfilterkasse.?????!!!

- det er helt galt og siger noget om problemet

• #13   14. maj 2014 Den power mod der linkes til, der mangler man en seriøs problemstilling... En enebanker uden modificeret kontravægt... Den kører ikke langt den motor, ihvertfald med kedelige vibrationer og slid til følge..

- dog har de fat i noget, da man udskifter karburatoren for at leje med indsug.

• #14   14. maj 2014 Hej Kjøller, jeg har fået det dæksel der sidder foran luftfilteren.. er der nogen der har en god hjemmeside, hvor man kan købe et kit til karburatoren.? og evt hvor meget jeg skal gå op?
    det tidligere tændrør jeg skiftede var en lille smule hvidt, så det må være en for mager blanding.

• #15   14. maj 2014 Kjølle, tror du ikke at en 145dysse vil passe? Hvor anskaffede du dit kit, da du ombyggede din cykel?

• #16   14. maj 2014 Du skal da bare købe nogen alm. dyser, og prøv lige at se denne, Ryca har også hele kits
    http://www.youtube.com/watch?v=rFFuF9QZ4IM

• #17   14. maj 2014 man er nødt til at forstå en ting med cykler, der har vacuum karburator. Vacuummet bestemmer, hvor høj op nålen bevæger sig i dysen, og det bestemmer hvor mege luft, der kommer fra spjældet.

Det er ikke et problem at få fine resultater i en bænk, hvor trykforholdene omkring cyklen er ens, men så snart man kører _fartvind, modvind, medvind og sidevind, bliver det meget essentielt at cyklen tager luft ind foran karburatoren - et sted, som sidder i samme atmosfæriske forhold ligegyldigt, hvad man gør med biken. Ellers kan de helt enkelt ikke optimeres!

Man kan pille de oprindelige CV-er af og sætte tvangsstyrede karbs på, men det er en større sag!

• #18   14. maj 2014 Du har faktisk to muligheder, enten gør du som f.eks. Kjøller siger, stort set standart måske med en anden potte og lidt større hoved dyse, eller også sætter du dig grundigt ind i hvad der skal laves. Og det er ikke bare en Silvertailpotte og to numre op i dyse, hvis det skal gøres rigtigt. Men hvis ikke du har den helt store mekaniske indsigt, så gå efter det sikre, stort set standart, og nyd den cykel du har, ellers skal du finde dig en anden maskine.

• #19   14. maj 2014 Mange tak for jeres svar.. Det er altid rart at høre andres erfaringer, så hvis der er nogen der har nogle opsætninger må de stadig gerne holde mig opdateret.

• #20   14. maj 2014 Magnus, godt du har det dæksel, men det alfa omega at du har pakket dækslet tæt, samt monteret det. Evt flydende pakning der tætner dækslet. Den originale skum pakning er intet værd.

For at din cykel skal spille, så skal alt omkring luftfilteret være helt tæt. Skift luftfilteret til et friskt originalt.

Rod ikke med dyser, før kaburator har været helt renset med diesel start, tjekket studser, oringe alt skal være tæt og intakt.

Når alt er renset og efterset og er i orden, så kan du leje med dyser. Ellers er dit udgangspunkt ikke eksisterende for at ramme en brugbar justering.

Min mc forbrændte ikke rigtigt med originalt setup, original potte osv trods 130 dyse. Jeg skiftede potten og den gik endnu magre og kørte kun 100 km/t ! Så prøvede jeg med dyser 135,140,145,150 sidste blev for stor, 145 i og nålen løftet til max, justeret blandingsskruen til den går bedst. Så render den fint 130-140 nu og brun kulør på tændrør. Nu har den kørt 80.000 km uden noget at skave sig over!

Dyserne skal være originale mikuni. Ikke jet kit dyser, de har ikke samme koniske form eller størrelser indenfor samme tal. Din nål i kaburatoren passer til dysen. Originalt til originalt, slut!

Mit bedste råd, rør kun ved hoved dyse og nål indstilling, ikke tomgangs dyse osv... Der er ingen grund til det

• #22   14. maj 2014 Nu skal du ikke gøre som jeg gør, det duer nemlig ikke, er der nogen der siger!! Men jeg har så lige startet min egen op, med en 155 hoved dyse, hjemmelavet luftfilter, modificeret karburator og lidt andre småting, som den faktisk slet ikke skulle kunne køre med!! Men det lyder nu umiddelbart som om at den går rigtig fint, jeg skal lige have lavet en nr.plade holder, bliver nok i morgen, før den skal på en længere tur og "skydes af". Jeg har så også brugt rigtig mange timer til at læse om andres erfaringer, og mangel på samme : ) inden jeg gik i gang. Jeg vil såmænd godt tro at den har omkring de 45 hk som den står nu, men det er nok min (og så lige en hel masse andre tåbelige udlændinges) fantasi der spiller mig et puds! Jeg håber at du får din til at køre ordenligt, jeg kan kun råde ud fra det jeg selv har lavet, og jeg gider ikke ind i en diskussion om hvad der er muligt/umuligt så held med det herfra.

• #23   14. maj 2014 45 heste, det altså et skud i tågen smiley det kan ik holde vand, om man så dyser om osv...

En 650'er med original 40 mm karburator og et kuldkælder af et moment på 31-34 originale heste..

Yamahas 660'er performer 48 hk med højere omdrejninger og moment herefter.

En savage motor er en low speed og kræfterne er hernede.

Det kan med andre ord ik være rigtigt smiley

• #24   14. maj 2014 Jamen så tro du bare på det, det er jo ikke noget jeg har fundet på, jeg har blot gjort som så mange andre. Men som jeg skrev, jeg gider ikke diskutere det, men hvis/når jeg får lavet en måling, skal jeg nok skrive det. Og det bliver nok noget med 37-38 hk på hjulet, men som skrevet, du tror bare løs. Det kunne måske tænkes at der var nogen der vidste lidt om hvad de lavede, i stedet for at fumle sig frem i blinde!!

• #25   14. maj 2014 Hehe det også helt fair. Mange tror bare på ting der ikke "altid" passer. Der er konkrete facts der spiller ind.

Men spændende, hvis du får lavet en måling. Så må jeg få en update

Tom, har du kørt på den i blæsevejr mht dit åbne filter?

• #26   14. maj 2014 Nu ved jeg ikke hvad du kalder blæsevejr, og det er så heller ikke "åbent" filter. Det er lavet over en standart ramme, og sidder i den org. kasse, ganske som et org. filter. Så for min skyld må det gerne blæse lidt : )

• #27   14. maj 2014 Tom:

Jeg aner ikke om du har sat en tvangsstyret karburator, men betænker du hvordan en vacuumkarburator rent faktisk virker, så kan det jo slet ikke lade sig gøre at køre med korrekt blandingsforhold under varierende vindforhold med åbne filtre!!!! De kræver simpelthen en veldefineret flow-modstand for at kunne virke ensartet. Det er jo simpel logik!!!!

• #28   14. maj 2014 En LS650 går bare så godt med originalt setup, men min gik ik super da jeg købte den. Det kan jeg forstå, at folk måske undre sig over og lader en mand rulle ind med kits osv. Man kan på sådan en 650'er på god knallert vis gå til med små justeringer på det originale, der så giver en seriøs god køreglæde...

• #29   14. maj 2014 smiley

• #30   14. maj 2014 Det bliver det sidste fra mig, det kniber åbenbart med at forstå at jeg ikke gider diskutere, i kan for min skyld tro på julemanden, hvis sådan en karburator var så farlig som nogen mener, ja så skal vi sgu da have sendt et læs af dem til Afghanistan, så giver talebanere og andet skrammel da op med det samme. Der er utallige der har lavet dette set-up, men de tager så alle fejl. Jeg er ret ligeglad, og det sjove er at det er min cykel så også, den ved så heller at den ikke kører, så af ren uvidenhed gør den det bare! Og det virker nu fint for mig. Gad vide hvorfor vi sagtens kunne få vores HDer til at køre førhen, oven i købet med tragte!! Måske fordi vi var så uduelige, at vi bare gjorde det man ikke kunne, vi vidste jo ikke bedre. EEJ, jeg vidste at jeg skulle have holdt min kæft, og bare gået rundt med et lille smil, når vrøvlet kom, men måske lærer jeg det en dag, at holde kæft, smile kan jeg godt, så i får lige det sidste : )

• #31   14. maj 2014 Tom I :

Der er jo ikke nogen grund til at tage på vej. Jeg har selv en gammelRoyal Enfield herude, men den har amal med direkte træk på spjæld slet intet filter og rigtig Choker uden benzintilførsel/chokerdyse. Den går sgu også fint, men her er heller ikke nogen vacuumklokke, der skal styre hverken luft og/eller nål. Det gør jeg direkte med et kabel! Det er en tvangsstyret karburator!!!!

Sådan noget kan man altid få til at gå!

• #32   14. maj 2014 Sikke dog et fint vejr det er blevet nu, solen skinner ligefrem, fuglene kvidrer, mågerne pipper, og hvor har vi det godt!

• #33   15. maj 2014 Tom, der er mange der skruer uden at ligge mere i det, end bare at lave om. Når det er gjort, skal det være bedre. I denne sammenhæng, opdager få, at det er et dårligere resultat der er kommet ud af det, men hornet virker stadig og bremselyset. Så går anbefalingen videre og flere får gjort disse indgreb.

Min gode vens savage manglede indsugnings gummiet i luftfilterkassen under sadlen. Den trækker på ingen måde som forventet, alt for tam i optrækket. Efter vi fik fat i denne studs og monteret den, så er det en HELT anden mc at køre på. Nu slår den stærkere og trækker, bare for en lille firkant påmonteret luftboxen.

En savage har ingenbegrænsninger, det simpelthen ævl folk snakker om. Men anbefalingerne kommer fra uvidne skrue folk. Selv dot-e prøver at sælge løsninger der ik holder vand..

• #34   15. maj 2014 Hvor er jeg træt af "frelste" mennesker, ala Jehovas vidner, der mener at de alene vide, og deres mening er den eneste rigtige. Gæt selv hvem jeg mener, det er ufatteligt at i gider blive ved med at krænge jeres "korrektheder" ned over hovedet på andre. Men gør som i vil, jeg gider ikke mere nu (det er som om jeg gentager mig selv!)

• #35   15. maj 2014 Tom:

Der er ikke nogen, der siger at man skal være enige.

Der er heller ingen, der siger at man skal kaste perler for svin.

Der er heller ingen der siger at man skal rette smed for bager - slet ikke hvis man hverken forstår sig på brød eller jern!

Hav en god dag, og vær blot salig i din tro:-)

• #36   15. maj 2014 Tom smiley

Det slet ikke min mening, at skulle pege fingre af hverken din anbefaling eller andres, som så ikke efter Knud's eller min erfaring vil virke.
    Du må ikke tro, at vi ønsker at leje jehovas vidner, for at ændre på din holdning. Det slet ikke det, der er hensigten, men alt på skrift opfattes med læserens øjne smiley Det er sket her nu og Knud vil med helt klare udmeldinger stå fast i disse tekniske påstande, for der er en forklaring ikke alle kender til. Det ikke religiøse vandrer historierer, men en helt overkommelig CV karb forståelse smiley
    Evt skal der skitseringer til, for at give en aha oplevelse. Knud kan med garanti give dig sådan en, med en is i hånden og dækspark. (Det har intet med frelse at gøre Tom smiley )

Nu kender vi ikke hinanden personligt, du har nok mødt Knud før til tøffetræf 2013 smiley Kender man ikke Knud og er vandt til netop snak/ diskusion og en solid og oftest urokkelig holdning, så kan man godt stå lidt tavs tilbage, men man kan jo vælge at se det positive i netop dette her.

Knud har en stor erfaring og en grundlæggende høj teknisk/ kemisk forståelse for nærmest alt

Knud vil ligesom jeg hellere end gerne hjælpe andre folk for at dele mc passionen med netop mc eller helt andre ting, bare for at sikre du glad for din maskine og at den render optimalt. Jeg er selv nørdet anlagt, men mit ønske for netop sådan en tråd her er, at hjælpe manden med maskinen her, jeg selv kender ud og ind og som åbentlyst har problemer.

Knud nævner selv, at er vi uenige, så ligger landet sådan. Det skal der være plads til.
    - For du kan gå galt i byen, selv med en forhandler på hånden der vil sætte kits osv på din mc (for at tjene penge), men egentlig ikke for at garanterer dig en bedre køreglæde. Det vigtigt med grundlæggende forståelse, hvis man skal fejlfinde/ optimerer for der er mange ting der spiller ind.

Tom, jeg har hørt du ikke gider diskuterer mere, jeg vil bare lige få denne ting med. For det er ikke for at skræmme folk væk eller leje frelsere. Det er som jeg skriver, for at være hjælpsomme og garanterer optimal maskine vi skriver her og ja, vi lyder nok en smule påståelige, men på den gode måde.. smiley Hvordan skal vi ellers forklare os, hvis vi har halve uklare fejlfindingsmetoder til tingene? Det vil slet ikke være overbevisende smiley

• #37   15. maj 2014 Så bliver det altså det allersidste : ) Hvorfor tror i lige at jeg ikke ved noget om hverken karburatorer eller motorer generelt? Det jeg mener er lige netop at der kan og skal være plads til forskellige meninger, og så kan det da godt være at nogen kan en frygtelig masse teori, det kan en teolog nok også, men jeg tvivler sgu stærkt på at vedkommende ligefrem mødes med vorherre for at snakke lidt om det! Det er jo ikke noget jeg står alene med, jo lige her : ), men kan i nu ikke bare acceptere at det rent faktisk virker fint for mig, jeg har da udmærket forståelse for hvad erfaringer du har (jeg har læst om det) men det kunne måske tænkes at nogen var kommet lidt videre end dig? Jeg begynder at fornemme, at det er her det kniber lidt med accepten, men jeg tager nok også fejl her. Jeg vil da også gerne hjælpe tråd starter, det er faktisk den eneste grund til mine indlæg, det er som skrevet ikke for at starte en uendelig diskussion, jeg havde frygtet at den kom, også fra hvem, så fortryder sgu endelig at jeg forsøgte at hjælpe. Hvis du ellers magter det, kan du måske ligefrem se at jeg giver det råd at følge dine idéer, hvis der ikke er mod/evner til at gå "mod strømmen" Og for at i ikke skal sidde og være småfornærmede, må jeg hellere nævne at alt hvad jeg skriver, har en større eller mindre grad af ironi, det hjælper måske med at forstå mig lidt bedre : ) og så har jeg det, mener jeg da selv, gode karaktertræk at jeg aldrig bærer nag, skulle det ske overlever folk ikke, og så er det jo intet problem. Kan i have det godt, kør ordenligt og pas på jer selv derude.

• #38   15. maj 2014 Tom der er jo intet galt med at hjælpe. Det kun en god ting, vi selv gør. Jeg synes du tager den for tungt smiley Jeg skælder ihvertald ikke ud, vi snakker/ skriver bare om det smiley

Hvad angår andre der angiveligt skulle være kommet videre end min/ vores holdning til disse åbne filtre, så vil jeg sige at prøver jeg denne ændrede motorcykel, vil jeg mærke forskellen. En sådan påstand kan jo lyde forudbestemmende, men kan tilføje, at jeg har ikke prøvet en med disse ændringer, hvor jeg mærker det går optimalt. Teorien bag kan mærkes i praksis, netop fordi der ligger denne forklaring i cv karburatoren. Det vil også være naivt at benægte fastfood er usundt smiley

Taler vi indsprøjtning eller tvangsstyret karburator, er det en helt anden snak.

God weekend og nyd vejret

• #39   15. maj 2014 smiley når du finder ud af det Magnus, så gi lige feedback ik smiley

• #41   23. maj 2014 Hej gutter.. Så har jeg fået skruet lidt i LS650'eren.. Jeg startede ud med et std karkurator kit, dette hjalp ikke det store.. Jeg forsøgte så med en 135 hoveddysse og så begyndte det at hjælpe, jeg er du gået op til 140 og nu virker det til at spille.. Jeg skal dog lige på motorvejen og få den tjekket smiley men jeg krydser finger og håber på at det er iorden nu smiley god vind..

• #42   23. maj 2014 Håber det virker, min kører perfekt med en dyse omkring de 167, men det skulle jo så ikke kunne lade sig gøre!!

• #43   23. maj 2014 Kommer lidt an på, hvad man gør med filtre og luftfilterkasser. Baverer man samme kasse og et rent filter, der passer dertil, og piller oliedampsklangen ud, sætter åben potte på og gørligt op i dyse, så er det i reglen OK, men der går grænsen normalt også.

• #44   23. maj 2014 Min gik i hvert fald slet ikke ordenligt med den 125 hoveddysse der sad i, selvom den har org Luftfilter.. Og jeg har overhovedet ikke ændret på luftfilteret, det er kun udstødningen der er ændret..

• #45   23. maj 2014 Nu hører du efter Magnus, du skal jo ikke tro at du kan finde ud af noget, vel!!!

Sorry nud, kunne ikke nære mig, jeg skal nok rette ind, hvis vejret arter sig vil jeg kører mig en lille tur på den Savage der slet ikke kan køre, jeg vil altså bare ikke kalde den "humlebien" (der ikke ved at den ikke kan flyve) jeg synes det er bøsset at kalde sin cykel navne og hende!!!

• #46   23. maj 2014 Det OK Tom - der er jo ikke nogen, der siger, at man skal være enige:-)

• #47   23. maj 2014 Lige for god ordensskyld. Også nævnt i en anden streng!

Den karburator der sidder på Savagen i dette klip er en ret sto fladspjældskarburator. Den har Intet med den oprindelige Mikuni CV, en sådan cykel er født med!!!

• #48   23. maj 2014 Og så for lige at få det hele med, for en god ordens skyld, så er den karburator sådan en tingest er født med slet ikke så farlig som nogen gerne vil gøre den. Jeg skal under alle omstændigheder have noget mere "farligt" før jeg bliver lidt nervøs, og bange har jeg, desværre, aldrig prøvet at være endnu, men håber da at opleve det inden jeg dør!! Og så må det lille svin have fået nok på grillen, god appetit!!

Kommentér på:
Hjælp til LS650

Annonce