2.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dragstar olielampe lyser! Dragstar olielampe lyser!

Go aften

Har lige været på lang tur på nakken af dragstar'en da den pludselig begyndte at lyse fra olie lampen, i speedometret, holde ind med det samme for a checke olie, men skueglasset så nærmest fuld ud, men jeg købte noget olie og hældte en lille halv liter på, og nu var skueglasset ihvertfald fuld. startede og kørte afsted igen og så begyndte den a lyse igen..

Hvad i alverden kan problemet være? smiley

Fortsat go Pinse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dragstar olielampe lyser!
  • #1   8. jun 2014 Nu har du nok for meget olie på smiley
    Olie lampen viser ikke mængden af olie men om olieTRYKKET er for lavt!
    Mit gæt er at der enten er fejl på måleren eller oliepumpen (hvis den har sådan en).
    Det er også muligt at der er en oliesi der er ved at være stoppet.

• #2   8. jun 2014 yep, få målt olietrykket, er det fint, så på med en ny sensor, ellers skal du til at åbne motoren op for at finde fejlen på det lave olietryk.
    Og ikke noget med at starte den inden du har fundet fejlen, ellers kan det hurtigt blive til en ny motor der skal til.

• #3   8. jun 2014 ved sgu ikke om den har olie pumpe,
    men ved ik om det ka være varmen og forkert olie måske?

den køre bare med alm 10w40 det man bruger til en bil

• #6   8. jun 2014 jeg spørger sgu vist bare min mekaniker

• #7   8. jun 2014 Ja, det vil være klogt.

• #9   8. jun 2014 Du skriver bla .

den køre bare med alm 10w40 det man bruger til en bil .

det er efter min meninge en stor fejl..
    start med at rette den. og køb en god olie beregnet til mc, og et nyt olie filter .

og tjek også det der er omtalt her i tråden, bla tryk, osv .

mvh

• #11   8. jun 2014 Det er intet problem at bruge bil olie.
    Du kan få problemer med koblingen med visse olier, men det har han tydeligvis ikke, så ingen grund til at skifte det.

Selvom det er et kendt problem som #8 har fundet ud af, så ville jeg stadig få en til at måle olie trykket, bare for at være sikker, en motor skal ikke køre ret længe med lavt/ingen tryk før der sker stor skade på lejerne.

• #12   8. jun 2014 Og næste gang olielampen lyser, så er det squ ind til siden, og slukke motoren - ALDRIG køre med en lysende olielampe!!!!

• #13   8. jun 2014 læs .

efter min mening .

og den kan i ikke ændre på .

færdig .
    smiley smiley
    mvh

• #14   8. jun 2014 ska bar ha noget 20/50 technosynt på hende istedet

• #15   8. jun 2014 Der sidder en svømmeføler, som givetvis er defekt . Havde samme problem med min lige efter jeg havde købt den. Så skift den ( pris ca 1500 kr) og så kan du køre videre med ro i sjælen og ingen lysende lamper

• #16   8. jun 2014 Jeg har selv xvs1100, hvis i ved at den måler olie tryk, så undre det mig. På sidestøtteben har den tendens til at lyse, retter du den op går den ud. Nogle gange tænder den, efter sluk af maskine, går det væk. På min er der fyldt tæt på max oliestand. Det burde bare være en olie stand måling du får...

• #17   9. jun 2014 Den viser kun olie niveau ifølge en service bog jeg fandt, det er åbenbart ligegyldigt med olietryk på en yamaha, så kør du bare vider så længe du ved der er nok olie i den.

• #19   9. jun 2014 Dårlig/løs forbindelse er 9 ud af 10 gange problemet her. Hvor mange kender i selv, der rent faktisk har mistet olietrykket? Har selv haft en blinkene lampe på en mc i tomgang, nyt stik så virkede det igen, sikkert vibrationerne der gjorde udslaget.

• #20   9. jun 2014 #18
    Jo ved godt mange bruger en niveau føler, men vil mene at en tryk føler er bedre, du kan jo sagtens have nok olie på, men ingen tryk.

Min gamle bil havde lavt olietryk i tomgang, og vi har også haft et par stykker på arbejdet, senest en Mercedes E220 fra 2010 hvor tandhjulet til olie pumpen var gået løst, tysk kvalitet når det er bedst.

Kommentér på:
Dragstar olielampe lyser!

Annonce