366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Rust/fordybninger i forgaffelben Rust/fordybninger i forgaffelben

Hej
Mit ene forgaffelben har nogle små mærker/fordybninger 1 cm over pakdåsen, dvs at når jeg bremser så dykker mc'en og de små mærker går under og har dermed slidt hul på pakningen.
Jeg kan selvfølgelig købe nyt eller god brugt forgaffelben, men er der nogen der har prøvet at reparere sådanne mærker? Jeg har læst her på siden om én der har fyldt det ud med loddetin og på Youtube er der én der fylder superlim i og laver det plan med bagefter..
Hvad er Jeres erfaringer?
Med venlig hilsen Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust/fordybninger i forgaffelben
  • #1   18. jun 2014 er du racer og er affjerdring vigtigt at det skal være i tip top? køb nye ben. ellers slib, køb metal spartel i thansen. fyld huldet op med en vatpind efter at have blandet massen sammen. og slib det ned igen med mellem sandpapir.

sikkert en terrible idea, men hvis jeg stod på ingenmandsland og skulle videre ville jeg gøre det.

• #2   18. jun 2014 Ja det er sgu en lorte løsning Elias. Alt efter hvor slemt det er kan du måske fjerne mærkerne ved hjælp af en lidt døv fil, ellers kan det loddes. Ved der bla er en på Mors der renoverer gaffelben til veteran maskiner og det virker

• #3   18. jun 2014 Kan man ikke bruge det man laver stenslag med og så polere det ned i niveau med metallet evt.

• #4   19. jun 2014 du kan tage benet fra hinanden, sæt det I en drejebænk, tag noget korn 1200 eller 1500, kom lidt forgaffel olie på, og kør frem og tilbage, over hele vandringen et stykke tid ved ikke al for høj hastighed.

Hvis dine stenslag ikke er alt for store, skal den nok holde tæt, .. det er kun hvis der er grader udad, din pakdåser bliver ødelagt .. Hivs det ikke kan, ville jeg nok købe et nyt .. SÅ dyre er de heller ikke, og det bliver hurtigt lige så dyrt I pakdåser og teflonringe, hvis lappeløsningerne ikke virker ...

• #5   19. jun 2014 Tak for Jeres svar, jeg tror jeg kører den sikre og investerer i et nyt forgaffelben smiley

Kommentér på:
Rust/fordybninger i forgaffelben

Annonce