Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor varm bliver en luftkølet motorblok ?
  • #1   1. jul 2014 Så varm at du skal bruge varmebestandig maling.

• #2   1. jul 2014 Det kommer an på hvor på cyklen du mener. Blokken kan du sagtens male i eks alm 2k maling. Cylinder skal du bruge noget der kan klare høje temp.

• #3   1. jul 2014 tak for svarene .. smiley

Der er tale om cylinder samt størstedelen af blokken (% de 2 side skjold)

Hvad er den bedste varmebestandige maling helst (blank sort)

• #4   1. jul 2014 Jeg har fundet frem til Morsø maling til brændeovne det syntes jeg er godt
    Det bedste ved den er at den ikke kræver feks 200 gr. for at hærde

• #5   1. jul 2014 Jeg blev anbefalet den fra motip efter en anden brugers erfaringer. Har selv brugt den men kan ikke sige noget om hvor holdbar den er, da motoren ikke er samlet endnu. Den var nem at arbejde med og sluttede af med 1 time på grillen ved 200 grader for at hærde den. Desværre er den mat sort, ikke blank.

• #6   1. jul 2014 Michael: Det er godt nok et stort plus at den ikke kræver så høje varmegrader for at hærde men tilgængelig er den også mat sort kender du nogle fysiske butikker som forhander det evt. på Fyn smiley

Jacob: Jeg kan se at Motip laver en varmebestandig klar lak kunne dette ikke være en mulighed at slutte af med sådan et lag ..
    Hvor købte du dit maling kan se du også er fra odense smiley syntes ikke jeg kan finde den sorte kun sølv ..
    Skal lige være sikker smed du bare hele motoren op på weberen smiley lyder lidt vildt..

• #7   1. jul 2014 .

profilbillede
  • #8   1. jul 2014 Hov teksten kom ikke med.købte det i thansen i middelfart. Men mener at Højer autodele på grønlykkevej i Odense også har det. Klarlakken vil gøre det blankt.

Ang brændeovnsmaling, så er det ikke så vejrbestandigt har jeg hørt.

• #9   1. jul 2014 Og blokken

profilbillede
  • #10   1. jul 2014 Det ser ellers godt ud smiley

Jeg skal dog ikke have skilt min motor ad, og det er nok ikke en god ide at smide hele motoren over åben ild smiley

Hmm men det hærder ikke ordenligt med mindre man man varmer det op til 200 grader eller ? smiley

• #12   1. jul 2014 Johan: Motip´s er modstandsdygtig over for benzin smiley

Dog er det lidt et problem hvis det kræver de høje varmegrader for at det skal hærde..

• #13   2. jul 2014 jeg har brugt Morsø .. det er okay , på den måde at det ikke fiser væk når der kommer benzin .. men kan man egentlig ikke bruge en varmepistol til at hærde !?!? ,, jeg har også en motor jeg skal male .. @Jakob, det der du har gang I, ser sgu fint ud ! .. Tror bare min grill dør en hurtig død hvis jeg hælder en 1100 motor på den ... smiley

• #14   2. jul 2014 He det skal hærde med varme. Har snakket med en der brugte en ukrudts brænder, men der skal jf. Brugsanvisningen hærde i mindste en halv time.

• #16   2. jul 2014 Et det ikke ret dumt at male køleribberne?
    Jeg vil mene at det tager en del af køleeffekten fra dem smiley

• #17   2. jul 2014 På en cb400 er det nok minimalt. Og ser da flere nye cykler med malede top og cylinder fra fabrikken af, så er ikke urolig for det.

Ved ikke om man evt kan bruge bremsekaliber maling. Det hærder vist op uden varme, men ved ikke hvilke grader det går til.

Nogen der ved hvor varm en cylinder bliver?

• #19   2. jul 2014 Morsø malingen er købt i en XL

Kommentér på:
Hvor varm bliver en luftkølet motorblok ?

Annonce