7.924 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Benzin additiver ? Benzin additiver ?

Jeg kunne godt tænke mig at høre folkets erfaringer med additiver tilsat benzinen efter tankning, der findes mange forskellige slags, men virker de efter hensigten ? og er den mærkbar ?

Jeg har fundet nogle forskellige slags (og nu er det ikke for at høre at det er et skod mærke, mærket er ligegyldigt, det er kun produktet vi snakker om)

http://www.lindemann.dk/service-cleaner/

(link fjernet)

http://www.lindemann.dk/octane-boost-pro-racing/

(link fjernet)

Der findes også alt muligt andet shit man kan hælde i kølevandet og motorolien smiley

Kom frisk med jeres erfaringer om benzin additiver, uanset hvilket mærke i har brugt. smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin additiver ?
  • #1   5. jul 2014 Jeg synes som udgangspunkt, at man skal undgå sådan noget.

  • #2   5. jul 2014 Hvorfor Knud ? er din erfaring at det skader mere end det gavner ?

  • #5   5. jul 2014 Blyerstatning til veteraner og oktanboost til de hårdt tunede kan der være en hvis mening med...
    De andre mirakel-midler er noget fis. "Mekaniker på flaske" findes ikke... smiley

    Det er min erfaring gennem snart 30 år med div. gamle biler og motorcykler. smiley


  • #6   5. jul 2014 De normale Oktan Booster kan give OP til 1 % det er altså alt !

    Køb derimod Shell i feks tyskerland der indeholder Power 102-104 oktan + et stof de vist kalder DE ,


  • #7   5. jul 2014 Altså, jeg bruger blyerstatning til min veteranged, og jeg forsøger i reglen med en flaske fuelsystem cleaner til to tanke benzin, hvis karburatorer trænger til rensning, men det er så også det.

    Ellers synes jeg ikke de gør en dyt, og så er det meget bedre bare at lade være.

    Egentlig har jeg ikke andre argumenter


  • #8   5. jul 2014 kunne være sjovt at teste i prøvebænk uden oktanboost.
    og derefter med oktanboost i tanken.

    jeg tror ikke der vil være den store forskel i hk i hvertfal ikke noget du vil kunne mærke.

    dog vil jeg tro at du vil kunne mærke det på en 2 takt motorcykel
    Prøvede engang i 80'erne på Suzuki rm 250 crosser. vi lavede en såkaldt racersuppe med højere oktantal ca. 105 med metanol og etanol.
    efter opskrift fra en tuningsbog og det virkede markant.

    bare kør 95 oktan brug pengene på sund mad så taber du dig og får et bedre hk/vægt forhold og din mc er hurtigere.

    hilsen Kenneth.


  • #9   5. jul 2014 Flere hk pga højrer oktan Ahhhh

    Og i er klar over hvad oktan er ?


  • #10   5. jul 2014 SÅ GIK DER POPCORN I DET:-)

  • #11   5. jul 2014 Knud da du er fysiker, så ved du godt hvad Oktan er, og at det ikke vil give hk alene ved at hæve et oktan tal

  • #12   5. jul 2014 Per:

    Jeg er helt enig, men jeg garanterer dig for at denne streng bliver meget underholdende. Øget brændværdi vil give øget ydelse, men det har intet med oktantal at gøre:-)


  • #13   5. jul 2014 Jamen ! jamen , jamen

    har noget hengemt hjertemedicin, skulle man ikke lige teste det !


  • #14   5. jul 2014 Fed ide Per, lad os endelig høre, hvordan det lige går!

  • #15   5. jul 2014 Nej nej i 2. Højere oktan giver da massere af HK. Hvorfor tror i måske at shell kalder deres 98 oktan for V-power? Nok ligesom fordi at ens motor bliver lige så kraftig som en V8 motor. Alt andet giver da ikke mening?

  • #16   5. jul 2014 Jeg bruger bell Add og synes den køre længer på en tank fuld men det er ikke garanteret smiley

  • #17   5. jul 2014 Bell Add samt andre har FDM testet, FDMs konklusion er, at additiv har en rensende effekt, men ikke alle får noget ud af det, det kommer an på ens kørsels mønster, og det var kun i forbindelse med service.

    Men hvis vi lige tar den med oktan tal, så påstår feks. Lindemann at deres Oktan boost er specielt designet til højt komprimerede motorer, som skal have højoktan benzin, dvs. man får kun noget ud af det med en pumpet motor ?


  • #18   5. jul 2014 Glem alt om oktan booster hvis motoren ikke har brug for det, de fleste motorer køre fint på 92 okt. og 99% af cyklerne har nok i 95 okt.
    Jeg giver min et skud Bell Add en gang imellem når jeg har tanket, men mest som stabilisator da jeg ikke vil have det bioslam i mit brændstofsystem. Hælder det altid på når den står vinteren over med fuld tank.


  • #19   5. jul 2014 jeg så engang en video hvor de testede nogle forskellige "racer" additiver, og de bedste af dem gjorde ingen forskel, de ringeste kostede HK på rullefelt.

  • #20   5. jul 2014 "Jeg vil give Knud ret, lige bortset fra bly tilsætning til veteran cykler, som jeg selv bruger på min Dnepr. "

    Det kommer da virkelig an på hvilken veteran cykel der er tale om. Jeg havde en BMW fra 1956, den skulle IKKE have noget bly additiv, det er ingen gavn på sådan en.(og den har ikke fået lavet ændringer i motoren i forhold til standard)

    Det er individuelt fra model til model, snak med eksperterne på netop den motorcykel det drejer sig om.


  • #21   5. jul 2014 Oktan booster gør bare at benzinen har sværere ved at selvantænde aka banke. Øger man kompressionen så selvantænde benzinen nemmere. Så hvis man ingen problemer med selvantænding, så hjælper oktan booster overhovedet ikke. Hvis man øger kompressionen(hc stempel, plane topstykke osv), så kan banking opstå og man får brug højere oktan.

    Så ja højere oktan bliver brugt i hårdtpumpede motorer. Men det er kun fordi ellers ville de ikke fungere ordentligt - ikke fordi oktanen i sig selv giver flere HK.


  • #22   5. jul 2014 Bruger kun et additiv, i forbindelse med rens, 2 gange om året, lige inden sæson slutter og lige når den starter, det er som oftest Bell add/ shell v-power/ eller kaburatore sprit/ og cirka over 2 tankfulde, tror det giver mest på motore med kaburator.......
    Jeg ved ikke noget om oktanbooster o.s.v


  • #23   5. jul 2014 F.eks. Silkolenes Pro boost, har til formål at hæve brandpunktet, man kunne også sige, at gøre forbrændningen hurtigere .. Deres boost virker ! .. vi har testet den på alle mulige måder, også sammen med andre produkter .. vi fik endda laburanter på Statoil til at teste det. de sagde også; det hæver brandpunktet ..
    så hver antændning er lettere og også hurtigere væk .. Det nedsætter temp, og hæver power ..
    Silkolene anbefaler en lille mængde til 20 L .. vi prøvede at gå op I dosis, der virkede, indtil ½ liter boost til 20L benzin. Over det, ingen yderligere effekt ..

    Bruger selv flere af Lindeman´s produkter, bla. engine protection. Det virker .. Flere biler skal ha deres tomgang sat ned efter en treatment, som reslutat af lavere friction.

    Der er vel med additive som så meget andet, noget virker andet er salgs-pis .. men selvfølgelig kan man forbedre ting OGSÅ olier og brændstof. der er jo også forskel på 29 og 98 oktan .. !!!!


  • #24   5. jul 2014 Hvad siger Lilltorp til dette her?

Kommentér på:
Benzin additiver ?

Annonce