{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Simon V
Simon V
Tilmeldt:
20. maj 2009
MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 31

Kobling R1 2000 {{forumTopicSubject}}

Hey boys.
Jeg har været så uheldig/dum at toppe min R1'er op med lidt olie fra racerbilen, men det skulle jeg ikke have gjort.
Den begyndte og fedte i koblingen og jeg tappede hurtigt hele skidtet af, købte original Yamaha 10-40 semi og nyt filter, men desværre er det for sent. Den fedter nu permanent i koblingen, dog kun når den er kold, når den er ordenlig varm, kan jeg ikke få den til at slippe.
Jeg har kigget lidt på EBC SRK carbon kobling, er de noget værd? De kan købes via E-bay for omkring 1000-1200kr. Og hvilken olie skal der på når det er en carbon kobling?
Er det til at skifte en kobling selv, jeg roder meget med biler og den slags, men cykler er nyt for mig.

Tak drenge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling R1 2000
  • #1   10. aug 2014 Jeg kan desværre ikke svare dig på om den carbon kobling er noget værd men et koblingsskift på den er ingen problem hvis du har hænderne bare skruet lidt rigtig på.

  • Simon V
    Simon V Tilmeldt:
    maj 2009

    MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #2   10. aug 2014 Nej det virker heller ikke så svært. Jeg skifter selv på mine biler osv. Her der lader det til "bare" at være af med kåbe, olie, kabel, dæksel og ud med kobling, i med ny og luk igen.
    Lidt i tvivl omkring olie og valg af kobling.
    Jeg vil gerne have en sporty kobling der slipper kontant, da jeg har en relativ aggressiv kørestil og ikke kører så meget hygge.
    Det kunne være der var nogen der havde anbefalinger til begge dele?


  • #4   10. aug 2014 Den originale fjeder er EN stor skive som virker som fjede. Jeg har fået sådan en her i min da jeg ikke kunne få 100% bid i den med den originale type fjeder (ej heller en der skulle være stærkere fra ebc) og den virker http://www.ebay.com/itm/291210135395

  • Simon V
    Simon V Tilmeldt:
    maj 2009

    MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #6   10. aug 2014 http://www.ebay.co.uk/itm/371107323005 det er den her jeg tænker at købe. Det ser umiddelbart ud til der er nye stålskiver og fjedre med. Så må jeg lige gøre op med mig selv om det bliver nødvendigt med den fjederforstærker.

  • #7   10. aug 2014 Der står tydeligt at der ikke er fjedre med!

    APPLICATION NOTES:

    *Diaphragm Type Clutch - Clutch Springs Not Included


  • Simon V
    Simon V Tilmeldt:
    maj 2009

    MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 31
    #8   11. aug 2014 Ja det er rigtigt, de skriver bare included på EBCs hjemmeside.. Men godt set, tak..

Kommentér på:
Kobling R1 2000

Annonce