858 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Eftermontering af piber? Eftermontering af piber?

Hejsa derude smiley

Jeg har fået smidt et par nye potter på min Intruder som selvfølgelig skulle give lidt mere brummen. Problemet er at de har givet alt alt for meget. Vi er oppe i den ende hvor at trommehinderne vibrerer i takt med motoren og jeg får (højere) tinnitus af en tur på den. Kort sagt, ingen forskel på dét og på fri udblæsning.

Derfor søger jeg en mulighed for at dæmpe dem uden at skulle skifte tilbage til standard potterne igen, da jeg er rigtig vild med designet på de nye potter.
Findes der en slags universal-pibe der kan skrues i potter så man kan dæmpe dem 15-20 decibel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eftermontering af piber?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   29. aug 2014 Ja www.louis.de forhandler dem.

• #2   29. aug 2014 Jeg montere nogle på mine lazer potter, de dæmper ifølge papiere op til 5db, i virkeligheden opleves det som en kraftig dæmpning når den holder i tomgang og lave omdrejninger, min i høje omdrejninger er det ikke ret meget, hvis der er noget, men det var lige nok til at jeg kunne leve men det, de fuldte med udstødningere, og jeg ved ikke hvor man kan købe sådan nogle db killers

• #3   29. aug 2014 Sajmon, jeg kan desværre ikke finde nogle universal-piber på Louis.de smiley

Keld, min har faktisk det omvendte problem. Den lyder præcis som den skal i tomgang, men så snart jeg drejer håndtaget larmer den idiotisk meget. Jeg fandt lige et sted på nettet der henviste til en måling med de potter på 115db smiley

Det er et sæt Lu Hao (jaja, grin bare af at det er kineser-kram smiley ) som dem nedenunder her.

profilbillede
  • #4   29. aug 2014 Hehe, nu er jeg fuldstændig ligeglad om de så kommer fra månen (de ser da fede ud), men 115 db er i overkanten, mener de må larmer en 103 -104 db for at kunne holde syn, prøv at google dit mærke der med tilføjelse af db-killers/fløjter o.s.v prøv også ebay, der findes vist også en kinøjser klub.. Har mødt nogle som har smidt nogle stålgrydesvampe i, der tog det værste, god jagt

• #5   29. aug 2014 Det har jo heller ikke noget med potter at gøre, dem du har købt, der er INGEN dæmpning i dem, kender dem godt, men prøv at se i MC nøglen der er mange DB killere med målskema

• #6   29. aug 2014 Asger: Det er ikke nogen jeg har købt. Der er nogle der fulgte med cyklen dengang jeg købte den. Jeg har så også fundet ud af at der manglede monteringsbeslag til dem, så jeg har Storm P'et en løsning for at få dem til at sidde.

Alt andet lige, så fandt jeg den løsning som jeg skal bruge til snoldede 54.- pr. potte på mc nøglen, så mange tak for det!! smiley

• #8   29. aug 2014 Far: Tak skal du ha' smiley
    Den på mc nøglen er dog billigere og jeg kan hente dem hos den lokale forhandler, så jeg vælger at støtte den vej igennem smiley

• #9   29. sep 2014 Flex m fl. Lytter med stor interesse.
    Har som dig Flex købt cykel med ekstra men påmonterede larmepotter (se vedhæftet billede, Mærke "BSM Hurricane"). Jeg er blevet afvist to gange til syn hos A+ pga dB-niveauet. Synsmanden slog op og viste mig, at en cykel som min fra før 90 max må larme 86dB, hvilket jo er noget af et stykke fra de 104 som Keld mener. Måske så/husker jeg forkert og det var 96dB, men det er stadig et problem.
    Vil helst undgå at skifte potter til syn og også gerne have niveauet noget ned ved alm kørsel. Hvordan finder jeg en killer der passer mine potter og dæmper mere? Hos BSM vises mine potter m 4 forskellige killers (Hurricane, Thunderpipe, V-Line, V-Line outlaw). Jeg aner ikke hvilken dæmper der sidder i mine, men tror det er Hurricane.

Konen vil elske smiley hvis jeg begynder at bruge grydesvampe.... smiley

profilbillede
  • #10   30. sep 2014 Hmm, nu vil jeg lige sige at jeg slet ikke er sikker på de 104 db længere, vidste ikke at der var forskellige niveau'er for årgange, eks var fra min vens m800 intruder nyere årgang,,,,,, sorry, noget helt andet, jeg har lige skiftet tilbage til mine alm standart potter igen, og hold da op en forbedring, den starter nemmere, kører mere kvik, bruger mindre benzin, og går lavere i tomgang, den siger selvfølgelig ikke en lyd, men jeg tror sku ikke jeg gider at ha de larme potter på mere, det har virkelig givet mig noget at tænke over, skal lige sige at den heller ikke var omdyset eller noget, kun skiftet potter.....
    Jeg synede min med org potter, for jeg var godt klar over at den ikke gik med de larme potter Jeg havde.....

• #11   30. sep 2014 @ Bo: Den løsning jeg fandt var sådan nogle DB killer som dem på billedet. Det kræver dog at du er villig til at bore hul på din udstødning i hver side, eller at du kan finde en alternativ løsning til at sætte dem fast indvendigt. Jeg borede selv hul, da jeg alligevel havde svejset på indersiden for at sætte dem fast. (man kan ikke se det med minder at man ligger under cyklen)

profilbillede
  • #12   30. sep 2014 Tak for svar Keld & Flex. Vil helst bevare larmepotterne med en så kraftig reduktion i dB som muligt. Der sidder nogle killers i, men hvordan de lige ser ud og om den viste på billedet er mere effektiv ved jeg ikke. (Hvor købte du dem Flex ?) Der ER hul hertil på "rørene".
    Overvejer udover de monterede killers at stoppe godt med grydesvamp i begge rør, holde vejret - lukke øjnene, smile pænt og køre til syn. smiley Evnt med et billede af original-potterne i lommen som jeg vil prøve at overbevise synsmanden om sad på under synet hvis nogen efterfølgende skulle spørge. Hvad tror I mine odds er? smiley

• #13   30. sep 2014 Gode med en masse svampe i, Hehe, man kan få noget uld der dæmper,,,,,,

• #14   30. sep 2014 Bo: Du kan købe dem hos alle der benytter sig af MC-Nøglen. Dvs. stort set alle der har noget som helst med motorcykler at gøre herhjemme smiley Fordelen ved de lange er at de dæmper ret meget til at starte med, og hvis man så vil have den til at larme mere, så skærer man bare lidt af dem indtil man er tilfreds med lyden smiley

• #15   2. okt 2014 Keld: Ja Tak "Ulve på svampe m ild i ULD-stødningen".... får nogle mærkværdige billeder på den indre nethinde... smiley

Flex: Det lyder jo parktisk hvis de så også lige passer med "hullerne" i mine BSMere. Men jeg regnede jo i første omgang kun med at finde en billig løsning til at komme gennem syn. Måske skal jeg tænke længere... Tror du ex at "den lange version" har stor nok dæmpning til at køre lovligt i Tyskland? Hvis ja kunne man jo have 2 sæt og hermed 3 niveauer af larm.

• #16   2. okt 2014 Seriøst, jeg har kendskab til nogle få der er gået igennem syn på den måde, de har dog fjernet det igen efter syn, Hehe

• #17   2. okt 2014 Bo: Tænker du på i omkreds? Man kan købe dem i forskellige diameter netop så de passer i langt de fleste udstødninger. Kør evt. forbi din lokale mc-pusher og hør hvad de har af løsninger - det behøver bestemt ikke at koste en bondegård smiley

• #18   2. okt 2014 Tak Flex det lyder jo netop som den "Flex-løsning" jeg har brug for smiley

• #19   2. okt 2014 Håber at du finder hvad du søger smiley

• #20   3. okt 2014 Tak Flex det skal nok gå, de siger jo at "den der søger skal finde" (medmindre det er tøser vi taler om for så er det omvedt!! ;))

Kommentér på:
Eftermontering af piber?

Annonce