1.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Per Værum M
Per Værum M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 3

Suzuki Savage LS650 - skurende lyd??? Suzuki Savage LS650 - skurende lyd???

Købte min Suzuki i juli måned. Motorcyklen har nu fået en skurende lyd (fra rem el. remskive?) når jeg kører - specielt ved acceleration. Jeg har nu skiftet foreste remhjul og justeret remmen - desværre uden effekt. Vores lokale (bil)mekaniker har kigget på maskinen og givet remmen lidt spray med mindre effekt. Mekanikeren mener, at jeg måske kan putte en skive ind bag forreste remskive og således afhjælpe problemet.
Har nogen i dette forum nogen erfaring indenfor "rem/remskive skurren" og afhjælpning af problemet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Savage LS650 - skurende lyd???
  • #1   23. okt 2014 Har du prøvet at køre uden det dæksel der sidder og dækker forreste remhjul?
    Hvis der mangler en skive på det dæksel, så skraber det på remskiven.

• #2   23. okt 2014 Det er formentlig forretst remhjul, der skurrer mod dækslet. Til det af og prøv om ikke det forsvinder, Remhjulet kan have arbejdet sig lidt ud på akslet, eller det kan simpelthen have vendt forkert, i så flad skal din rem centreres om!

• #3   23. okt 2014 Som Knud siger. Gå efter det simple først. Det er nemmere, billigt, og der fejlen tit ligger især ud fra hvad du skriver. Så tro jeg han har ret. Hvis det var remmen vil den ikke skure. Og du skal være sikker på din rem løber rigtigt. Det ser man tit ved HD at de ikke er justeret ind ordenligt. Det er derfor jeg har et simpel og nemt men meget godt stykke værktøj til det. Det samme gør sig gældende for kæder. Så af med dæksel og tjek din rem igen når du har tjekket dit dæksel.

• #4   23. okt 2014 Enskæv rem piber, den skurrer ikke. Metal mod metal - kig på remhjul og dæksel!

• #5   23. okt 2014 Og knirker. Men skurende har jeg sku ikke hørt fra en rem før. Du kan også tit se på siden af remmen hvis den går imod.

• #6   31. dec 2014 Hej Per
    Jeg har set en youtube video med en der havde samme problem, han havde forsøgt sig med næsten alt. Han fandt frem til at remmen skulle renses, han tog en børste og rensede alle tænderne og imellem på remmen.

Kommentér på:
Suzuki Savage LS650 - skurende lyd???

Annonce