{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.813 visninger | Oprettet:

SV1000, KN filter. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en SV1000 og er ved at lære den at kende, så har lige et spørgsmål omkring luftfilter.

Jeg ville lige undersøge om der ikke allerede sad et KN filter på, for den har jo powercommander, og jeg tænkte at de to ting fulgte hinanden. Men nej, så vidt jeg kan se, så er det det orignale luftfilter der sidder på den.

Noget der undrede mig endnu mere var luftfilterkassen - den er nemlig "pimpet" med noget gaffa-tape. Det føles som om at tapen dækker over nogle ekstra indsugningshuller. Har du en ide om hvorfor? Og lige et ekstra spørgsmål - hvis jeg skifter det originale luftfilter ud med et KN filter - skal motor/powercom så indstilles igen, for at det hele spiller sammen?

Se billede af luftfilterkasse her:
http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/11004399_10205180438563305_1461453293_n_zpsebd864c2.jpg

Se billede af luftfilter her:
http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/11012233_10205180555646232_368814137_n_zps1fe5f0e9.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SV1000, KN filter.
  • #1   23. feb 2015 Det der er bare en total ommer..

  • #2   23. feb 2015 What? Vil lige sige at motoren trækker super hele vejen op og er rullet til 130 HK...

    Men ja, det ser lidt mystisk ud.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   23. feb 2015 Det er et standard filter, så hvis du skifter til KN eller DNA, bør det kontrolleres om den er justeret som den skal.

    De huller som tapen dækker over og dem der er synlige, er forkert lavet. Enten piller man toppen helt af luftfilterkassen, eller også laver man huller nede på siden og bagpå låget.

    Man starter med at kalibrere TPS og synkronisere gasspjæld på sådan en - først derefter skal man rode med indkøring.
    Når maskinen så kører som den skal, bør man opgradere affjedring på den. smiley

    Og hvis den er rullet til 130hk, er det et riiiimeligt optimistisk rullefelt. smiley


  • #4   23. feb 2015 Den har sikkert fået power commander på og haft et andet filter siddende - diverse specielle kasse moddings er udført, hvor godt det virker tvivler jeg på - men så den solgt og fik det alm filter i og en ven har fået det gamle sportsfilter ;o)

    Hold øje med tændrørene, om de er brunlige... det er en indikation du kan bruge. var det mig vil jeg få et andet dæksel til filteret.


  • #5   23. feb 2015 Du kunne godt ha' ret - for der er som sagt power commander på. Det kunne godt være at jeg skulle finde en ny madkasse og pakning. Hvis jeg nu sætter et KN filter på, skal der så skæres huller i sidderne og bagpå? Og nogle der ved om det bare passe ned i - jeg er ikke interesseret i at skulle til at hæve tank og den slags. Det er godt nok lidt tricky at finde så meget om det på www.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #6   23. feb 2015 Der er læssevis af info på svrider.dk

    Man SKAL ikke skære de ekstra huller, men det giver en lille smule mere luft til den bagerste cylinder, som giver bedre balance i motoren.


  • #7   23. feb 2015 "Hold øje med tændrørene, om de er brunlige... det er en indikation du kan bruge."
    #4 med mindre du køre Etanol frit benzin (Som ikke kan findes på Dk tankstationer) og du ved med 100% sikkerhed, hvad load index motoren er stoppen ved. Så kan du sådan set kun, bruger tændrørs farve til INTET !!!
    Der er kun to ting der kan fastslå forbrændingen med 100% sikkerhed EGA(4 / 5 gasmåling) og EGT(Udstødning temp)

    Allan S
    Et er du TROR den trækker fint, hvilket med højs sandsynlighed, er på grundlag af en eller anden udskrift.
    Noget andet er virkligheden, på et rullefelt uden variabel køleluft hastighed. Vil man aldrig se de turbolenser, de hulder med 99% sikkerhed laver i din luftfilterkasse.
    Jeg tør næsten godt væde en "Femmer" på, hvis tager et par kraftige høreværn på og køre en tur. Hvor du IKKE kan høre indsugningen, så køre den helt sikker knap så fantastik.


  • #8   23. feb 2015 racer4:

    Jeg tror vi forgrener diskutionen ud i et flueknepper stadie om fortolkning af kulør på et tændrør. Vil du fortælle mig, at farven brunlig, nøddebrunlig, lysebrunlig ikke eksisterer - fordi der er tilsat 10% ethanol i benzinen?

    - Jeg har kørt med begge dele benzin og har stadigvæk samme farve på pløkkerne.

    - Er tændrøret helt hvidt eller kul sort er det en klar indikator for der er noget der ikke spiller som det skal.

    Er man i high performance tuning, så vil andre parametre tage over, men at sige Intet vil jeg ikke være enig i smiley


  • #9   23. feb 2015 R4fun: hva så er du snart i dk igen smiley

  • #10   23. feb 2015 #8
    Hvad du ved og ikke ved, har jeg på intet tidspunkt, udtalt mig om.

    Men faktum er Ethanol, har en forbrænding temperatur, på ca halvdelen af Benzin. + FI motorer har et meget specific, forbrændings mønster. Jeg har nok min tvivl til du, kan stoppe en motor og viden med 100% sikkerhed. hvad celle i fuel og tændingsmappen det er ved. En ting er sikker mine evner, strækker ikke til at gøre det.
    Jo farven er der, men du ved IKKE hvor den kommer fra. I en typisk fuelmap er der fra 256 op flere tusinde celler. Hver af dem kan kan styre benzinmængden 100%. Så du KAN eks have en Lambda på 1.00 ved 3000 Rpm / 10% Tps. Men den kan også laves til 0.65 ved 3025 / 10% Tps
    Ethanol har så også en evner, til at gøre tændrørene grå. Men der er to MEGET afgørende ting, tryk og temperatur. Igen Loadindex !!..
    Sidst jeg tjekkede var dk benzin med 5% ikke 10%. Jeg har dog ingen ide om,om nogen selskaber bruger 10%.

    #9
    Jeps 1. April og ca 14 dage


  • #11   23. feb 2015 der er vist meget delte meninger omkring modifikationer af luft filter kassen FV motor mener jeg skrev på et tidspunkt at det var bedre at åbne kassen mere foran end i siderne eller bagi

  • #12   23. feb 2015 Jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af det med luftfilterkassen, for det er meninger i øst og vest omkring dette. Men som min far sagde da jeg kiggede på det i weekenden - "if it ain't broke, don't fix it" og det har han jo ret i. For lige meget hvad folk siger her på forummet, så trækker min mc som død og helvede, så tænker at næsten alt må næsten være som det skal være. Den er uden tvivl blevet mappet med det setup den har nu:

    MIVV potter.
    Powercommander.
    Ekstra huller i luftfilteret.
    Snorkel fjernet.

    Så jeg tror faktisk ikke at jeg vil bruge flere kræfter (eller penge) på det lige pt smiley

    Tak for jeres input smiley


  • #13   23. feb 2015 her til foråret kommer der jo diverse åbenthus arrangementer... mange med fullefelter..

    der ka du jo lige få den tjekket og se hvor fint det står til.. smiley


  • #14   23. feb 2015 Til de kloge hoveder her i tråden hvis man fjerner den øverste del af luftfilter kassen og montere et pibercross eller KN filter med der tilhørende alu ramme skal der vel ikke laves flere (uoriginale ) huller eller hva??

    Ps her kan du for små penge lære lidt om rullefelt mm hvis du er Intr i det
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/traaef-og-arrangementer/218440-rullefelts_kursus


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #15   23. feb 2015 Korrekt, for det du kan lave huller i, er jo væk.

    Men for satan det larmer....


  • #16   23. feb 2015 Sajmon jeg ved du har haft en del sv'ere kørte du med original filter?

  • #17   23. feb 2015 Jeg har prøvet, godt nok på TL1000R. Hvor det helt store hit, skulle være et KN / Alu ramme og løftet tank. Det virker fint på så længe, det er på rullefeltet. Problemet kom gerne når folk, kom ud og køre i sidenvind. Hvor der så kommer en masse turbolenser...

  • #18   23. feb 2015 Hvad vil du anbefale Henning ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #19   23. feb 2015 Nej. Pipercross eller KN - altid med toppen på og de huller jeg har beskrevet højere oppe - samt fjernet snorkel og 10mm hævet tank.

    Jeg har prøvet en gang uden toppen på kassen - efter ca 3 gange fuld gas, vendte jeg om og smed toppen på igen. Det runger for meget under hjelmen, og der er stort set ingen effekt at hente i det kontra de ekstra huller og snorklen fjernet.


  • #20   23. feb 2015 Snorklen og ikke mere.. Det andet larmer total latterlig efter min mening vs den effekt det giver..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #21   23. feb 2015 Jeg fjerner snorklen, laver de ekstra huller og hæver tanken - det larmer stort set ikke ekstra.

  • #22   23. feb 2015 Giver det noget på en tl 1000s

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #23   23. feb 2015 Aner det ikke. smiley

  • #24   23. feb 2015 smiley Ok

  • #25   23. feb 2015 Jeg er endelig ikke Intr i top effekten men mere rolig motorgang i daglig kørsel og jeg er ikke Intr i mere larme end højeste nødvendig så det må blive med original filter og uden snorkel også engang indkøring af pc3. Burde den så ikke være der?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #26   23. feb 2015 Rolig motorgang kommer af indkøringen - og det er uanset hvad du monterer på den af filter osv.

    Start med TPS kalibrering og synkronisering af spjæld - det afhjælper 90% af hakkeriet sådan en har fra standard.


  • #27   23. feb 2015 Det lader jeg andre om sajmon smiley tror sku der er udenfor mine evner smiley

  • #28   23. feb 2015 Så må vi sku håbe du finder en der er mere be-evnet Carsten smiley

  • #29   23. feb 2015 Jamen det tror jeg at jeg har fundet men det kan kun tiden vise smiley

Kommentér på:
SV1000, KN filter.

Annonce