2.995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Motor lugter af brændt under tomgang Motor lugter af brændt under tomgang

Overskriften beskriver det ret godt, hvad kan det være? Mit baghjul kører med rundt når den står i tomgang i frigear (på center stand), kan det være koblingen der skal justeres lidt? Eller måske noget andet jeg bør tjekke? Det er en Honda CBF125 fra 2010 med 29600km på.

Når jeg starter den går der ikke mere end ganske få sekunder inden lugten kommer. Det er en kraftig brændt lugt. Kommer ikke fra udstødningsrøret. Den starter fint som sædvanlig og kører også som normalt, men lugter også brændt når jeg f.eks. sætter farten ned op mod et kryds.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor lugter af brændt under tomgang
  • #1   1. apr 2015 Mit baghjul kører nu også med rundt som regel...... Og årsagen til mig 24 år gl. bike lugtede var fordi den trængte til en motorvask ;O)

• #2   1. apr 2015 Jeg har haft problemer med at pakningen til ventildækslet drillede lidt, så der har været olie ud over det hele, det har jeg nu rengjort, først blev den penslet ind i diesel, så blev det spulet af med vand, så blev den vasket med sæbevand og spulet igen, inden den til sidst blev tørret af, men lugten er her fortsat.

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #3   1. apr 2015 Der er dryppet noget ned på forrørrene ? evt. er kåben blevet forskubbet så forrørrene smelter indersiden af kåben ?

hovvv.... en CBF smiley .. så kan du jo se hele forrør og udst. Du må da kunne spotte hvorfra lugten er værst ?

• #4   1. apr 2015 har nu læst mig til at wd40 skulle være godt til rent alu, diesel var nok det sidste jeg ville fedte motoren ind i, evt prøv det, brug et par timer med en klud og noget rensebenzin eller lign, bremserens ville være super

• #5   1. apr 2015 Det giver jeg lige et skud i morgen smiley - Men jeg synes bare det er mærkeligt at lugten skulle komme fra noget udenpå motoren som bliver varmt, da lugten jo forekommer meget hurtigt.

• Niels M
    Niels M Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 14
    #6   1. apr 2015 Hvor længe har du kørt siden du rengjorde motoren?
    Jeg plejer at give min motor en vask, når den står i vinterhi, der plejer jeg at skulle kører nogle turer inden lugten går væk

• #7   1. apr 2015 Den har kun lige stået tændt helt kort. Har haft problemer med koblingen her omkring sæsonstart, den har lugtet brændt mens problemet var der, nu med god kobling på lugter den stadig brændt, men jeg prøver lige at trille en tur i morgen hvis tiden bliver til det smiley

• #8   1. apr 2015 er koblingsgrebet indstillet korrekt?

• #9   2. apr 2015 Hvis det går så hurtigt, vil jeg kigge på udstødningen, da det vel er det eneste der bliver varmt så hurtigt.. Har du skiftet udstødningspakning eller tabt noget på udstødningen? Hvis det lugter brændt, er der normalt også røg. Hvis man har tappet motorolie af, og noget er kommet på rørene så stinker det.

• #10   2. apr 2015 #8
    Yes

Der har vi jo synderen!! Jeg har lige for nyligt renset oliesien hvor jeg havde koblingsdækslet af, og der har sikkert dryppet olie ned på forrøret så.

• #11   2. apr 2015 smiley

Kommentér på:
Motor lugter af brændt under tomgang

Annonce