{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

FI-fejl i display efter montering af Quickshift? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop monteret Healtech Quickshift på min TL1000R og det hele er monteret korekt, men efter monteringen er jeg begyndt at få FI-fejl i displayet og når jeg aflæser den får jeg: C24. (tændingsfejl på cylinder #1) .... Kan simphelthen ikke gennemskue det? Er der andre end mig der har haft samme problemer med Quickshift og FI-fejl på deres cykler?

Bike: Suzuki TL1000R - 1999.
Quickshifter: Healtech QSE-1
Harness Kit: Healtech QSH-P2T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FI-fejl i display efter montering af Quickshift?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   13. jul 2015 Den fejl skal du have, idet du afbryder tændingen med din QS. Hvad har du sat af killtime?

    Vil du fjerne den fejl, så skal du enten pille QS af igen eller fjerne den ledning fra styreboksen som er til fejlmeldingen. Der er med al sandsynlighed en masse amerikanske forums som har nogle tråde omkring det. På en SV som er meget magen til TL, er det sort/brun ledning man skal pille ud af stikket til ECU.


  • #2   13. jul 2015 #1
    Fjerne du ikke alle fejlkoder med den ??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   13. jul 2015 Jo desværre. Men jeg kender ikke til andre muligheder, medmindre man finder en QS som cutter på dyserne.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   13. jul 2015 Det er heller ikke den der laver fejl, men FI lampen tænder når ECU opfatter at den mister forbindelse til en dyse eller tændspole.

    Det er tændspolerne som hans QS afbryder. Jo du fjerner melding af fejl ved at afbryde en af ledningerne fra ECU.


  • #7   13. jul 2015 Troels, Suzuki 32bit bokse er ikke overdreven, følsom over for sensor cut. 64bit der i mord er rigtig følsom. Jeg har forsøgt med flere QS og de lave alle fejlen. Dem jeg har lavet forsøg med, kommer omkring 35 MSek cut time. Den er bare ikke let at snyde på en Suzuki, fordi boksen fysisk måler strømforbruget.

    Jeg har endnu ikke prøvet woolichracing, men er ret sikker på den ikke lave FI fejl. Da de helt sikker har fjernet den del i softwaret til ECU'en


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   13. jul 2015 #6 - Nej den fjerner alle meldinger. Jeg har og har haft flere SV'ere, og TL ECU er meget lig SV ECU...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   14. jul 2015 Vi snakker ikke forbi hinanden, men de glemmer at fortælle at når man fjerner den brune/sorte, ryger alle fejlmeldinger og ikke kun på O2 sensoren. smiley

    Men som jeg siger - der er med garanti noget info på diverse forums om hvad man gør med en TL, for den er ikke 100% identisk med SV...


  • #11   14. jul 2015 Jeg har testet det og jeg fik en ny med samme resultat? Det virker da sådan lidt mærkeligt de ikke laver noget der kan undgå den FI-fejl... hvis eneste mulighed er at klippe en ledning så må jeg jo gøre det... så må jeg lave noget smart der kan samles igen hvis den en dag køre mærkeligt.... fv-Motor siger jeg har fået det rigtige... Han siger min ECU er følsom over for tændings cut og derfor melder fejl... det var vist noget med det var en gammel cykel smiley

Kommentér på:
FI-fejl i display efter montering af Quickshift?

Annonce