1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Honda Cb 750 start problem Honda Cb 750 start problem

Hej jeg er igang med at lave en Honda Cb 750 fra 81. Men jeg kan ikke få starteren igang. Men har fundet ud af når jeg trykker på starteren går batteri ned på ca 5 volt i stedet for 12,5 volt og det er vel derfor starteren ikke vil køre rundt, relæet klikker bare men er det ikke på grund af de lave volt?? Er der nogen som har en ide hvad det kan skyldes og hvad jeg kan kigge efter hvad kan æde strømmen sådan

Batteriet er helt nyt og opladt

Nogen som kan hjælpe med hvordan jeg finder fejlen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Cb 750 start problem
  • #1   13. jan 2016 Har haft en magen til, der gik starter relæet. Det stod bare og klikkede. Jeg må dog erkende at jeg ikke målte på den, men det er ikke ualmindeligt at de går til. Det er nemt at skifte.

Jeg ved ikke om der vil være spændingsfald ved et defekt relæ, der må nogle mere strømkyndige på banen

• #2   13. jan 2016 Det lyder som et dødt batteri (uagtet at det er nyt). Har du muligehed for at prøve med startkabler fra f.eks. en bil?

• #3   13. jan 2016 Ja der er ingen forskel der klikker den også bare relæet

• #4   13. jan 2016 det ka være dit startrelæ som er iret indvendig-nogle ka man åbne og rense.
    men prøv at kortslutte relæet med en skruetrækker feks-dvs de to tykke poler som sidder på relæ.tit er ledning som sidder på starter en sort tyk ledning og den anden rød som går på batteri.
    du ka købe et nyt kopirelæ for et par hundrede.
    du ka også gøre som på en bil hvor relæ hænger dask med en hammer.

• #5   13. jan 2016 Hvis jeg tager dækslet af og tager det lille tand hjul af så den ikke får modstand så køre starteren rundt (uden relæ klikker) men når tandhjulet er på så den får modstand klikker relæet kun. Kan kullet være færdig i starteren eller er det relæet som æder alt strømmen inden det kommer til starteren?

• #6   14. jan 2016 Hej. Hvis ikke det bliver bedere med et stArtkabel eller ved at kortslutte relæet, så er det måske det store tandhjul ved krumtappen der kan være defekt. Det skal have friløb mod uret. Og låse så det trækker motoren rundt med uret. Man kan vist på rep sæt. Nogle ruller og fjedre der skal skiftes.

Kommentér på:
Honda Cb 750 start problem

Annonce