{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.707 visninger | Oprettet:

Xvs 1100 - forgaffelolie + 'renovation' {{forumTopicSubject}}

Hej mc galleri.

Er i ved og være klar til en forhåbentlig solrig sommer? smiley

Har været ved og bygge lidt om på min dragstar, og det endte med og gribe lidt mere om sig end først planlagt smiley

Den er adskildt i øjeblikket, og stel, bagsvinger og små beslag er sendt til maler.
Samt skal motor, sidedæksler, ny forskærm og plov males.
Den skal monteres med ny thunderbike bred forgaffel. Og ville i den forbindelse udskifte forgaffelolie så det hele spiller til sæsonstart.
Men hvordan er det lige med mængde osv ? Har ikke rodet med udskiftning af det olie før.

Hvad med karburator studs, er det meget vigtigt at de er originale, kan se gummiet har slået lidt revner udenpå, og vil gerne skifte dem. Men nye originale koster 1700,- og et sæt fra England kan erhverves for ca 700,- så det er jo tiltrækkende. ??

Hvad er ellers et must og udskifte når det hele er adskildt ?

Der kommer selvfølgelig ny olie/filter, tændrør, bremsevæske, luftfilter, og overvejer skift af olie i diffentiale også.

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xvs 1100 - forgaffelolie + 'renovation'
  • #1   21. feb 2016 Hej Kim

    Har haft den samme model som dig og været alle vegne på den!

    De studser til indsugningen skiftede jeg, jeg købte OEM til halv pris af originalerne. Xparts.dk eller mcbutikken.dk har dem på lager (fri fragt) de er præcis magen til de originale jeg skiftede fra...

    Forgaffleolien er oftest 1/2 liter i hver ben. Jeg var glad for 20W olie, da den sank for nemt i niveau med standart 10W olie. Du kan også købe en 15W olie

    Når du har skiftet studser, så få dine karburatorer renset og synkroniseret efterfølgende. Så du godt på vej...

    P.S skift den gearolie, hver gang du skifter motor olie. Det billigt.... smiley


  • #2   21. feb 2016 Mange tak for svaret smiley

    Men hvordan ved man hvor meget olie der skal være i gaffelbenene?

    Og vil prøve og kigge på de sider du forslår smiley

    Karburator bliver selvfølgelig renset osv inden montering, de skal dysses om og synkroniseres i samme omgang også pga skift til åbne filtre smiley


  • #3   21. feb 2016 En hurtig søgning siger at oliehøjde skal være 108 mm fra top. Dette er oliehøjde uden fjeder. Og med benet i komprimeret tilstand.

  • #4   21. feb 2016 Renovation = genanvendelse eller recirkulation.
    Renovere = forny eller udbedre.
    Undskyld smiley


  • #5   21. feb 2016 Mr. Flex, det ser ud til du alligevel forstod overskriften smiley

    #3 - så dvs sådan en simpel måler fra eks biltema kan bruges?
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Varkstedsudstyr/Olieniveaumaler-gaffelben-2000021495/


  • #6   21. feb 2016 Kim du sætter da for hulen ikke åbne filtre på.....

    Bad bad idea!

    Mht olie i dine gaffelben, du doserer ligesom når du bager brød


  • #7   21. feb 2016 #6 hvorfor er det dumt ? smiley

    Så må konen ud og hælde olien på, det er hende der bager brødet smiley


  • #8   21. feb 2016 Kim jeg ved ikke hvor du har læst at det skulle være en god ide, andet end de sider der sælger filtrene.

    Hvis du vil have den dybere specificering, så kik under min ls'er profil. Har skrevet utallige indlæg omkring problemet med CV vacum kaburatoren og disse åbne filtre.

    Har set flere magen til din MC, som ikke går i nærheden af godt med de kits monteret, rullet ind osv.
    Behold den hellere stock er mit råd til dig.

    Men det din MC, vil bare ikke råde dit til at gøre det der....................


  • #9   21. feb 2016 #8 har læst din beskrivelse, og så langt er jeg med, men mine kommer til og sidde under tanken, så er kun for at slippe for det kæmpe std filter på siden smiley

  • #10   26. feb 2016 Jeg har også "åbne" filtre på min .. Et komplet KN-kit dysset om osv. har aldrig haft problemer med mit smiley Har så sat en "fake" indsugning på siden der er styrret af vacum så den ser virkelig ud .. For den virker ikke i virkeligheden havde problemer med at køre med den i stærk side vind den ville gå alt for ujævnt Men det hjalp KN-Kittet så på

  • #11   26. feb 2016 #10
    Det er præcis samme løsning jeg får på min smiley

    Hvordan med omdysning? Gør folk selv det, eller skal der rullefelt osv til ?


  • #12   28. feb 2016 Jeg fik mit mont. + kørt ind


Kommentér på:
Xvs 1100 - forgaffelolie + 'renovation'

Annonce