{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

når ledningsnettet er en pestilens.... {{forumTopicSubject}}

Ja. nu sidder jeg som sædvanlig og har problemer med det SKI.. ledningsnet.

problemet ligger i at et af relæerne sidder og "tikker" det er ikke blinklysrelæet... batteriet bobler og mister strøm. og så er en af batteriets celler klasket sammen. kan denne "tikken" skyldes manglende strøm på batteriet? jeg har prøvet at lade batteriet op. men det dør hurtigt.l for at sige det lige ud er jeg møgirriteret. der var lavet noget sjusk med ledningsnettet fordi der var brugt uorig. blinklysrelæ. så skiftede jeg det. og det virkede ok. blinklys mv. som det skulle. men nu et par uger senere virker det overhovedet ikke som det skal. pærene i forlyset bliver mere og mere kraftig når den står med lys, når den står med positionslys tikker den fra førnævnte relæ og baglyset blinker i takt.. kan det være noget så simpelt som batteriet der bare er dødt.. eller kortslutter den. havde et voltmeter på. da jeg satte tænding på faldt voltene dramatisk. for til sidst at dø ved ca. 0.02 V.... for lige at opsumere denne sammenkørte smøre af frustrationer er det som følger.

har ladet batteriet op.
en af cellerne er døde
når jeg tænder falder strømmen på batteriet til 0.2V
relæet tikker
samme gør baglyset og forlys.
kan ikke finde stik jeg mangler at sætte i.

er det et håb en ekspert kan sige hvad min skide cykel fejler...???

en meget desperat hjemmeskruer...
morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når ledningsnettet er en pestilens....
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #1   3. jan 2007 Start med at skifte batteriet og se hvad det gør for sagen.

  • #2   3. jan 2007 Hej morten
    først og fremmest skal du være sikker på at batteriet er ok og som du forklarer det lyder det ikke til at det er tilfældet, så start med at skifte det. Dernæst skal du i gang med at tjekke stelforbindelser det lyder helt sikkert som om at fejlen ligger i en stelforbindelse ud fra de symptomer du fortæller.Du kan e.v.t også prøve med et sæt startkabler og så låne lidt strøm fra en bil og så se om hjælper på problemet.
    mvh Esben


  • #3   3. jan 2007 dit batt er DØDT!!! skift det, et ordeligt batteri må ikke dykke ret meget når du belaster det

  • #4   3. jan 2007 har haft sat en lille lader på.. der virkede det fint i ca 2 sek.. så klikkede det og batteriet døde..

  • #5   3. jan 2007 Det lyder som om din ensretter er stået af og derfor overlader den dit batteri. Hvis batteriet bobler(koger) er det fordi den ikke holder op med at lade og derfor bliver lyset osse kraftigere. Hvis du bare sætter et nyt batteri på uden at tjekke om ensretteren virker, ja så dør det nye batteri. Relæet "klikker" sandsynligvis fordi den mangler strøm.


  • #6   3. jan 2007 drop dine forsøg for i aften, nyt batteri på, og så tag den derfra, spild af gode hjerneceller smiley

  • #7   3. jan 2007 MIn ensretter stod af da jeg stillede den ind til vinterhi. den havde kogt lidt på batteriet. så den skiftede jeg og sikrede den virkede. lige siden har har den ene celle været død. men ellers blevet forværret og batteriet holder kortere og kortere. må prøve at købe et nyt batteri. under mig bare over den tikken. for det er ikke noget der har været tidligere. heller ikke hvis batteriet har været fladt.



  • #8   3. jan 2007 tjekkede ensretteren med tændt motor. den viser den lader mellem 14,5 og 15.5 volt

  • #9   4. jan 2007 Hej Morten prøv at tjek den her hjemmeside.Der står lidt forskelligt om el på mc www.gruby.dk

    Mvh.

    Brian


  • #10   4. jan 2007 Morten:

    Det her er sagt, men lige en gang til:
    Du kan fejlsøge så tosset du vil, men har du en sammenklappet celle i dit batter, kan du lade, måle teste, observere på skiftende lysstyrker så meget du vil. Det batteri har for lav spænding og for lav kapacitet!!!!

    Skift batteriet med et frisk. Du har skiftet ensretteren, så sandsynligheden taler for, at dine problemer herefter er løst.


  • #11   4. jan 2007 Tak hekto... super godt link. læst lidt om batteriet så det er med 100% garanti det. knud ... tror du har ret. også ud fra det jeg har læst mig frem til.

    tak for hjælpen.

    mvh
    morten


Kommentér på:
når ledningsnettet er en pestilens....

Annonce