380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Modificering af DEVIL Carbon Modificering af DEVIL Carbon

Er faktisk rigtig glad for mine næsten ny carbon , men vil gerne havde mere lyd i ,dog lavet på sådanne en måde at man efterfølgende kan montere DB-killer ...Potterne er for Road Use og er derfor ikke af den åbne type. Hvad gør man.?Nogle gode foreslag søges.;-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modificering af DEVIL Carbon
  • #1   24. jan 2007 Åbner dem ved at bore nitterne ud og fjerne/ erstatte røret indvendigt med et lige stykke perforeret rør ...
    derefter samles igen med nye nitter ...
    PS jo hårdere lyddæmpningsmaterialet indeni presses sammen jo mere lyd og omvendt jo mindre/intet materiale = mere støj

• #2   24. jan 2007 Hej Peter.

Synes det ville være synd at begynde at rode med dine potter. Den type potter har typisk 3 kamre indeni hvis formål er at bremse lyden. For at åbne dem mere kan man (klyt-metoden): bore et hul gennem et af kamrene. Eller som Kristian siger: åbne dem helt og skifte indmaden til racing.
    Det vil blive smådyrt, og du har haft en masse arbejde ud af det.

Jeg går næsten ud fra du er Stefans ven, 2 der søger mere lyd i Devil potter til deres Hayabusa indenfor 2 dage er snart for præcist til at være et tilfælde.... Jeg vil råde dig til enten at være godt tilfreds med dine Devil, det er synd at begyhnde at rode med dem. Ellers har jeg jo som sagt muligheden for at skaffe dem i racing til 4200...

MvH - Allan

• #3   24. jan 2007 ups, tastefejl... 4400, ikke 4200 sorry...

• #4   24. jan 2007 Hvis man er bare en lille smule fks på fingrene og kender nogen der kender nogen på et smedeværksted/maskinfabrik eller lign. Så borer du popnitterne ud af tuden, trækker indmaden ud, det er muligt du skal have bagenden ud også. Så for du lige valset et stykke perforeret plade så det bliver et rør der passer til endestykkerne, og samler lortet. husk dæmpermateriale.... Der findes meget forskelligt perforeret plade, og der er selvfølgelig forskel på den måde det vil påvirke lyden..... Meget hullet=mere dæmpning.
    Det burde max tage en times tid + evt transporttid.

• #5   24. jan 2007 Hej Peter

Hvor længe har du haft dine carbon potter?
    Jeg har selv den samme type fra devil på min nye GSX600F og jeg fik DB-målt min til 121,5 db, da var ny....
    men efter kørsel her i sommer er den begyndt at larme lidt mere.....det skyldes at isoleringen er blevet "brandt til" og nu har nået sin rette effekt....! hehe

mvh. Dennis

• #6   24. jan 2007 Den metode koster næsten ingen penge.... Og det fede er at du ingenting har ødelagt, så de er nemme at lave tilbage igen

• #7   24. jan 2007 Tak for nogle seriøse kompetente svar , jeg havde selv overvejet noget lignende med at udtage indmaden og så lave nogle hul rør med uld udenom....
    Dennis P... Mine potter larmer ikke 121db.Jeg tror ik de siger meget mere end et par orginale.De har nu kørt 7000km..
    Allan R... Nej jeg kender ik Stefan, hvem er det?

• #8   24. jan 2007 Hej igen Peter.

Stefan er en jeg kender herindefra, og vi havde snakket om en af hans venner der har samme 'problem' som dig. Og jeg havde lovet at skaffe ham racingpotter istedet til en god pris. Troede det var dig han havde snakket om da du så dukker op 2 dage efter med samme problem..

MvH - Allan

• #9   25. jan 2007 Allan R...Nej det havde jeg ikke hørt om.....Desværre kan jeg ikke få kontakt til en forhandler i tyskland mere , men han kunne skaffe mig de samme potter uden godkendelse (not for road use) til 199eu for 2...... i alu.....gad vide om han rusker tremmer nu? smiley

Kommentér på:
Modificering af DEVIL Carbon

Annonce