1.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Johnny T
Johnny T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Stempler vil ikke slippe Stempler vil ikke slippe

Hey
På min Aprilia RSV 1000 2001 har jeg problemer med at kaliberen ikke slipper på forbremsen.
Jeg har monteret nye pakninger på begge samt nye stempler. Det hele blev smurt ved montering.
Jeg har luftet systemet ud og de bremser.
Stemplerne vil bare ikke slippe.

Er det ikke meningen at der skal komme væske retur i beholderen eller i det mindste lidt bevægelse ved brug? Der sker nemlig intet.

Jeg tænker lidt at returløbet er stoppet hvis sådan et findes?
Jeg er ved at blive skør over det og mangler lidt gode råd.

Vh Johnny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stempler vil ikke slippe
  • #1   17. sep 2016 Har været ude for en bremseslange der var klappet sammen indvendig, kunne også være hovedcylinderen. Du kan jo prøve at løsne udlufteren og se om trykket forsvinder.

• #2   17. sep 2016 Godt bud fra Uffe.. smiley
    Ikke mindst den lille åbning under hovedcylinder låget er vigtig er fri.. Og at bælgen (hvis du har sådan en) ligger rigtigt under låget.!
    Og væsken kun er til midt måske 3/4 på skueglasset.. smiley

Jeg undrer mig over du skriver du har smurt det hele ved samling ?? smiley

Det betyder ikke du har kommet fedt eller olie på indersiden af bremsecylinder væggene..?? smiley

Vel..?

For så må du skille og rense igen.. smiley
    Det er bedst hvis stemplerne kommer i samme cylindre som oprindeligt, hvis ikke de er nye smiley

Hygge mæ'et

• #3   17. sep 2016 Er det ikke læber på pakningerne? De skal vende den rigtige vej når de monteres.

• #4   17. sep 2016 Den er lidt tricky, det er jo ikke sådan at væske standen skal stige når du slipper bremsen, der sker næsten intet og det er vibrationerne fra skiven der får væske standen til at stige, du må jo kunne mærke om bremsen stadig holder når du slipper bremsen, hvis du kan pumpe tryk er der også hul igennem til retur, det er samme hul.

• #5   17. sep 2016 jeg vil holde på det er din hovedcylinder der hænger, som uffe også skriver, du prøver bare at løsne udlufter skruen, så bliver evt, tryk udlignet og den skulle gerne slippe så.

MED MINDRE du har brugt envejs bremsevæske smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #6   17. sep 2016 Er du sikker på at grebet slipper stemplet helt, der skal nemlig være lidt luft der imellem, ellers går stemplet ikke langt nok tilbage til at åbne for retur kanalen,

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#7   17. sep 2016 Der ikke læber på de pakninger som er monteret og stemplerne er også nye. Jeg brugte fedt stads fra Brembo til at montere pakningerne i. Stemplerne gav jeg noget bremsepasta på siderne inden montage. Er det ikke godt?
    Jeg har nu pillet grebet helt fra masteren men det har ikke ændret noget.
    Jeg har løsnet udluftningen i hver kaliber og de har sluppet nogenlunde men ikke 100%. Klodserne er ny så de kan selvfølgelig stadig køre lidt trægt.
    Virker logisk med frem og retur fra beholder hvis det er samme ud/indgang.
    Er det muligt at pille stemplet/fjeder ud i masteren uden at ødelægge noget? Og vil man kunne massere eller smøre det så det virker?

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#8   17. sep 2016 Det hele startede med at bremsen blokerede da kørte en tur i byen. Bremsegrebet kunne jeg mærke blive hårdere og hårdere. Efter 2-3 gange opbremsning blokerede den.

• #9   17. sep 2016 Jeg er sikker på det er marsteren eller bremseslager.

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#10   17. sep 2016 Uffe
    Kan man på en eller anden måde udelukke slangerne hvis den kan holde trykket? Eller kan man kontrollere det på en måde?

• #11   17. sep 2016 Hvis du løsner udluftningsskruen på kaliberen, og den slipper, så kan du næsten regne med at bremseslangen er defekt...
    Der kan sagtens være gennemgang når du bremser, men de kan blokere ved retur, og derfor vil jeg gætte på bremselangen.

• #12   17. sep 2016 Oplevede på min dengang nyindkøbte banemaskine det samme. Stemplerne gik ikke ordentlig retur og forhjulet blokerede. Nye pakninger i både kaliber & master + ny bremsevæske ordnede problemet. Tror forkert bremsevæske havde ødelagt pakningerne. Er det ikke DOT 5.1 der ikke kan bruges på alle cykler ?

• #13   18. sep 2016 På nogle maskiner kan pakningerne vendes forkert. De er en smule koniske. Grunden til det er at når man slipper bremsen trækker pakningen stemplet lidt tilbage.
    Vender man dem forkert vil kaliberen hænge.
    Der er en fin illustration her (ca. 2/3 nede)
    http://www.tlzone.net/forums/performance-enhancement/112276-how-overhaul-tokico-six-pot-callipers.html

• #14   18. sep 2016 Så lærte man det smiley
    Troede de var koniske på alle..?!
    Nice too know.. smiley

• #15   18. sep 2016 Ok så, tog for givet at caliberne var samlet korrekt.

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#16   18. sep 2016 Jeg takker for de mange inputs og gode råd. Jeg var opmærksom på at de kunne være koniske men da jeg kontrollerede dem kunne jeg ikke se forskel på dem overhovedet.
    Det kan så godt undre mig at bremserne satte sig fra starten???
    For mig lyder det også som enten et slange problem eller et Master problem.
    Jeg må lige se på de gamle pakningerne igen for at være helt sikker.

• #17   18. sep 2016 Det er ligegyldigt hvilket stempel der kommer i hvor, for stemplet rører kun pakningen, ikke cylinderen.
    Mit bud er også slangerne..........

• #18   21. sep 2016 Jeg ved lige hvad der er galt - for jeg havde det samme problem på min baneracer. Nye O-ringe i kaliprene, ny bremsevæske - og det hjalp ikke en skid.

Kørte et par omgange på den, hvor forbremsen blev hårdere og hårdere og til sidst blokerede - svine ubehageligt.

Det er returløbet i hovedcylinderen. Det er et lille hul - så lille at man dårligt kan se det. En smule snavs i det - så løsner den ikke. Den bremser fint - men vil ikke løsne igen.

Jeg pillede den af - rensede den med alt det bremserens og trykluft, som jeg kunne - så virkede det hele igen.

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#19   21. sep 2016 Sportensen
    Er det mastercylinderen du snakker om eller er det beholderen? Kan du beskrive mere præcist hvor du pustede hvad og hvordan du skilte tingene ad.
    Det ville godt nok være dejligt hvis det "bare " er det.

• #20   22. sep 2016 Det er mastercylinderen - altså der hvor grebet sidder.

Ellers ring til mig :o)

• Johnny T
    Johnny T Tilmeldt:
    jul 2014

#21   22. sep 2016 Yes sir. Så lykkedes det. Jeg vil igen sige tak til jer alle for bud på udfordringen.
    Jeg fik skilt bremse cylinderen og renset det godt igennem med bremsevæske og luft. Alt blev samlet og ny bremsevæske hældt på. Efter udluftning blev det testet af og alt virkede som det skulle. Fantastik med dette forum.

Kommentér på:
Stempler vil ikke slippe

Annonce