Problemer med Honda CB400T '78 {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med min Honda CB400T fra 1978 som kører lidt sjovt på cylindrene.
Det der sker er at jeg kan starte cyklen og den kører på begge cylindre i tomgang. Den ene er helt stabil og den anden lidt mere ujævn i det.
Når jeg så skal sætte igang og giver den lidt gas, går højre cylinder fuldstændig ud. Sådan er det indtil der er lidt fart på, og så kommer den igang igen og kører helt fint.
Når den så når godt op i omdrejninger tøver den og det virker lidt som om den hiver efter benzinen.
Det hele gentager sig igennem alle gear, dvs når jeg gearer op går højre cylinder ud igen hvis den er i for lave omdrejninger indtil den når et bestemt omdrejningstal og kommer igang igen.
Den er også lidt våd af benzin på venstre karburator's overløbsdyse (hvor benzinslangen fra tanken går ind), men den drypper ikke umiddelbart.
Det skal siges at jeg har haft karburatoren af cyklen, skiftet den sekundære jet ud fra 110 til 125 da der er nye udstødninger på. Så har jeg justeret flyderne en smule ned, hvilket nok er grunden til manglen på benzin i sidste ende af gassen..
Men er der nogle idéer til hvorfor den går ud i lave omdrejninger på højre cylinder?
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 500
jun 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17
Problemer med Honda CB400T '78