929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bremseklodserne går mod skiven Bremseklodserne går mod skiven

Hej.
Jeg har ikke lige så meget forstand på bremserne på en motorcykel. Min mc er en honda hornet. Jeg har lagt mærke til at man kan høre klodserne gå imod skiverne når man kører. Det virker dog ikke til at være noget som giver modstand. lyden er ikke konstant den kommer reglmæssigt alt efter hvor hurtigt man kører. Det er først når man begynder at bremse at lyden bliver konstant. Men mit spærgsmål er om dette er noget man kan køre med eller om det bør laves?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseklodserne går mod skiven
  • #1   12. mar 2007 hvis du hæver den og drejer dine hjul rundt. Er der så så stor modstand at de stoppe rmeget hurtigt?

Klodserne vil gå lidt imod smiley Men find lige ud af hvor meget

• #2   12. mar 2007 Klodserne ligger altid mod skiven når du kører.
    Men det kunne tyde på at dine klodser enten er slidt ned (så det kører jern/jern) eller at belægningen på bremseklodserne er blevet meget, meget hård.

• #3   12. mar 2007 klosserne skal "gå" på dine skiver og når du kan høre dem er det et sundt tegn for dine kaliber, det betyder at de ikke hænger, altser at de slipper det de skal så de ikke bremse når du ikke påvirker bremsen, de vil altid skure lidt men som du skriver kan du høre dem under kørsel, så det du nok bør gøre er at tage klodserne af og slibe den jævnt af med grov sandpapir korn 80, så kommer der frisk belægning frem som ikke laver forkerte skurelyde eller piber når du bremser. løser det ikke problemet så skal du se på skiverne, de kan være slidte eller fyldt med noget belægning.

• #4   12. mar 2007 jeg siger tak. Den bremser også ret godt så det er fordi bremserne er slidte. Vil lige prøve det med sandpapir. Takker for de gode råd

• #5   13. mar 2007 Smeden ville lige daske skiven en med en gummihammer - så slår skiven selv stemplerne tilbage og problemet er næsten løst!! - ONLY JOKIN'!!

Kommentér på:
Bremseklodserne går mod skiven

Annonce