{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Er det batteriet eller noget andet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har på det sidste haft nogle småproblemer med min mc, som jeg håber i kan hjælpe mig med at finde svaret på.

Mit batteri dør ret hurtigt, så hurtigt at jeg allerede nu oplader der for anden gang i dag. Det er sket tidligere, men ved ikke om det skyldes et dårligt batteri eller at det ikke bliver ladet op under kørsel.

Jeg har netop kommet det i efter en fuld opladning og får tændt min mc. Kun 400 meter fra start sætter den ud og da jeg får den trukket hjem og sat batteriet til opladning er den helt tappet igen.

Er det batteriet eller noget andet ?

Mvh
Steffen Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det batteriet eller noget andet?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.654
    #1   12. sep 2017 Hvad får du af målinger når du starter cyklen og måler på ladespændingen mens den står på 2500rpm?

  • #2   12. sep 2017 Jeg har faktisk ikke noget udstyr at måle med =(

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.654
    #3   12. sep 2017 Selv det billigste lorte multimeter fra 10 kroners markedet i din lokale Silvan eller Bauhaus, vil kunne bruges. smiley

  • #4   12. sep 2017 Super må lige skaffe sådan en. Er der noget specifikt jeg skal holde øje med i forhold til målingen ?



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.654
    #5   12. sep 2017 Ja ved ca 2500 rpm skal spændingen være over 13 volt - gerne nærmere eller lige over 14 stabilt.

    Hvis ikke, så er din spændingsregulator død - og så er det med al sandsynlighed grunden til dine problemer.


  • #6   12. sep 2017 men hvis batteriet dør efrer 400 meter så er batteriet også dødt/ faldet sammen.. så.lige meget hvad køb et nyt batteri

  • #7   13. sep 2017 Men få også målt ladespændingen, for når først motoren er startet skal den jo selv lave strøm.. Jeg tror desværre både dit ladesystem og dit batteri er fejlbehæfret smiley

  • #8   13. sep 2017 Den hyppigste årsag til lav ladespænding er dårlig stelforbindelse.. mål om der er modstand mellem stel og minus polen på batteriet.. den skal være 0 eller 0.01 max

  • #9   13. sep 2017 en ohm måling fortæller dig intet, selvom du har et kabel med 20 kobber tråde i, og der kun er 1-2 tilbage, vil stadig kunne give en fin ohm måling, men du vil ikke kunne trække noget strøm igennem det.
    mål spændings fald på stelsiden med forbruger tændt, eller sæt en 55w pære imellem om se om den kan trække den.

    Men det er højest sandsynligt din regulator/ensretter der er gået til, også har den taget dit batteri med i samme omgang, det kan ikke lide at blive afladt for meget.


  • #10   13. sep 2017 det vil give en del da der med sikkerhed ikke er kablet men i stedet rust mellem spændesliverne der giver modstanden og æder f. eks startstrømmen smiley

Kommentér på:
Er det batteriet eller noget andet?

Annonce