Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Litium batteri
  • #3   6. nov 2017 Det må være din cykel der har en defekt, så den står og bruger strøm i slukket tilstand.
    Et lithium batteri er ikke selv afladende.
    Til gengæld kan man tjat lade det massere af gange, uden det tager skade, i forhold til syre batteri og gel batteri som ville stå af.

• #4   6. nov 2017 NB.
    Nogle ældre maskiner med feldreguleret generatore, kan ikke samarbejde/oplade lithium batterier. Bare til orientering smiley

• #6   6. nov 2017 Jamen, min far havde en ældre BMW, som ikke kunne lade et lithiium batteri, fordi der ikke er spænding regulator(noget i den retning) på generatoren
    Hvor ved den over lader batteriet og ødelægger det. I hværste til fælde kan det eksplodere.
    Mere detaljeret kan jeg ikke forklare det.

• #7   6. nov 2017 Jeg har fået det samme at vide da jeg skulle bygge en 80'er mc om, dog ikke at det ville eksplodere smiley Men at der skulle en anden regulator på!
    Men aner ikke hvad for en mc trådstarter har sat det på??

• #9   6. nov 2017 Det er ud over mine kompetencer, at uddybe mere smiley
    Jeg svare bare på hans spørgsmål, om andre har oplevet noget lignende.
    Og bmw'en var fra 1985 Ca.

• #11   6. nov 2017 Pas på blodtrykket Hans Henrik.
    Du skal stoppe med dine smarte kommentarer.
    Vi lukker den her.
    God aften smiley

• #12   6. nov 2017 Her er måske noget der kan bruges?

profilbillede
  • #13   6. nov 2017 Nu har jeg kørt med Litium batteri på min gamle Egli kava i 3 år og det har aldrig været nødvendigt at lade på det, selv efter en vinterpause på flere måneder.
    Men nu fejler min generator herrer ikke noget, den er jo lavet af en kammerat fra nær området.

• #14   6. nov 2017 Jeg fik det kun at vide af den fyr der købte min cafe racer, da jeg sagde at jeg aldrig fik monteret et Lithium batteri. Hans kommentar var at det ikke altid ville virke med ældre mc'er så han var glad for jeg ikke nåede så langt smiley

• #16   6. nov 2017 Tror vi prøver med lidt saglig tilgang til emnet:

- Lithiumbatterier har næsten ingen selvafladning. Det har et bly batteri. Så man skal ikke gå og lade op på det løbende.
    - Lithium batterier har typsik færre AH, da man dimensionerer batteriet til at kunne leverer nok startstrøm. Et lithium batteri på f.eks. 3AH kan leverer mere startstrøm end et blybatteri på 12 AH.

I dit tilfælde her:
    Jeg tror du kan have en form for lækstrøm. Altså at din motorcykel bruger en lille strøm når den står stille. Det har drænet dit lithium batteri.
    Ved en lækstrøm kommer AH timer på batteriet ind i billedet. Det betyder at det hurtigere løber tørt end et bly batteri.

Jeg ville starte med at måle om du har en læktrøm.

• #17   6. nov 2017 ok tak for alle indputtene smiley skal vist have skaffet mig en lader til litium batteriet .... for efter hvad jeg kan forstå duer en alm CTEK lader ikke til de her batterier ... god aften til jer alle smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #18   6. nov 2017 Du skal både have en lader, men også søge efter fejlen på MC'en, som aflader batteriet.

• #19   6. nov 2017 Jeg har Lithium batteri på og det er flad efter 2-3 måneder. Der er en original startspærre/ alarm der bruger lidt strøm, men da Lithium batteriet ikke kan levere så mange a/h løber det altså tør efter et par måneder. jeg bruger en almindelig lader, det har ikke givet mig problemer, ladesystemet på mcén er heller ikke skiftet ud til Lithium type ......

• Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
    #20   8. nov 2017 Jeg har haft Lithium batteriet nu i 3 år, men fandt også ud af at man ikke kan bruge samme type lader som bruges til blybatterier, den kan ikke lade det op, så du skal have en lader som kan lade dit batteri op med pulser, dvs. pulsladning. Har prøvet flere C-TEK ladere, duer ikke, har prøvet med en værkstedslader, duer ikke, har prøvet med andre, duer ikke. indtil at jeg fik at vide, almindelige ladere duer ikke til Lithium batterier, du skal bruge et med puls ladning, og minsandten, det virker, så få fat I et som er beregnet til lithium batterier, så kører det.

• #21   8. nov 2017 hvordan klares opladningen så når du kører rundt på cyklen ??

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#22   8. nov 2017 Jeg lader mine Lithium batterier op med samme CTek lader som jeg har brugt i 6 år - og det er helt sikkert ikke en pulslader.

På samme måde som min MC kan, lader den dem fint op. Det er overspænding der er nødvendigt når man oplader dem - ikke puls, som jeg læser det.

• Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

#23   8. nov 2017 21 og 22, der er noget der hedder vekselstrøm og jævnstrøm, batteriet bliver ladet op med jævnstrøm via enretteren, og har man en C-TEK som vender fra veksel til jævn, ja så går det også. Er det en moderne cykel har den en spændingsregulator, min er fra 84 Yamaha, XVZ, og den klarer det fint, har alarm og ur på, men står den uden en pulslader med regulator, taber den klart til alarmen I løbet af 1 md., men står den på værkstedet med en lader fra JMP, så starter opladningen først når spændingen på batteriet er kommet I nærheden af de 12V + eks. A. Med puls mener jeg at der er spændingsregulatoren som sørger for, I tilfælde af strømtab, så kommer spænding op igen og lader batteriet op, slukker så når spændingen og modstand er højt nok op, men ellers er det små impulser den lader op med, modsat en almindelig lader som lader med eks. 6 amp til at starte med og bliver så mindre i ampere når batteriet er ved at være fuldt opladet, det kan man jo se tydeligt på amperemeteret på laderen, men den slukker ikke, den bliver ved med at lade, selv om lade ampere kommer ned på 1A derfor bliver et batteri også varm, og kan udvide sig, for evt. at revne.

• Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

#24   8. nov 2017 Fandt lige en fin beskrivelse på generatorer smiley
    http://www.ducati.dk/teknik/acgenerator.html

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#25   8. nov 2017 Jeg er udmærket klar over hvordan en lader virker og hvad veksel/jævnspænding er.

Men kan cyklen lade batteriet op, så kan en lader også. Det specielle ved Lithium batterier er at de skal lades ved mere overspænding end "almindelige" batterier, men det er ikke nødvendigt med en pulslader.
    Både min CTek og den anden jeg har, slår fint fra når batteriet er på de ~14 volt som cyklen også lader til. Min alarm går på dvale efter 7 døgn og endnu har mit batteri aldrig været så meget som tæt på at være drænet, selv efter en vinteropbevaring uden lader.
    Lithium batterier har stort set ingen selvafladning, og bør ikke være fuldt opladede ved længere stilstand, så pulsladeren gør ikke noget positivt for det hvis man har den siddende til sit batteri hele vinteren.. smiley

• #26   29. nov 2017 Endnu en gang tak for alle svarene .... Jeg endte med at købe en lader til Litium batterier og nu lader den som den skal .... Har prøvet de 3 CTEK ladere jeg havde men uden held smiley

• Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

#27   30. nov 2017 Super godt smiley så kommer du da fremad smiley

• #28   2. dec 2017 Nemlig ??

Kommentér på:
Litium batteri

Annonce