Billeder af død zxr motor {{forumTopicSubject}}
Så fik jeg skilt motoren af efter den døde mandag i sidste uge.
Historien:
Var ude at køre med gutterne mandag aften og på vejen hjem stak jeg fra dem og under en overhaling gav motoren efterfølgende op, kunne høre at den kun gik på tre cylindre og lød en smule underligt.
Kunne heldigvis trille hjem til garagen. Tirsdag hev jeg tank og luftfilterboks af så jeg kunne komme til tændrørerne, da jeg håbede at den bare havde brændt et. De tre kom os fint op men det ene ville ingen steder. Jeg prøvede med varme men lige lidt hjalp det. Så til sidst tog jeg så hårdt fat at tændrøret knækkede i topstykket.
Total øv tænkte jeg så, nå men så var jeg nødt til at skille stidtet af. Da jeg tog kaburatorerne af kunne jeg se at indsugningsventilerne var krøllet helt oppe i topstykket og da ventilhovederne fra udstødningsventilerne trillede ud af forrørret vidste jeg det ikke var godt.
Havde desværre ikke tid før i dag og så fik jeg motoren ud af stellet og skildt den af... I kan se billederne på profilen.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.062
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.795
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 252
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 208
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 14
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 217
og ja, RIP......
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 248
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 29 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.527
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.852
Det der bliver aldrig til motor igen...
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 248
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 248
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 473
Hvad fodrer du din motor med, så den ligefrem spiser 2 ventilhoveder ?
Er cylindrene løse i blokken så du kan nøjes med at skifte den ene ?
Går ud fra at du ikke har garanti på den siden du selv begynder at skille den ad.
Anyway... held og lykke med renov.
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 248
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.125
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.545
maj 2006
Følger: 51 Følgere: 52 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.438
hvor langt har du kørt på den..................
eller jeg mner hvor langt har den gået???
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.519
Lad være med at ofre en ventiljustering... nu...
Tja... du kan være glad for at den ikke satte sig, mens du lå i overhalingsbanen. Så var det ikke kun din motor, der var "stået af"...
okt 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 15 Svar: 88
Set fra den lyse side, godt der ikke skete noget med dig, og generelt at resten af cyklen stadig er hel! :// æv bæv....
Held og lykke med projektet!
MVH
Jarno E. W.
Billeder af død zxr motor