{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Hjælp!!!! Utæt forgaffel {{forumTopicSubject}}

Hej

Havde lige en makker bag på cyklen, og det kunne den vist ikke så godt lide.

Nu er min forgaffel rigtig utæt, så mit spørgsmål er.
Er der nogen i Odense området der har forstand på at skifte de der pakninger, og da jeg ikke er den store mekaniker, evt. ville hjælpe mig med at skifte dem.

Jeg har ikke købt pakningerne endnu, så hvis det bare kunne blive en gang i næste uge ville det være fint.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!!! Utæt forgaffel
  • #1   15. apr 2005 Kender desværre ikke en der kan hjælpe dig... Er du heldig er det nok at skifte pakninger, er du mere uheldig er det fordi dine forgaffelinderben har fået nogle stenslag og derfor river pakningerne i stykker. Hvis du skifter inderbenene så få sat et par stenslagsbeskyttere på - og gør det er også selv om du ikke skifter dem - det er måske ikke for sent endnu...

  • #2   15. apr 2005 Hej,

    Kender ikke lige nogen i Odense området der kan hjælpe dig. Men når du nu får ompakket gaflen så husk at mærke efter stenslag på inderbenene. Hvis der er mærkbare stenslag så husk at få slebet evt skarpe kanter af med noget smergel lærred eller lign inden du samler skidtet igen. Ellers bliver dine nye pakdåser flået første gang maskinen dykker kraftigt.

    Har du ellers haft problemer med utætheder på gaflen før?


  • #3   15. apr 2005 Fik cyklen den 09-02-05 så jeg har ikke lagt mærke til noget før nu, der har måske været lidt olie på det en ben men jeg er ikke helt sikker.

  • #4   15. apr 2005 Kunne godt lyde som et stenslag. Prøv at føle efter med fingerspidserne på den del af inderbenene der er synlige. Hvis du finder nogen mærker i chromen, især hvis de stikker ud, har du sandsynligvis fundet synderen.

    Go jagt smiley


  • #5   15. apr 2005 Har lige været ud og se efter, og jeg kan ikke se eller mærke nogen stenslag.

    Tror jeg ringer til den nærmeste mekaniker på mandag, for at høre hvad det koster at få dem skiftet.

    Jeg har godtnok en Haynes håndbog, men jeg har ikke det værktøj der skal bruges.


  • #6   19. apr 2005 Karsten,
    Jeg tillader mig lige en OT: Hvordan synes du om cyklen? Hvordan er den i kurver og ved lande/motorvej, evt med passager og bagage?
    Overvejer lidt en tilsvarende hvis ellers forsikringen vil lege med.

    Hilsen
    Dan


Kommentér på:
Hjælp!!!! Utæt forgaffel

Annonce