635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvordan kører en droslet cykel?!? Hvordan kører en droslet cykel?!?

Hej Motorcykel galleri, jeg skal til at købe en A2 motorcykel altså en motorcykel der maks må have 48 hk, jeg overvejer at købe noget i stil med en GSX750 es med omkring 90 hk. Jeg undrer hvordan sådan en cykel eller lignende vil køre med drossel? Køre den okay eller bliver det til en forkølet knallert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kører en droslet cykel?!?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   22. apr 2018 Den kommer til at køre som en GSX 750 ES med 48hk. Det samme som originalt, men med mindre effekt - det svarer til at du aldrig kommer over 50% gas...

Det er nok til at smide kørekortet væk, og det er rigeligt til at blive splattet ud hvis du laver en kørefejl. De sjoveste cykler jeg har kørt på, har haft mindre effekt end det der. smiley

• #2   22. apr 2018 Ved min GT650 var det en lillYoshimura Alpha, carbon-udstødning plade så man kun ku dreje gassen halvt.

• #3   22. apr 2018 Sajmon, forstår ikke helt hvad du mener med det sidste, anbefaler du mindre end 48 HK?

• Sajmon ™

#5   23. apr 2018 #3 - Ja det gør jeg - omkring 20 til 30 er passende i min verden. Så må cyklen nemlig være ret let, uden at komme udenfor reglerne for dit A2 kørekort.

Min pointe er mest at det absolut ikke er et krav at en MC har mange hk, for at være både lærerig og temmelig underholdende at køre på.

• #6   23. apr 2018 Det jeg mente var også mest om cykelen ville køre ordentligt, ikke som i at have mange hestekræfter men som at være velfungerendes selvom den er begrænset. Har hørt at hvis nogle cykler er droslet "meget" køre de ikke så godt.

• Sajmon ™

#7   23. apr 2018 Det kan man jo justere sig ud af.

Men det ville være klart at foretrække hvis man købte en MC med indsprøjtning - de er ikke berørt af drosling med hensyn til kørbarhed.

• #8   23. apr 2018 Jeg er enig med Sajmon.

De første gange jeg var på tur til Harzen, blev vi ledt rundt af Simon Fuller - en tidligere motorsportsjournalist fra RIDE.
    Første gang var det på en Aprilia RS 125 2-takter med 34 hk og anden gang vi var der, kørte han på en Honda NC 700 XD med 48 hk. Der var INGEN i gruppen, der kunne hænge på ham i svingene. Og der var Duc 748, VFR, K1300S, F800R, CBR600 m.m. Men da det gik lige ud, var det naturligvis en anden sag.

Pointen er den samme herfra:
    48 hk er så rigeligt, når det er til sjov og ballade. Og de fleste droslede cykler kører nu ganske fint smiley

Kommentér på:
Hvordan kører en droslet cykel?!?

Annonce