{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.690 visninger | Oprettet:

for meget/lidt luft/benzin. {{forumTopicSubject}}

hej alle. jeg har købt ny karburator og er i tvivl om maskinen for for meget luft eller for meget benzin. jeg har monteret en singel karburator på min yamaha xv 750. maskinen starter fint med choker, når jeg slår chokeren fra og giver godt med gas går den ud og skyder ud af udstøning og luftfilter (power filter). jeg prøvede at hente en klud og sætte på luftfilteret og kunne mærke en forbedring så jeg tænker den får for meget luft.

lidt data
karburator mikuni vm30 med 250 dyse

ifølge forhandler af singel carb kittet skulle man bruge en dyse mellem 140 og 180.

giver det nogen mening at skifte til mindre dyse
eller evt andet luftfilter?

takker på forhånd for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for meget/lidt luft/benzin.
  • #1   22. maj 2018 Mon ikke at en 30 mm karburator er alt for lille til 2 x 375ccm (= 750 ccm). På min CB250RS sad en 32 mm karburator. Og på min XS400 Seca to 34 mm karbs. Og ja, den går for magert (for meget luft/for lidt benzin), når den skyder ...

  • #2   22. maj 2018 Af med tændrøret.. uanset hvad. Så hvis den er godt våd for den da ikke for lidt benzin ihvertfald.

  • #3   22. maj 2018 Hvilket filter? Hvis den går bedre med tilskudsbenzin eller hånd over filteret ... Skal den ha mere benzin

  • #4   23. maj 2018 Er du sikker på forbindelsen mellem karburator-manifold-cylindre er tæt? Hvis den kører med en 250 dyse og anbefalet er ml 140 og 180 burde der da være benzin nok.



  • #5   23. maj 2018 Du finder nok ikke nogen her der her erfaringer med det, prøv at søge på amerikanske forums, så skal du nok finde masser der har lavet det samme.

  • #6   23. maj 2018 Tom, det har du nok ret i, jeg læser det som om trådstarter har købt et kit? Så burde forhandleren vel have medleveret en form for montage vejledning.

    Hvis man søger på nettet ser det ud til man bruger en støbt manifold i eet stykke. I min simple logik kræver det en ret præcis placering af topstykkerne. for at undgå falsk luft, derfor var det mit forslag specielt når hans symptomer tyder på for mager blanding.

    Nu er det jo en japaner og ikke en gammel harley, men i hvert fald de ældre harley'er er notoriske for air leaks imellem manifolder og cylindre, mine topstykker var endda så meget ude af justering jeg måtte købe en stoker-manifold for at få det hele til at passe sammen.


  • #7   23. maj 2018 Tak for alle input so far. Jeg prøver og rode med det senere.
    Smider lige et link til sættet http://vtcportal.com/bip/home/27-single-40mm-mount-manifold-with-vm30-carburetor-virago-xv700-1100.html

    Skal lige siges at der ikke var nogen vejledning med til sættet.


  • #8   23. maj 2018 Tak for info/"porno"... det var da et billigt sæt!

    Hvad er din pilot jet? Hvis du kører med 250 hoveddyse er du jo langt fra den anbefalede indstilling:

    "With Mikuni VM-30 carburetor, needle lifted 0.8mm and main jet is a 140 - 180 , pilot is 42 - 50 depending on engine size."

    Hvordan passede manifolden på topstykkerne? Det ser ud til der kun er 2 meget tynde pakninger med, så selv små unøjagtigheder er nok svære at optage.

    Du kan evt checke for falsk luft ved at sprøjte lidt dieselstart omkring samlingerne og se om motoren så går op i omdrejninger...det virker i alt fald på en shovelhead


  • #9   23. maj 2018 #8 den tanke med pakningerne havde jeg også da jeg satte den på, jeg skulle nok havde købt den model manifold der skulle bruge de orginale gummi mellem cylinder og manifold. Jeg prøver lige at gå hele maskinen efter med dieselstart.

  • #10   23. maj 2018 Så har jeg sprøjtet dieselstart ved manifold begge cylinder og omkring gummi mellem manifold og karburator ingen effekt på nogen måde. Så fik den lige et sprøjt i luftfilteret så gik den ud. Så må det jo være ok.
    Har pillet begge tændrør af de er kuldsorte det betyder for meget benzin ikke?


  • #11   23. maj 2018 Jo, sorte tændrør er tegn på fed blanding....eller olie i cylinderne, men det har du vel ikke
    http://i.stack.imgur.com/QsJnd.jpg

    Hvad pilot/tomgangsdyse har du? Du har en meget stor hoveddyse men den burde ikke have betydning i tomgang/stilstand som du tester nu? Den side du linker til siger 42-50 tomgangsdyse


  • #12   23. maj 2018 Ved ikke lige med tomgangsdysen.

    profilbillede
  • #13   23. maj 2018 Det der er sgu ikke et sort tændrør, hvis mine så sådan ud efter at have kørt i tomgang i garagen i lang tid vil jeg være glad smiley

    Se denne tegning over din karburator, pilot jet er #21
    http://www.mikunioz.com/vm-round-slide-carbs/vm30-carb-parts/

    Der er også en guide i carb tuning... prøv at følge den:
    http://www.mikunioz.com/tuning-tips-and-manual-downloads/


  • #14   23. maj 2018 Main jet 250. Pilot jet 40

  • #15   23. maj 2018 Så er der bestilt dysesæt vender tilbage.

  • #16   23. maj 2018 Der er kun en løsning hvis der ikke er falsk luft med i spillet og det er en håndfuld hhv. tomgang og hoved-dyser og tid til at lege lambda limbo smiley
    Kører selv vm34 kit på gammel harley WLA '42. pilot 35 main 270 og det funker rimeligt - den går lidt for fed lige lidt over tomgang altså i overgangen mellem dyserne, men vil ikke magre den mere ud i tomgang, så overvejer anden nål...kommer tid-kommer løsning - god fornøjelse !


  • #17   3. jun 2018 Hej igen. Så har jeg prøvet mig lidt frem og tilbage med div dyser. Det endte op med en dyse på 250 og tomgangsdyse på 42 løftet nålen 0,8mm andet hak fra foroven. Nu går det rimeligt godt derudad. Begge tændrør er lysebrune så det skulle jo være ok.
    Jeg takker for alle input og god sommer derude.

    Hvis der er nogen derude der skulle få den ide og køre single karburator derude, vil jeg fraråde jer at handle ved VTC motors. Jeg bestilte sættet i november måned, i marts måned havde de stadig ikke kunne finde ud af at levere pakninger, karburator og indsuningsgummi. Fik kontaktet PayPal og fik heldigvis alle mine penge retur.


  • #18   3. jun 2018 Dejligt at høre den går godt nu, men var det ikke næsten de dyser du havde til start? 250 hoveddyse i begge setup og 42 eller 40 tomgang burde da ikke give det helt store?

    Det er ikke fordi jeg tvivler på den går fint nu, jeg undrer mig bare og tænker om du har ændret andet end tomgangsdysen


  • #19   4. jun 2018 #18
    Der havde jeg ikke fået justeret nålen smiley


Kommentér på:
for meget/lidt luft/benzin.

Annonce