453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Start problem.. Start problem..

Hej Alle

Har lige købt min Suzuki GSXR 750 W for 3 dage siden og den køre bare rigtige godt, men jeg har et problem med at sætte den i gear, når den er kold.

Den starter bare rigtig fint, og får selvfølgelig lige tid til at blive en smule varm. Men når jeg så skal have den i enten 1. eller 2. så laver den et lille hop og går ud. Det er kun når den er kold, og hvis jeg bare har kørt 5 minutter kan jeg slukke den, sætte den i neutral, starte den igen og sæte den i gear. Den laver stadig det lille hop, men den går ikke ud.

Er det gearsyncromeschen det er galt med eller er det simpelthen koblingen der ikke slipper ordentlig når den er kold?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problem..
  • #1   21. maj 2007 der er ingen syncromess i en mc

forkert olie ??

fejljusteret kobling ??

• #2   21. maj 2007 sådan er det med gamle cykler... men ny olie kan gøre underværker...

• #3   21. maj 2007 grunden er at koblingspladerne klistrer sammen med det olie der er imellem... og det olie skal lige vrides fra hinanden... du kan lige når du starter den så sætte den i første og hold den på bremsen og så start.. så vrides de lige fri...

• #5   21. maj 2007 Kan man ikke købe nye koblingsplader, kabel eller fjedrer for at afhjælpe problemet..? Jeg oplever det selv på min gamle zxr 400 når den er kold...

• #6   21. maj 2007 næhhh... min gamle kawa gjorde det... der hjalp en ny kobling ikke... og olie skift hjalp lidt... og det er jo kun når den er kold... så lave med det eller køb en duc med tør-kobling.. smiley

• #7   21. maj 2007 Hmm har lige snakket med min mekker. Han mener koblingsplader og kabel vil løse mit problem. Det skal også nævnes min har 2-3 cm frigang når jeg tar koblingen, og selvom den er helt trukket, trækker den stadig lidt. Det koster 2500,- er dette tilpas eller for dyrt? Jeg vil meget gerne spare lidt penge...

• #8   21. maj 2007 2500kr... shit det var dyrt... skiftede det hele på min gamle kawa.. lige borset fra kabel for omkring 1000kr og mener det er små 1500kr for den jeg har nu... men han skal jo så have timeløn.. men det kan du sku gøre selv...

• #9   21. maj 2007 Med det du skriver, lyder det som om at dit koblingskabel er "for langt". Det kan være gammelt og have strakt sig eller det kan formentlig justeres væk.

Prøv at stramme det op, hvis muligt, til du har 1-1,5 cm frigang. Mon ikke det hjælper? Du skal kunne høre i høj gear uden at koblingen glider efter justering(kabelskift)

• #11   21. maj 2007 kim der er noget der lyder forkert ved det du skriver.. hvis du har så meget frigang er det da klart at den trækker lidt... kan den ikke strammes noget mere??

• #12   21. maj 2007 ok det lyder billigt.. Nu er min mekker heller ik verdens billigste... Han sagde 1500 for pladerne og 3-400 for kablet + arbejdstid = 2500... Er det svært at lave selv? Man ska vel lægge cyklen ned på siden? Gruer lidt for at kabel-skift...

• #13   21. maj 2007 Ja folkens, kablet føles nemlig "for langt"... For dem der som mig har ti tommelfingre, har nogen en "DIY koblingskabel-justering"? smiley

• #14   21. maj 2007 Kig nu rigtig godt på kablet, inden du går i panik.

Der er formentlig mulighed for at stramme op på flere måder. Enten justerongsbeslag ved kablets ender, så du kan gøre kabelhuset lidt længere, eller også en bespænding ved koblingsarmen(på motoren), hvor du kan samle nogle mm op.

Din mekker ser ud til at vide lidt om profitmaksimering!

• #15   21. maj 2007 Okay ja jeg må forsøge..

Tak for svarene... Det virker dog som om et par mm er for lidt... Hvis det er alt jeg får ud af det, så må jeg nok smide et nyt kabel på...

Ja min mekker er velkendt for sine forretningsmetoder, vil dog ikke nævne nogen navne.. Jeg leder efter en billigere...

• #16   21. maj 2007 Specielt hvis du kan tage noget ved koblingsarmen (hvis kablet blot er sat på med møtrik/bolt-klemme) kan du samle rigtig meget op her.

• #17   21. maj 2007 Okay tak for svar. Jeg ser om jeg kan stramme kablet

• #18   21. maj 2007 Jeg fandt løsningen... Der skal olie på dyret.. smiley

Der mangler nok omkring 0.6 liter, så nu er den bare 10-4..Den hopper stadig en smule, men går ikke ud eller lign.

Kommentér på:
Start problem..

Annonce