{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Thor H
Thor H
Tilmeldt:
19. aug 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Yamaha Vmax 1985 Tændingsfejl eller? {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg har gået og bøvlet lidt med en Vmax fra 1985 i dag. Den går ikke på de 2 bagerste cylindre, medmindre at den får fuld håndtag. Den skyder ud af udstødningen og skyder også op gennem luftfilteret, men det er ikke kun én cylinder den skyder op gennem, det er alle fire den skyder op gennem. Der er gnist, kompression og benzin.
Min tanke er at det er en tændingsfejl på en af tændspolerne til de 2 bagerste cylindre, men har I en ide om hvad det kunne være ellers? Smider 4 nye tændrør snart og hvis det ikke virker kommer den til mekaniker.
Håber I kan hjælpe/har nogle ideer til hvad det kan være.

Mvh. Thor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Vmax 1985 Tændingsfejl eller?
  • #1   19. aug 2018 Der skulle vel aldrig komme benzin baglæns ud af stærekassen, vel. (karbsene.... smiley )
    Da min var istykker, var karbsene fyldt med benzin. Ligeså med luftfilter og uforbrændt benz i bunden af udst osse.....Det var pga noget slidt svømmerventil eller nåleventil. Måske skal dine karbs have en lille renovering og rensning? (Jeg er ikke mekaniker på nogen måde. Jeg synes bare ,at det lyder lidt lissom problemet jeg havde ...) Min cykel er heller ikke samme model som din.....Men har jeg i det mindste ret i, at det lyder somom at en el flere svømmernål ikke lukker ordentligt?


  • Thor H
    Thor H Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #2   19. aug 2018 Hej. Tak for svar. Jeg tror du har ret og tænker at jeg lige vil prøve at gå dem efter inden at jeg giver helt op!
    God aften til dig smiley


  • #3   20. aug 2018 O-ringe og nåle til lukkerne i karburatorerne er et kendt problem på mange cykler, når de får noget alder! Så god ide og lige tjekke det igennem. God arbejdslyst.

  • #4   20. aug 2018 Har også en V max fra 1985. Der har jeg lige sat 4 nye gummi flanger mellem karburator og topstykke er de tjekket om de er revnet.

    Hvis nåleventilerne er slidte så vil benzinpumpen ikke kunne lave tryk når du bare sætter tænding på. Prøv når du sætter tænding på at lytte benzinpumpen den skal gerne lave tryk og ikke stå og køre indimellem så er nåleventilerne utætte.

    Hvis der er fejl på tændspolerne plejer det at være omvendt at de virker i tomgang men ikke kan yde ved fuld gas.

    Det er benzin eller falsk luft eller karburatorene står ikke rigtig .

    Er der original udstødning på.

    Hvis du står med luftfilteret pillet af og står og kigger ned i indsugningen så vil den skyde fordi den ikke kantage gassen uden filter monteret.

    Min fik som sagt 4 nye gummier og synkroniseret har selv udstyrret til det det hjalp.

    MVh Flemming


Kommentér på:
Yamaha Vmax 1985 Tændingsfejl eller?

Annonce