{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

olie... hjælp!! {{forumTopicSubject}}

har lige købt mig en R1 fra 2001 og ville lige skifte olie og filter på den... men jeg arb til daglig med biler så er lidt i tvivl om hva for noget olie der skal på. har en ven der laver mange harleyer og kawaer og han sagde jeg skulle bruge det olie han havde på sit værksted for det brugte de altid til hurtige cykler

det er en CASTROL tri syntetisk,, og olien er rød-- han siger det er en racer olie...

kan jeg roligt hælde det på min r1.. vil sku nødig lave lort i den..

håber i kloge hoveder kan hjælpe--

når ja hvordan er jeres erfaring med K&N olie filtere??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie... hjælp!!
  • #1   3. jul 2007 husk at oilen skal være til våd kobling køb en god oile
    bel-ray eller anden god oile
    du må ikke ødelægge den fine maskine


  • #2   3. jul 2007 jamen det skulle den også gerne være.. mener de tar 150 kr literen så helt billig er den ikke syntes jeg smiley

    der må være nogen der ved lige præcis om det går?


  • #3   3. jul 2007 Tro ikke man skal være så bange for det med olie.
    Læs om din mc og dens oile krav på nettet.

    Eller i din håndbog -har du ikke en. så køb en. Det skal man sku have til sin mc.
    Om ikke andet - så kan man lære noget om dens opbygning osv.


  • #4   3. jul 2007 det er ikke uhøet pris da den holder 6000 km husk at skifte filter hver gang


  • #5   3. jul 2007 Bare kør på et værksted med den, og lad dem gøre det.
    Meget nemmere.


  • #6   3. jul 2007 har nemmelig ingen bog.. må ha fat i en.. filter skal den nok få smiley men i tror nok at det skal gå.. han sagde også at det var en rigtig god olie..

    men er satme bange for at der sker noget.. også mere at den ikke begynder at fedte i koblingen eller ligende..

    men har sku kun set rød olie til automat gearet på en bil og servo olie.. syntes bare det var underligt til motor!!!


  • #7   3. jul 2007 når jeg er mekaniker og har været det en del år.. så vil man gerne lave det selv.. der er aligevel ingen serviebog på den.. smiley

  • #8   3. jul 2007 Castrol laver god olie, men du må oplyse lidt om viskositet og andre oplysninger om den olie dim makker har. Bruger selv Castrol 10W/40 GP delsyntetisk med Tri-zone protection både på Suzukien og BMWen, og det er der ingen problemer i. Olien har jeg i øvrigt købt hos Louis i tyskland. Til en R1, skal du nok bruge noget i 10W/50 eller 10W/60 f.eks. Castrol Power 1 RS eller Castrol RS4T.

  • #9   3. jul 2007 Helt enig i det Klaus skriver. Og sikre dig at der på dunken står MA. Ellers er det IKKE em mc-olie.

    Jeg har også købt CASTROL TRI-ZONE 10W-50. Og du finder nok ikke en meget bedre olie (UDEN jeg på nogen måde ønsker at starte en olie-krig) ;o)


  • #10   3. jul 2007 castrol R4 olie er super god... jeg bruger ikke andet, og den gamle bruger heller ikke andet på sin... hans cbr1000 kører super på det

  • #11   4. jul 2007 det lyder som det går.. jamen det er mc olie.. de laver kun mc der hvor min kammrat er...

    lars og nicolaj.. er den olie også rød???


  • #12   4. jul 2007 JA!!

Kommentér på:
olie... hjælp!!

Annonce