{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Køler væske problem {{forumTopicSubject}}

Hey
jeg har et problem med min ktm 125 2takt cross maskine,efter den har holdt stille det meste af et år ville jeg lige starte den her forleden,den plejer altid bare at starte,men nu pisser vandet ud af påfyldnings proppen bare jeg jokker lidt på kickstarteren..nogen der kan fortælle mig hvorfor den gør det? kan det være termostaten ?


Kommentarer på:  Køler væske problem
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #1   6. feb 2019 Har den stået i frostvejr uden at være frostsikret med kølervæske?

    Hvis ja, så er det bare at skille den ad for at se hvor den er revnet.


  • #2   6. feb 2019 Det har den ikke

  • #4   6. feb 2019 Ja det er det muligvis,jeg havde bare håbet på det var noget mere enkelt,da den jo kørte perfekt da den blev parkeret.

  • #5   6. feb 2019 Hvis der løber vand ud når du bruger kickstarter, tyder det meget kraftigt på at der er forbindelse mellem forbrændingskammeret og kølesystemet. DET MÅ DER IKKE VÆRE!!!
    Stilstand i sig selv giver ikke den fejl, det plejer at være en defekt toppakning eller en frostsprængning.
    Du skriver at den ikke har stået i frostvejr uden frostvæske i kølesystemet, så forhåbentlig kan du nøjes med at skifte toppakningen. På en totakter, som ikke har ventiler, knastaksel og knastkæde bør det være rimelig simpelt.
    Har du selv evnerne til at gøre det er det bare igang med at skille ad og fejlsøge.
    God fornøjelse med arbejdet.


  • #6   6. feb 2019 Ja jeg må nok i gang med at skille den,der er ikke en chance for at det evt er termostaten der er stoppet eller noget,så når man jokker på kickstarteren vælter det ud af proppen? For vandpumpen kører vel når man kicker og er den så stoppet vil vandet vel ud

  • #8   6. feb 2019 Jo vandpumpen kører men der er normalt ikke meget go i sådan en pumpe.
    Det er mere et skovlhjul, som hjælper vandet med at komme rundt.
    Det du beskriver lyder for mig mest som om kompressionen i cylinderen fiser ud i kølesystemet.


  • #9   6. feb 2019 Ok jeg prøver at hive toppen af. Godt det er 2 takter.

  • #10   6. feb 2019 Prøv først at skrue tændrøret ud og træd så på kickstarter.
    Er der ingen overløb af kølervæske er det helt klart en utæthed imellem cylinderen og kølesystemet, da der nu ingen kompression er i cylinderen, mens vandpumpen stadig kører.


  • #11   6. feb 2019 Ok det prøver jeg.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #12   8. feb 2019 Normalt er der ikke nogen termostat i en totakts cross maskine, om der så var, og den var defekt, ville den aldrig kunne resultere i at der kommer vand ud af køleren, ved tråd på kickstarteren, så det er noget med at kompressionen fiser ud i vandkamrene i cylinder eller topstykke, så enten en pakning eller gennemtæring.

  • #13   8. feb 2019 Ok takker for info. Jeg må igang med at skille den.

Kommentér på:
Køler væske problem

Annonce