{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

Benjamin A
Benjamin A
Tilmeldt:
19. maj 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Yamaha xj 600 tank og start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en yamaha Xj600 diversion,

Som har fået en uheldig bule i tanken vel og mærke inden jeg overhovedet fik chancen for og køre den da den også har start problemer.

Men 1 tanken: passer en Xj900 tank på min Xj600?

2 startproblemer: Når jeg har nøglen på on og kill switchen så den skulle kunne starte, og trykker på start knappen kommer der en klik lyd fra rele boksen, uden starteren gider og køre over, hvad kunne være skyld i problemet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha xj 600 tank og start problemer
  • #1   24. maj 2019 Hvor meget spænding har du på batteriet - og specielt, hvor meget spænding er der på når du aktiverer relæet?

  • #2   24. maj 2019 batteri er færdig

  • Benjamin A
    Benjamin A Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   24. maj 2019 Batteriet er helt nyt. Og der var strøm på i ca 20 min efter jeg prøvede og starte den da jeg glemte og slukke for strømmen??

  • #4   24. maj 2019 Men hvad siger spændingen nu? Du bliver nødt til at sætte et voltmeter på. Umiddelbart vil mit bud være en af to ting: batteriet har ikke spænding nok (er det ladet fuldt op), eller relæet slutter ikke forbindelsen til starteren. Det kan også være startermotoren, men det er ikke lige så sandsynligt.

    Kan du starte den med startkabler fra en bil eller lignende?


  • Benjamin A
    Benjamin A Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   24. maj 2019 Det vil jeg prøve her imorgen så vidt muligt, har købt en lader så jeg kan få ladet Bateriet helt op, det til vil jeg prøve og starte den med kabler

  • Benjamin A
    Benjamin A Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   24. maj 2019 Tjekker også spændingen imorgen

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #7   24. maj 2019 Umiddelbart vil jeg mene at xj600 er mindre end 900 så vil tro tanken er anderledes. Men noget jeg ved er at tankene på 900 har det med at ruste i bunden, og jeg har aldrig set en 600 gøre det.

  • Benjamin A
    Benjamin A Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   25. maj 2019 Okay så vil jeg holde mig fra dem smiley

  • #9   25. maj 2019 Jeg er 99% sikker på tanken fra 900 ikke passer. Der kan også være dit relæ. Kunne den tørne tidligere? Har du tørnet den til i lang tid uden at lade den køle af kan du også have brændt starteren af.
    Hvis du måler spænding ok på batteriet
    , så skal du finde det store relæ der klikker når du trykker start og måle spænding mellem de to store poler, hvis der er spænding når du trykker, så er rælet dødt. Hvis ikke, så skal du se på starteren.


  • #10   25. maj 2019 Tanken fra en 900 passer ikke på. De er vidst forskellige. Hvis det er en blød bule kan den trækkes ud. Jeg har en video på min profil med det.

    Dit startproblem skyldes spændingsfald. Det er enten grundet lav spænding på batteriet, eller poler på batteri, startrelæ eller startermotor ikke er spændt korrekt.


  • Benjamin A
    Benjamin A Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #11   25. maj 2019 Bulen er en mindre bule, så vil prøve og rette den ud.

    Er igang med og lade Bateriet med en ekstern lader så jeg prøver og sætte det i senere og mølle spændingen


  • #12   26. maj 2019 Som jeg skrev længere oppe bør du også måle spændingen under belastning (med relæet aktiveret) - et batteri kan godt være ret dårligt og stadigt vise +13V uden belastning.
    Hvis det viser fin spænding så gør alligevel dig selv den tjeneste at prøv med startstrøm fra f.eks en bil - så kan du i hvert fald udelukke batteri-problemer.

    Som Andreas skriver skal du efterfølgende også have målt på relæet om det virker som det skal.


  • #13   28. maj 2019 Lad batteriet op. Hvis den starter igen er det pga. Batteriet.
    Hvis den ligepludselig går ud når du køre, og batteriet er fladt, kan det være noget der ikke lader, eller ensretter og lign.


Kommentér på:
Yamaha xj 600 tank og start problemer

Annonce