5.358 visninger
|
Oprettet:
Boosterplug {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der har erfaring med boosterplug. Hvad forbedre den .
Kører kawasaki versys 650
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Hvis den er med indsprøjtning, så vil den forbedre kørsel i lave omdrejninger og hurtigere gasrespons - plus bedre økonomi.
En forbedring til små penge.
Kan stærkt anbefales.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.076
Boosterplug er en billig løsning som ikke er optimal. Jeg ville flashe oem ecu eller få monteret en powercomander og få et costum map.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Flash/powercommander koster lang mere og hvis problemet er hakken og ujævn gang, så hvorfor så "overkill", hvis Boosterplug´en løser problemet ?? Udgangspunktet var ikke en tuning med effektforøgelse.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.076
Pengene er giver LANGT bedre ud end på larme potter og rizoma gøgl
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 23
Min 750`er havde et dødt område, omkring 3500 - 4500 omdrejninger i så godt som alle gear, det forsvandt så godt som fuldstændigt med boosterplug`en.
Men VN900 var det endnu værre, den tog såvel det lidt døde område, men den fjernede også næsten fuldstændig den "backfire" som den led af!
Lad være at lytte til misundelige hoveder som #3 og #6, der dybest set ikke aner hvad de taler om og som hellere vil nedgøre, i et fejlslagent forsøg på at få sig selv til at fremstå klogere! Der er intet konstruktivt eller brugbart i deres indlæg, faktisk tager de direkte fejl og aner intet om produktet.
Faktum er at det virker, det er billigt, fordi anordningen er simpel, men det er netop det der gør den genial. Ellers tjek anmeldelser og reviews og du vil hurtigt se at det er ganske positivt hvad folk siger.
Nej det er ingen Powercommander, men det behøver det heller ikke være, for at løse et fælles problem, for mange mc`er!
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 847 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.341
jun 2019
Følger: 4 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 23
Det var alt for mig i denne tråd, tror ikke der komme mere brugbart ud af den når einstein 1 ot 2 melder dig på banen igen!
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.076
Jeg gætter på du ikke har erfaring med flash eller pc med costum map korrekt ?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
Boosterpluggens formål er, at fjerne den ujævne gang mange nyere mc’er har, fordi de er for magert sat op fra nye.
Den gør det så simpelt, at den snyder motorstyringen til at tro, at indsugningsluften er lavere, hvorved blandingen så gøres en smule federe.
Ja, man kan fintune meget mere med flash og PC, men det er ikke nødvendigt for at løse det umiddelbare problem.
I øvrigt giver en PC/flash som oftest flere kræfter i de lavere omdrejninger. Men det gør boosterpluggen også
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
Det er ustyrlig nemt at narre ecu'en til at køre federe, enten ved at få den til at måle kølevandstemp lidt lavere eller indsugtemp lidt lavere, og det kan gøres med en enkelt modstand. Hvorvidt boosterplug gør det med flere eller har noget så "avanceret" som en temperaturafhængig modstand aner jeg ikke, men jeg vil stadig vove på, at man kan konstruere den selv og opnå samme resultat for under en femmer
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
De modstande der skal bruges, koster ca 25kr/stk, og til min TR650 skulle der bruges 8.
Og så købte jeg en brugt temperatursensor på eBay til 200kr, så jeg stadig havde den originale intakt. Inkl forsendelse og lidt småting kostede det omkring 500-525kr
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
http://www.cafehusky.com/threads/all-tr650s-need-this-introducing-the-eruption.34831/
Modstandene jeg brugte var disse
https://dk.rs-online.com/mobile/p/termistor-ic/7062765/
Og så vidt jeg kan se, er det prisen for en 100k thermomodstand
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
Det giver mening med bedre økonomi, hvis den bare kører bedre i det område du bruger den mest
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
Jeg valgte de komponenter jeg vidste virkede, og ja, kunne havde sparet nogle kr ved at handle på eBay, men i dette tilfælde valgte jeg et sted hvor jeg var sikker på kvaliteten
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
..vil holde min mening om selve metoden og fede op på for mig selv...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 847 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.341
De modstands løsninger i snakker om giver den jo bare fuld æde hele tiden
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
“Er der nogen, der har erfaring med Akrapovic” ??
Man kan allerede gætte sig til svarene............
FUSK....man kan selv lave det af 18/8 stål fra Bauhaus. Se under emfangsrør i metermål.
Det skal svejses med en blå 220 volts svejseapparat for det bedste resultat. Kan købes på Nettet og helst betales i Bitcoin for hurtigste levering.
Men den skal vel “rulles” efterfølgende for at fladspjælskabunaderne skal bli’ synkroniseret ??
Nej - bedste resultat opnås med montering af en Boosterplug for at få dem til at lyde ens.
Go’ weekend.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.076
Hvis jeg husker rigtigt. Så er det dig der synes fusker løsningen er ok (boosterplug) så du kunne jo passende være trådstarter
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
Var inden meget urolig ved jævn gas, det er næsten helt væk..
Jeg tror helt sikkert en en PC og indkøring vil være bedst, men det er jo også en anden pris.. Så kan man selv vurdere..
Og installationen tager 10 minutter..
Har siden tilføjet en O2 optimiser Fra Kevin i Australien.. Den fungerer lidt på samme måde, bare på lambdasonden.. Nu spiller det perfekt ??
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Nej tak !
Med så mange teoretisk kloge hoveder, så skal jeg ikke være til grin.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Kun at bruge temperatur udlæsning, er såre simpelt ikke nok til at gøre motorgangen rigtigt lækker, og det er ret komisk at se noget af det sludder som står i hans FAQ - specielt "BoosterPlug vs. Power Commander." afsnittet. Det er god humor, men det skyder ret meget hul i følgende udtalelse:
Do your homework and buy from someone who actually understands these things.
Feel free to consider if we belong to that group :-)
Det har jeg overvejet, og min konklusion er at der ikke findes en "one size fits all" løsning på fuel mapping, selvom han påstår det.
Jeg prøvede en boosterplug til min XT660, for både at kompensere for de rødglødende forrør efter kun ca 1 minuts tomgang, og også for at gøre den mindre nervøs ved lave omdrejninger og gasvandringer.
Det hjalp ikke en skid, og det samme hørte jeg fra flere andre med samme maskine - dvs XT660 nyere end 2011, hvor de ændrede på ECU'en så closed loop delen af mappet, fylder ret meget mere end før.
Så monterede jeg Kevins O2 optimizer, som gjorde en kæmpe forskel i det område, hvor boosterplug'en skulle have gjort det. Stadig ikke optimalt, og effekten flader lidt ud et stykke tid før man rammer begrænseren, igen bekræftet af min wideband lambda - dvs man dræber maskinen ved at tæve den, da den kører med for mager blanding.
Boosterplug'en prøvede jeg flere forskellige gange, men det gjorde nada forskel.
På det tidspunkt havde jeg en effektmåling på solide 44hk på hjulet, på trods af "kun" 48 på krumtappen standard.
Fordi jeg er lidt nørdet med nogle ting, gik jeg amok og byggede først et andet sæt forrør, fjernede den ene potte, modificerede luftfilterkassen kraftigt, dvs snorkel fjernet, en lille væg i kassen ændret, og den ene side udskiftet med et filter, så der var MEGET mere fri adgang til luften udefra.
Ikke alene sparede jeg knap 9 kilo, som alle sammen sad ud over bagakslen på cyklen, men efter indkøring med powercommander 5, fik jeg en sygeligt mere kørbar motor ud af det, som både går silkeblødt (som en 1-stamper nu kan ), men samtidig trækker rent ud til den rammer begrænseren.
Jeg har kun den ene erfaring med produktet, men det imponerede mig ikke - og nu her nogle år efter, hvor jeg i mellemtiden har lært mere om indkøring af motorer, står det ret tydeligt frem at boosterplug'en er for generel til at være en rigtigt god løsning på noget som helst.
Vil man mærke forskel? Ja da.
Betyder det så at alt er godt? Næ - slet ikke. For fed blanding er lige så slem som for mager blanding, for det vasker olien af cylindervæggene... Ingen oliefilm = metalkontakt mellem stempelringe og vægge... Det gider jeg ikke engang forklare problematikken i.
Som tidligere skrevet - hvis man lige har købt for 100.000+ kroner MC, og bruger tid på at spare de par tusinde kroner på indkøring, så har man ikke så meget jordforbindelse.
Du er velkommen til at være uenig - det sover jeg ikke dårligere af.
Powercommander eller ECU justering til mig fremover....
Dvs nu er jeg på Lectron karburator på motard'en, så det bliver ikke foreløbig.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
Jeg forstår godt dine argumenter for at en PC og indkøring er bedst, men jeg er godt tilfreds som den kører..
Jeg tænker mest på dine betragtninger om hvad der kan skade motoren..
På forhånd tak, Jesper
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Når man kører en cykel ind på rullefelt, er målet en god og lineær effektkurve - ikke nødvendigvis homogen benzinblanding over det hele. Det er en af de ting jeg har lært en masse af, og det involverer også at man trimmer tændingskurven, for at kompensere for motorens forskellige flowkarakteristikker, ved forskellige gasvandringer.
Det kan en boosterplug ikke. Der går man bare ud fra at der altid skal mere benzin til, og det er langt fra sandheden.
Ja man vil mærke en forskel, men man har ikke en kæft ide om hvorvidt den er velfungerende eller ej. Jeg kan sagtens forstå at de ikke vil vise kurver - det havde jeg også forsøgt at atyre udenom, hvis jeg solgte den slags...
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 33
Er der ikke noget om at BOOSTERPLUG kun giver exstra benzin ved lave omdr. ?.
Netop der hvor nye EURO 4 MC'er kører ujævnt.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.647
Er der ikke en måling på det, med et ret specifikt sæt kriterier, så bladrer jeg bare videre.
Det skal ikke forstås som at jeg tror alle lyver, for det er ikke tilfældet - men jeg kan ikke forstå at man stadig i 2019 bruger "butt dyno" eller "jeg kan mærke" som et brugbart argument for noget.
På samme måde som jeg trækker på smilebåndet af boosterplug hjemmesiden, når de de skriver de ikke vil "måle penis" med grafer.
Kan det næsten ikke måles? Så kan det HELT sikkert ikke mærkes...
Det er jo ikke effektmåling vi snakker om, men f.eks en kurve med benzinblanding kontra omdrejninger og gasvandring, før og efter boosterplug.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.527
En standard TR650 har ujævnt i tomgang, og kører man frem mod rødt lys, er det ikke unormalt den går i stå. Husqvarna (ktm) lavede en hjemkaldelse på det efter et par års pres. Men boosterpluggen forsvinder de unoder.
Og så var der også en mærkbar ændring på gasresponsen i 2. gear. Perfekt var det ikke, men klart til det bedre.
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
Boosterplug