Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boosterplug
  • #1   13. jun 2019 Ja, masser af god erfaring.
    Hvis den er med indsprøjtning, så vil den forbedre kørsel i lave omdrejninger og hurtigere gasrespons - plus bedre økonomi.
    En forbedring til små penge.
    Kan stærkt anbefales.


  • #2   13. jun 2019 Den ændre på luft/bensin blandingen ved lave omdrejninger. Og afhjælper nogle af de problemer som er ved den utrolig magre blanding de fleste cykler har pga euro miljø normerne.
    Boosterplug er en billig løsning som ikke er optimal. Jeg ville flashe oem ecu eller få monteret en powercomander og få et costum map.


  • #3   13. jun 2019 Jeg ved ikke hvad de koster, men jeg tænker man kan købe en modstand til ca. 10 øre der gør ca. det samme. Den snyder bare motprstyringen til at tro at vandtemp er et par grader lavere end den er.

  • #4   13. jun 2019 #3: en er ikke nok, og det skal være termo modstande. Mener jeg brugte 8 stk da jeg lavede min egen boosterplug på Husqvarna’en

  • #5   13. jun 2019 # Det får du jo heller ikke til Kr. 1100,00 / 1200,00 - ??
    Flash/powercommander koster lang mere og hvis problemet er hakken og ujævn gang, så hvorfor så "overkill", hvis Boosterplug´en løser problemet ?? Udgangspunktet var ikke en tuning med effektforøgelse.


  • #6   13. jun 2019 Hverken PC eller flash giver hk. KUN bedre motorgang og gasrespons. Får du det lavet rigtig så bliver hele din effektkurve rettet ind og motoren får den korrekte blanding ved ethvert omdrejningstal.. Forstår ikke man efter at have betalt BOKSEN for en fin mc ikke vil betale den smule som det koster at få den til at kører som en symaskine...
    Pengene er giver LANGT bedre ud end på larme potter og rizoma gøgl smiley


  • #7   13. jun 2019 Måske en forhandlergarati vil gå fløjten ??


  • #8   13. jun 2019 folk herinde taler som de har forstand! Den Boosterplug`en sørger ganske enkelt for at din maskine får tilført mere benzin, i snit ca. 7% mere. Jeg har i forbindelse med køb af boosterplug til både min VN900 og min GSXR750 K7, ført en længere mail korrespondance med Jens Lyck, der er opfinderen og indehaveren af Boosterplug. Den er blevet sindsygt populær verden over og jeg kan personligt skrive under på at det virker. Ja det er simpelt, men det virker, og det gør det ganske enkelt fordi de fleste maskiner kører for magert på fabriksindstillingen. Der sidder en lille temperaturføler, som måler indsugningsluften og forøger benzintilførslen derefter.

    Min 750`er havde et dødt område, omkring 3500 - 4500 omdrejninger i så godt som alle gear, det forsvandt så godt som fuldstændigt med boosterplug`en.
    Men VN900 var det endnu værre, den tog såvel det lidt døde område, men den fjernede også næsten fuldstændig den "backfire" som den led af!

    Lad være at lytte til misundelige hoveder som #3 og #6, der dybest set ikke aner hvad de taler om og som hellere vil nedgøre, i et fejlslagent forsøg på at få sig selv til at fremstå klogere! Der er intet konstruktivt eller brugbart i deres indlæg, faktisk tager de direkte fejl og aner intet om produktet.
    Faktum er at det virker, det er billigt, fordi anordningen er simpel, men det er netop det der gør den genial. Ellers tjek anmeldelser og reviews og du vil hurtigt se at det er ganske positivt hvad folk siger.

    Nej det er ingen Powercommander, men det behøver det heller ikke være, for at løse et fælles problem, for mange mc`er!


  • #10   13. jun 2019 Jeg har boosterplug monteret på min Suzuki

  • #11   13. jun 2019 ps. og får du eventuelt hører på Dumle og Rumle, så kan du jo smutte ind på boosterplug.com og downloade hans "værk" der sjovt nok hedder "Motorcycle Fuel Injection", det kunne Dumle og Rumle også have godt af, måske de ville lære noget og se at manden bag er lidt mere end bare en almindelig kapacitet indenfor området! Han har lagt det frit tilgængeligt og det er både interessant og lærerig læsning og hvad end man mener han tager fejl eller ej, så er der ingen tvivl om at han ved mere end almindeligt meget indenfor området!

    Det var alt for mig i denne tråd, tror ikke der komme mere brugbart ud af den når einstein 1 ot 2 melder dig på banen igen!


  • #12   13. jun 2019 @Mikkel

    Jeg gætter på du ikke har erfaring med flash eller pc med costum map korrekt ?



  • #13   13. jun 2019 #6: Men kan også vende den om. Man har betalt boksen for en ny mc, og så kører den ikke engang ordentligt...
    Boosterpluggens formål er, at fjerne den ujævne gang mange nyere mc’er har, fordi de er for magert sat op fra nye.
    Den gør det så simpelt, at den snyder motorstyringen til at tro, at indsugningsluften er lavere, hvorved blandingen så gøres en smule federe.
    Ja, man kan fintune meget mere med flash og PC, men det er ikke nødvendigt for at løse det umiddelbare problem.
    I øvrigt giver en PC/flash som oftest flere kræfter i de lavere omdrejninger. Men det gør boosterpluggen også


  • #14   13. jun 2019 #8 Har du målt på en boosterplug? Evt skilt en ad? Næppe, så har du heller ingen forudsætninger for at vide hvad den gør, at du har læst hvad producenten skriver om den og tror blindt på det, hjælper ikke rigtig. Det er korrekt at den gør blandingen federe, det gør den over hele spektret, både belastning og omdrejninger. Det hjælper uden tvivl på at cyklen kører mager ved mellemgas og i mellemområdet ved fuld gas, men den vil helt afgjort også komme til at gå for fed andre steder,dette er som sådan ikke et problem, da en motor næsten ikke mister effekt af at køre for fed, det er dog bare spild.
    Det er ustyrlig nemt at narre ecu'en til at køre federe, enten ved at få den til at måle kølevandstemp lidt lavere eller indsugtemp lidt lavere, og det kan gøres med en enkelt modstand. Hvorvidt boosterplug gør det med flere eller har noget så "avanceret" som en temperaturafhængig modstand aner jeg ikke, men jeg vil stadig vove på, at man kan konstruere den selv og opnå samme resultat for under en femmer smiley


  • #15   13. jun 2019 #14: Det kan IKKE laves selv for under en 5’er.
    De modstande der skal bruges, koster ca 25kr/stk, og til min TR650 skulle der bruges 8.
    Og så købte jeg en brugt temperatursensor på eBay til 200kr, så jeg stadig havde den originale intakt. Inkl forsendelse og lidt småting kostede det omkring 500-525kr


  • #16   13. jun 2019 #15 ok, så bliver mit elektronikelskende hjerte nysgerrigt, hvad I alverden gør så mange modstande? Og 25 kr for en temperaturafhængig modstand lyder ualmindelig dyrt smiley

  • #17   13. jun 2019 #16: Det er denne vejledning jeg fulgte.
    http://www.cafehusky.com/threads/all-tr650s-need-this-introducing-the-eruption.34831/
    Modstandene jeg brugte var disse
    https://dk.rs-online.com/mobile/p/termistor-ic/7062765/

    Og så vidt jeg kan se, er det prisen for en 100k thermomodstand


  • #18   13. jun 2019 I øvrigt gik både min TR650 og F650GS længere pr L benzin efter den modifikation.

  • #19   13. jun 2019 På ebay kan man få 10 thermistorer for 12 kr smiley men jeg forstår ikke rigtig ideen i at der skal være så mange, når man sætter 8 i parallel får man 12,5 kohm, kan man så ikke bare nøjes med en 12,5 kohm thermistor? smiley

    Det giver mening med bedre økonomi, hvis den bare kører bedre i det område du bruger den mest smiley


  • #20   13. jun 2019 Den kørte bedre i hele registret. Også i toppen.
    Jeg valgte de komponenter jeg vidste virkede, og ja, kunne havde sparet nogle kr ved at handle på eBay, men i dette tilfælde valgte jeg et sted hvor jeg var sikker på kvaliteten


  • #21   13. jun 2019 Der er ingen tvivl om, at det hjælper, den for mere brændstof i hele registret. Og som jeg skrev, så går en benzinmotor meget bedre med 5% for meget brændstof end 5% for lidt smiley

  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #22   14. jun 2019 Øhh, hvad skulle fordelen ved at sætte 8(eller for den sags skyld 1) ntc/ptc modstande sammen på føler siden, i stedet for blot en enkelt modstand på signal siden/afgang fra original sensoren..?.
    ..vil holde min mening om selve metoden og fede op på for mig selv...


  • #23   14. jun 2019 #22 jeg kan heller ikke helt gennemskue det, og jeg er uddannet i elektronik smiley

  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #24   14. jun 2019 Ja virker måske lidt som om man gør det lidt indviklet for bedre at kunne forsvare en høj pris... ved at de "power" bokse der engang var på mode til turbodiesel biler, og som fungere efter samme signalforviringsprincip, kunne laves for ca 2 kr... (prisen for en modstand), men så er den ikke i en flot plastik kasse som de dyre...

  • #25   14. jun 2019 Boosterplug er kun aktiv ved acceleration og deacceleration samt lave hastigheder. Den har temperatur føler til st regulere.

    De modstands løsninger i snakker om giver den jo bare fuld æde hele tiden


  • #27   14. jun 2019 #26 bruger du en eller anden form for idiotmatematik? 8 100kohm modstande I parallel giver 12,5 kohm. Ellers må du til at finde noget mere overbevisende frem.

  • #28   14. jun 2019 #26: Ja fusk er det vel, men velfungerende fusk.

  • #29   14. jun 2019 Jeg glæder mig til næste uges emne:
    “Er der nogen, der har erfaring med Akrapovic” ??
    Man kan allerede gætte sig til svarene............
    FUSK....man kan selv lave det af 18/8 stål fra Bauhaus. Se under emfangsrør i metermål.
    Det skal svejses med en blå 220 volts svejseapparat for det bedste resultat. Kan købes på Nettet og helst betales i Bitcoin for hurtigste levering.
    Men den skal vel “rulles” efterfølgende for at fladspjælskabunaderne skal bli’ synkroniseret ??
    Nej - bedste resultat opnås med montering af en Boosterplug for at få dem til at lyde ens.

    Go’ weekend.
    smiley


  • #30   14. jun 2019 @james

    Hvis jeg husker rigtigt. Så er det dig der synes fusker løsningen er ok (boosterplug) så du kunne jo passende være trådstarter smiley


  • #31   14. jun 2019 Jeg har meget glæde af min Boosterplug på min MT 03 660 CCM..
    Var inden meget urolig ved jævn gas, det er næsten helt væk..
    Jeg tror helt sikkert en en PC og indkøring vil være bedst, men det er jo også en anden pris.. Så kan man selv vurdere..
    Og installationen tager 10 minutter..
    Har siden tilføjet en O2 optimiser Fra Kevin i Australien.. Den fungerer lidt på samme måde, bare på lambdasonden.. Nu spiller det perfekt ??


  • #32   14. jun 2019 #30
    Nej tak !
    Med så mange teoretisk kloge hoveder, så skal jeg ikke være til grin.
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #33   17. jun 2019 Jeg har set den her diskussion mange gange, og flere af argumenterne på hjemmesiden, holder helt enkelt ikke vand...
    Kun at bruge temperatur udlæsning, er såre simpelt ikke nok til at gøre motorgangen rigtigt lækker, og det er ret komisk at se noget af det sludder som står i hans FAQ - specielt "BoosterPlug vs. Power Commander." afsnittet. Det er god humor, men det skyder ret meget hul i følgende udtalelse:

    Do your homework and buy from someone who actually understands these things.

    Feel free to consider if we belong to that group :-)


    Det har jeg overvejet, og min konklusion er at der ikke findes en "one size fits all" løsning på fuel mapping, selvom han påstår det.

    Jeg prøvede en boosterplug til min XT660, for både at kompensere for de rødglødende forrør efter kun ca 1 minuts tomgang, og også for at gøre den mindre nervøs ved lave omdrejninger og gasvandringer.
    Det hjalp ikke en skid, og det samme hørte jeg fra flere andre med samme maskine - dvs XT660 nyere end 2011, hvor de ændrede på ECU'en så closed loop delen af mappet, fylder ret meget mere end før.

    Så monterede jeg Kevins O2 optimizer, som gjorde en kæmpe forskel i det område, hvor boosterplug'en skulle have gjort det. Stadig ikke optimalt, og effekten flader lidt ud et stykke tid før man rammer begrænseren, igen bekræftet af min wideband lambda - dvs man dræber maskinen ved at tæve den, da den kører med for mager blanding.
    Boosterplug'en prøvede jeg flere forskellige gange, men det gjorde nada forskel.

    På det tidspunkt havde jeg en effektmåling på solide 44hk på hjulet, på trods af "kun" 48 på krumtappen standard.
    Fordi jeg er lidt nørdet med nogle ting, gik jeg amok og byggede først et andet sæt forrør, fjernede den ene potte, modificerede luftfilterkassen kraftigt, dvs snorkel fjernet, en lille væg i kassen ændret, og den ene side udskiftet med et filter, så der var MEGET mere fri adgang til luften udefra.
    Ikke alene sparede jeg knap 9 kilo, som alle sammen sad ud over bagakslen på cyklen, men efter indkøring med powercommander 5, fik jeg en sygeligt mere kørbar motor ud af det, som både går silkeblødt (som en 1-stamper nu kan smiley ), men samtidig trækker rent ud til den rammer begrænseren.

    Jeg har kun den ene erfaring med produktet, men det imponerede mig ikke - og nu her nogle år efter, hvor jeg i mellemtiden har lært mere om indkøring af motorer, står det ret tydeligt frem at boosterplug'en er for generel til at være en rigtigt god løsning på noget som helst.

    Vil man mærke forskel? Ja da.

    Betyder det så at alt er godt? Næ - slet ikke. For fed blanding er lige så slem som for mager blanding, for det vasker olien af cylindervæggene... Ingen oliefilm = metalkontakt mellem stempelringe og vægge... Det gider jeg ikke engang forklare problematikken i. smiley

    Som tidligere skrevet - hvis man lige har købt for 100.000+ kroner MC, og bruger tid på at spare de par tusinde kroner på indkøring, så har man ikke så meget jordforbindelse.
    Du er velkommen til at være uenig - det sover jeg ikke dårligere af.

    Powercommander eller ECU justering til mig fremover.... smiley
    Dvs nu er jeg på Lectron karburator på motard'en, så det bliver ikke foreløbig. smiley


  • #34   17. jun 2019 Til Sajmon: Jeg kører MT 03 med Boosterplug og O2 optimiser, er det ikke bedre for motoren end standard?
    Jeg forstår godt dine argumenter for at en PC og indkøring er bedst, men jeg er godt tilfreds som den kører..
    Jeg tænker mest på dine betragtninger om hvad der kan skade motoren..
    På forhånd tak, Jesper


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #35   17. jun 2019 Man ved ikke om det er bedre for motoren før man har fået lavet en rulning. Færdig bum.

    Når man kører en cykel ind på rullefelt, er målet en god og lineær effektkurve - ikke nødvendigvis homogen benzinblanding over det hele. Det er en af de ting jeg har lært en masse af, og det involverer også at man trimmer tændingskurven, for at kompensere for motorens forskellige flowkarakteristikker, ved forskellige gasvandringer.
    Det kan en boosterplug ikke. Der går man bare ud fra at der altid skal mere benzin til, og det er langt fra sandheden.

    Ja man vil mærke en forskel, men man har ikke en kæft ide om hvorvidt den er velfungerende eller ej. Jeg kan sagtens forstå at de ikke vil vise kurver - det havde jeg også forsøgt at atyre udenom, hvis jeg solgte den slags... smiley


  • #36   17. jun 2019 Tak for svar Sajmon

  • #37   8. jul 2019 SAJMON. Rigtig mange på YOUTUBE og forum'er skriver de har uændret benzinforbrug. Ved godt at hvis der bliver smidt 6% benzin mere på ved lave omdr. så burde man selvfølgelig bruge lidt mere benzin.

    Er der ikke noget om at BOOSTERPLUG kun giver exstra benzin ved lave omdr. ?.

    Netop der hvor nye EURO 4 MC'er kører ujævnt.


  • #38   8. jul 2019 #37: Min TR650 gik lidt længere på literen. Og jo, det er kun i de lavere omdrejninger den har en effekt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #39   8. jul 2019 #37 - Det er mange år siden jeg stoppede med at have noget videre tillid til hverken Youtube eller forum brugere, og deres udtalelser om f.eks benzinforbrug eller ekstra effekt.

    Er der ikke en måling på det, med et ret specifikt sæt kriterier, så bladrer jeg bare videre.

    Det skal ikke forstås som at jeg tror alle lyver, for det er ikke tilfældet - men jeg kan ikke forstå at man stadig i 2019 bruger "butt dyno" eller "jeg kan mærke" som et brugbart argument for noget.
    På samme måde som jeg trækker på smilebåndet af boosterplug hjemmesiden, når de de skriver de ikke vil "måle penis" med grafer.

    Kan det næsten ikke måles? Så kan det HELT sikkert ikke mærkes... smiley

    Det er jo ikke effektmåling vi snakker om, men f.eks en kurve med benzinblanding kontra omdrejninger og gasvandring, før og efter boosterplug.


  • #40   8. jul 2019 #39: På TR’en var der tydelig mærkbar effekt. Ikke effekt som i motorydelse, men effekt på motorgangen.
    En standard TR650 har ujævnt i tomgang, og kører man frem mod rødt lys, er det ikke unormalt den går i stå. Husqvarna (ktm) lavede en hjemkaldelse på det efter et par års pres. Men boosterpluggen forsvinder de unoder.
    Og så var der også en mærkbar ændring på gasresponsen i 2. gear. Perfekt var det ikke, men klart til det bedre.


  • #41   10. jul 2019 #39 Netop min oplevelse

Kommentér på:
Boosterplug

Annonce