XS 400 Problem XS 400 Problem
Hej.
Har tidligere skrevet et par tråde herinde med diverse problemer med min Yamaha XS 400.
Idag blev så dagen hvor jeg begik mig ud i at skille den ad for at rense kaburatorer (da den ikke rigtigt vil starte) og kiggede også på starteren.
Nå men da jeg pillede starteren ud røg det tandhjul og kæde den trækker af, og røg ned og lå der ved generatorern (ved ikke hvad det hedder) da jeg var færdig med starteren tog skruede jeg skjoldet af på motorens venstre side for at få fingrene i den tandhjul. Til min overraskelse begyndte der så at løbe benzin ud da jeg begyndte at løsne boltene, og der kom meget. en halv balje fuld (ca 1 til 2 liter gætter jeg på). Så viklinger og det hele derinde har ligget i et benzin bad. Mit spørgsmål går så på om andrer har erfaringer med om sådan en motor nogensinde kommer til at kører igen, og lige så vigtigt, hvordan pokker det kan være kommet derned. Det eneste jeg kan se skulle kunne gøre det er at i starten stod cykel i nogle dage med benzinhanen på pri, og ikke på on som den burde, og den har nok også kørt nogle små ture med den på pri. samtidig manglede oringen ved starteren så de i princippet har kunnet rende den vej ned. Men hvordan det kommet ned vil starteren forstår jeg ikke.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her
På forhånd tak
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
okt 2006
Følger: 52 Følgere: 60 MC-er: 10 Emner: 51 Svar: 621
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 745
Det kan så osse forklare startproblemerne.
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61
Jeg skilte kaburatorerne af idag for at rense svømme ventilerne og de der nåle ventiler, og umiddelbart synes jeg de så fine ud. Men prøver at skifte at nålene...
Tror i den har taget skade af det, viklingerne ved generatoren (eller hvad det hedder på en mc) stod jo i benzin til op over begge ører..?
sep 2007
men det er bare ikke så fedt at jeg ikke kan se der var noget galt i kaburatorerne, for ville jo helst undgå det sker igen
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
Når cyklen er tørret op og samlet korrekt, så starter den nok igen:-)
sep 2007
Der lå godt nok en smule i bunden af kaburatoren jeg har fjernet...
Jeg Lader den lige stå og tørrer et par dage, så prøver jeg
sep 2007
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
sep 2007
XS 400 Problem