1.913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

S G
S G
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61

XS 400 Problem XS 400 Problem

Hej.

Har tidligere skrevet et par tråde herinde med diverse problemer med min Yamaha XS 400.

Idag blev så dagen hvor jeg begik mig ud i at skille den ad for at rense kaburatorer (da den ikke rigtigt vil starte) og kiggede også på starteren.

Nå men da jeg pillede starteren ud røg det tandhjul og kæde den trækker af, og røg ned og lå der ved generatorern (ved ikke hvad det hedder) da jeg var færdig med starteren tog skruede jeg skjoldet af på motorens venstre side for at få fingrene i den tandhjul. Til min overraskelse begyndte der så at løbe benzin ud da jeg begyndte at løsne boltene, og der kom meget. en halv balje fuld (ca 1 til 2 liter gætter jeg på). Så viklinger og det hele derinde har ligget i et benzin bad. Mit spørgsmål går så på om andrer har erfaringer med om sådan en motor nogensinde kommer til at kører igen, og lige så vigtigt, hvordan pokker det kan være kommet derned. Det eneste jeg kan se skulle kunne gøre det er at i starten stod cykel i nogle dage med benzinhanen på pri, og ikke på on som den burde, og den har nok også kørt nogle små ture med den på pri. samtidig manglede oringen ved starteren så de i princippet har kunnet rende den vej ned. Men hvordan det kommet ned vil starteren forstår jeg ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt her smiley

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XS 400 Problem
  • #1   29. dec 2007 skift olien og lad ikke din hane stå på fuld åben , men det tyder lidt på dine svømmerventiler ikke lukker ordentligt , tag din luftfilterkasse af og tjek den ogsåp om der ikke også står benzin der .........

• #2   29. dec 2007 pis... har selv lavet samme fejl med starteren så tandhjulet faldt ned ;O( det gør man kun en gang........... det med benzinen forstår jeg ikke helt men pri er fri gennemgang så kører benz hanen uden om vakkum systemet. og så er der noget galt med dine karburatore siden de løber over

• #3   29. dec 2007 Det lyder næsten som om der er en svømmer der "hænger" så benzinen render direkte igennem karburatoren.
    Det kan så osse forklare startproblemerne.

• #4   29. dec 2007 Jepp jeg skifter også olien snarest.

Jeg skilte kaburatorerne af idag for at rense svømme ventilerne og de der nåle ventiler, og umiddelbart synes jeg de så fine ud. Men prøver at skifte at nålene...

Tror i den har taget skade af det, viklingerne ved generatoren (eller hvad det hedder på en mc) stod jo i benzin til op over begge ører..?

• #6   29. dec 2007 Det gør jeg også smiley

men det er bare ikke så fedt at jeg ikke kan se der var noget galt i kaburatorerne, for ville jo helst undgå det sker igen smiley

• #7   29. dec 2007 Dine nåleventiler behøver ikke have været defekte. Det er absolut muligt at der bare har været så meget skidt i karburatoren at svømeren iike har flydt rigtigt eller der har være skidt i ventilerne.

Når cyklen er tørret op og samlet korrekt, så starter den nok igen:-)

• #8   29. dec 2007 Okey. Jeg krydser i hvert fald fingrer smiley

Der lå godt nok en smule i bunden af kaburatoren jeg har fjernet...

Jeg Lader den lige stå og tørrer et par dage, så prøver jeg smiley

• #9   29. dec 2007 forresten glemte jeg lige at sige at i den ene kaburator sag der en sort gummeprob der lukker ned til den lille dyse, men i den anden manglede den prob, og der var bare stoppe et lille stykke gummi ned som jeg ikke tror har holdt tæt, men kan ikke foresille mig det har så meget at sige...?

• #10   29. dec 2007 Hvis det er den lille gummibøsning ved nåleventilsædet, du taler om, så er det sandsynligvis netop synderen og dermed årsag til hele miseren:-)

• #11   29. dec 2007 Nu har jeg ikke vildt meget fostand på det. Men mener ikke det er ved nålevenilen. ifølge haynes hed den vist jet et eller andet. der sidder den store dysse ting ca midt i, og i den ene side nåle ventilen, og den her sidder på i den anden side, så vidt jeg kan se kan den skrues ud med et eller andet værktøj.

Kommentér på:
XS 400 Problem

Annonce