Ethanol i benzinen er fordoblet i 95 oktan, hvad skader det??? :O Ethanol i benzinen er fordoblet i 95 oktan, hvad skader det??? :O
Der er meget snak om ethanol i benzin og om det er skadeligt OG om det tiltrækker vand....
Benzin(olie) og vand kan ikke blandes under normale omstændigheder, men det kan ethanol og vand (tænk på hvorfor man putter karburator væske i benzinen om efteråret vinteren)
Om netop din MC kan køre på E10 (10% ethanol), kan man læse om mange steder, MEN om den i virkeligheden, kører af helve..... til er en anden ting og skal testes hvis man har mod på det...
Jeg lægger et link, hvor du kan se både at ethanol og vand er blandbart OG hvordan du rent faktisk kan få det ud og få rent benzin
Link her:
https://www.youtube.com/watch?v=RO1hsaxaMXo&list=PLqUhCEzT0RFz3HzpRJhYUh8PE_74avozo&index=35&t=0s
Nu kan du selv bedømme, hvordan og hvorledes.---
Som jeg ser det er der to store problemer, siden det kan tiltrækkke vand... Ved længere opstaldning (rust i tank, dårlig benzin da det er fyldt med vand OG ethanol, og naturligvis om den overhovedet kan køre på det )
It´s up to you
Peace out and safe riding NOT hahahaha....
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/637428-e_10_braendstof_
e5 har været på markedet i mange år og jeg er ikke stødt på artikler om at biler og motorcykler i hobetal er strandet på landevejene med tankene fulde af vand... eller rust for den sags skyld. e10 har også været på markedet i flere lande i mange år... og hvad med dem, der kører på e85?
Det er stadig muligt at tanke e5 benzin, hvis man ønsker det.
Og hvis du selv fjerner ethanolen fra benzinen så husk, at oktantallet falder så meget, at du risikerer at skade din motor for alvor!
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.234
De har fortrængt en masse sprut & nøgne damer og har tiltrukket en hel masse vand...
Det skal nu nok gå
Ethanol i benzinen er fordoblet i 95 oktan, hvad skader det??? :O