2.489 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

benzin ved vinteropbevaring? benzin ved vinteropbevaring?

Har hørt noget om at benzinen i tanken godt kan blive dårlig af at stå vinteren over. Men så har jeg hørt at man kan få noget at blande i benzinen, så den holder sig bedre. er der nogen der kender til dette og hvor man kan få det og hvordan det skal puttes i?
på forhånd tak.
Mvh. Anders.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  benzin ved vinteropbevaring?
  • #1   21. jan 2008
    jeg har aldrig personligt haft problemer og har aldrig heldt noget i benzinen......

• #2   21. jan 2008 Ja det er da nogen der siger.... hvis den ikke kan køre på det så skift det, hvis den starter fint så kør videre på det.....

• #3   21. jan 2008 Den burde ikke blive dårlig af 3-4 md. henstand.. Men nogen år kan godt gøre det. Ved ikke hvad man kan blande i desværre. Men det burde heller ikke blive et problem..

• #4   21. jan 2008 okay, jammen så vil jeg bare tage det helt roligt og vente til det bliver forår smiley tak

• #5   21. jan 2008 Jeg har fyldt en flaske karburatorsprit i tanken og derefter fuldtanket..
    Det er mest for at undgå rust i tanken..

• #6   21. jan 2008 benzin bliver først rigtigt dårlig efter omkring et halvt år.. jeg arbejder i en butik der sælger motorsave og lignende, og der er der mange der ikke kan forstå hvorfor deres sav ikke siger *bring ding-ding* efter at have stået i 10 måneder med det same benzin.. men der findes noget totalt godt miljøbenzin som kan holde sig i 2 år.. det hedder aspen.. kender en der tankede en sidste gang med det i tanken.. det kan dog kun købes i dunke..

• #7   21. jan 2008 og så er det for øvrigt en vildt god benzin.. ekstremt miljøvenlig..

• #9   21. jan 2008 Mener "bell add" har et produkt til benzin konservering....

/Thomas

• #10   21. jan 2008 Chris H

Må nok give dig ret i, at der ret hurtigt dannes bundfældninger. Det er nu normalt ikke et problem i tanken, hvis ellers benzinfiltrene er OK.

Derimod sker det samme i karburatoere, hvis svømmerhusene ikke tømmes - og det er noget rigtig ged!

Tømmer altid selv tanken og olierer den, ligesom karburatorerne får en overhaling hver vinter.

• #11   22. jan 2008 Så har jeg været ved mc. mekanikeren og har fået noget shell et eller andet væske til at putte i tanken. Men skulle nok have puttet det i tanken noget før. Det var næsten umulgt at få liv i moteren, da den har stået i 4 måneder uden noget i benzinen. Men nu fik jeg tømt kaburatorene for gammel benzin og har hældt lidt frisk benzin i tanken, og det der shell noget i og så startede den smiley

Kommentér på:
benzin ved vinteropbevaring?

Annonce