647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Femte gear er stået af Femte gear er stået af

Min CB750K ('81) og jeg kørte på motorvej i et kvarters tid. Høje accelerationer for at komme op i fart – men intet overdrevent. Da jeg skulle overhale en bil, oplevede jeg pludselig at motoren gik dramatisk op i omdrejninger (som når man prøver at starte i neutral).

Jeg gik hurtigt ned i 4. gear og da jeg efterfølgende prøvede med femte igen, så opførte maskinen sig som om, at den var ved at løbe tør for benzin. Den der hakkende fornemmelse. MEN...tanken var helt fuld.

Status er nu, at 1.-4. gear fungerer fuldkommen normalt, og når jeg prøver at sætte den op i femte gear, hører jeg en slags høj ‘raslen’…og motoren kan ikke rigtig tage fat.

Nogen bud på hvad problemet kan være ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Femte gear er stået af
  • #1   16. aug 2020 5. gearet står vist til en renovering - dvs motor og gearkasse skal splittes ad. Jeg ville nok i første omgang tappe motorolien af for at se om der skulle være metalspåner/-stykker i.

• #2   16. aug 2020 den skal i hvertfald ikke køre videre før fejlen er fundet, du skulle bare vide hvor mange unge knægte jeg har hørt om der bare har fortsat med at bruge deres crosser selvom et af gearene var defekt, sommetider kostede det komplet ny gearkasse.... så lad vær

Kommentér på:
Femte gear er stået af

Annonce