{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  2 takts motor
  • #2   8. okt 2020 Har du målt at cylindre er boret efter tolerancen fra suzuki og ikke er over mål?

    Når det er sagt, så synes jeg også min gt550 snakkede lidt fra cylindrene selv efter renovering. Det var med modellen med nikasil cylindre.ny nikasil Nye originale stempler og ringe... og krumtap var i tyskland og blive renoveret med alle lejer. Ikke så meget som før renoveringen, men lidt havde den da. Hvis du synes det er for meget så bør du undersøge.


  • #3   8. okt 2020 og du har alle gummiklodserne monteret i topstykket ?

  • #4   8. okt 2020 Stemplerne og cylindre måler 62 mm. (har ikke digital skydelære) med stempelringene afmonteret kan der i top presses søgerblad 0.20 i. I bund 0.10. Med stempelringene monteret er der et lille spillerrum når man trykker stemplet frem og tilbage. Måske det er det der støjer lidt? Iøvrigt mange tak for interresen.............. Alle gummiklodser sider topstykke og cylinderer

  • #5   8. okt 2020 Der må da være et skema hvad cyl og stempler skal være. Jeg ville ikke bruge en skydelære men mikrometer skrue og 3 punkt måler for at være sikker på korrekt måling.

  • #6   8. okt 2020 Du kan ikke måle noget som helst cylinder og stempel med en skydelære(digital eller ej) og tolerangen er 0,05 mm ca. 20mm fra bunden af stemplet, så hvis det er rigtigt hvad du måler er det et rigtigt lorte arbejde der er lavet, smiley

  • #7   8. okt 2020 Cylinderservice værksted kan måle dine cylinder diameter og rundhed
    Er cylinder blevet honet inden du montere nye stempler? Der er også en tollerance på Diameter eller skal de bores op til næste overstørelse stempler.


  • #8   8. okt 2020 Hvad er ring gabet i bund ?

  • #9   9. okt 2020 Tak for alle henvendeleser. Jeg må have cylinderene tjekket ved cylinderservice da jeg ikke har udstyret til dette.

  • #10   9. okt 2020 skønt der er så mange der renoverer de fantastiske 2 taktere. det varmer at høre om! ??

  • #11   9. okt 2020 Her er service data på gt550

    “Inspection and repair”


    https://www.oldjapanesebikes.com/mraxl_GT_Resource/manuals/gt550jman/index.php



  • #12   9. okt 2020 Der er jo en grund til at man kaldte en totakter for en pling ding i gamle dage smiley

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #13   14. okt 2020 Hellere lidt pling pling, end at den sætter sig.

    Ofte er det også spjældet i karburatoren, der larmer. Har før renoveret en 2-takter, der larmede - nu larmede den bare endnu mere, da man nu rigtig kunne høre spjældet i karburatoren.

    Ellers kan det også være krumtappen der har lidt play smiley


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 146
    #14   14. okt 2020 Lyder nu underligt, at der er en forskel på cylinderdiameteren på 0,1 mm fra top til bund. Det lyde faktisk af ret meget. smiley

  • #15   14. okt 2020 Øhhh Peter ved du ikke at et stempel smiley er konisk og ovalt, så det er meget normalt der er mere plads i toppen smiley

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 146
    #16   21. okt 2020 #15
    Nej, Karsten, det ved jeg godt nok ikke da.

    Men eftersom stemplet vel ikke skifter form, om det er i top- eller bundstilling, kan du så ikke forklare mig, hvordan der kan være toleranceforskel?


  • #17   21. okt 2020 stemplet skifter form når det bliver varmt , også derfor at billige 2takts stempler er mere koniske end original kvalitets stempel , ex yamaha yz125 fra engang i 80erne , uoriginalt (kan ikke huske mærket) var 35 hundrededele konisk hvor originalt yamaha kun var 10 hundrededele , samme med wiseco også kun 9-10 hundrededele konisk
    ovaliteten er fordi du har mere gods ved krydspinden , of for det kan udvide sig ved driftstemp så måler stemplerne mindre ved krydspinden i forhold til på tværs af krydspinden (ikke så meget materiale der udvider sig)


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 146
    #18   21. okt 2020 #17
    Tak for info. Jeg var ikke klar over, at man stadig laver stempler med så store tolerancer.

    Og lige for at slå fast: Det har ikke noget med de målinger trådstarter foretager at gøre.


Kommentér på:
2 takts motor

Annonce