{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rustfri bolte og alu?
  • #1   4. feb 2008 du kan rolig skifte til rustfri da der ikke sker nogen tæring
    men husk at give den fedt når du montere dem så skulle det gå fint


  • #2   4. feb 2008 Jah, så længe du ikke kører cyklen i et saltbad, så vil der ikke ske nogen form for tæring. Det salt der måtte være på vejene burde ikke være nok til og sætte nogen reaktion i gang.
    Køb du bare skruer til kværnen smiley

    Og tillykke med det nye arbejde smiley


  • #3   4. feb 2008 Jamen så er den skid vist slået, jeg siger mange tak herfra!

  • #4   4. feb 2008 Hej Carsten.

    Det var godt du meldte dig på banen. Boltene er bl.a tiltænkt ventildækslerne (på topstykkerne).

    Hvad er det der kan gå galt?

    Mvh A. (skal lige ud at købe ind, men vender tilbage).


  • #5   4. feb 2008 ja.. uha..uha.. og heller ikke til bremsskiver - calipre og den slags..!! for dæ'lan da.. ;-))

  • #7   4. feb 2008 Det mindst ædle metal ofrer sig til fordel for det ædle i tilfælde af tæring.

    I det her tilfælde er det rustfri det ædle metal, så det er ikke den mest heldige kombination.



  • #8   4. feb 2008 Hmm, ja... Der er skrevet både for og i mod i tråden.

    Kan sagtens følge Steen, men hvis skruen er smurt godt ind i kobberfedt er gevindet i topstykket vel godt beskyttet?

    Ville ellers gerne have hørt 2 * Carsten udbrede sig lidt mere om evt. problemer med varmeudvidelseskoefficienten - det kan være det kommer.


  • #9   4. feb 2008 Jeg har også gjort mig mine erfaringer med hvor meget et gammelt alugevind kan tåle af "fynsk håndmoment". Bolte og møtrikker er en lille/simpel ting, det er bare så pisse-irriterende når man kommer til at spænde ben for sig selv.

    Jeg forstod ikke helt Henrik A´s joke - det gør jeg så nu. Tænker mig at boltene i Carstens historie har været mere sprøde end de har været seje. Grim historie.


Kommentér på:
Rustfri bolte og alu?

Annonce