898 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kondensator spørgsmål Kondensator spørgsmål

Da jeg ikke er den superkyndige benzin mekaniker har jeg lige et spørgsmål

Har være ude og købe ny platiner og kondensator til min gamle DTer den gamle kondensator er der 2 ledninger i den ene sort den anden brun, den nu er tilsvarende men her er begge ledninger sorte,den ene dog længerer end den anden.

er der en der kan give mig et hurtigt svar på om det er ligemeget hvordan man kobler dem sammen eller ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kondensator spørgsmål
  • #1   5. feb 2008 hej peter ja det er lige meget hvordan man kobler dem sammen da de 2 ledninger går sammen i kondensatoren

• #2   5. feb 2008 Jeg ved ikke så meget om motorer, men en hel del om elektronik. Står der nogen størrelse på selve kondensatoren? Hvis der står noget med "n" eller "p" er det lige meget hvordan du vender den. Men hvis der står "u" efter tallet skal du passe på. Kan du evt tage et billede af teksten på den hvis der er nogen?

• #3   5. feb 2008 den lange svarer til brun

• #4   5. feb 2008 " SirXX " og Niels [Århus/Odder] A en tænnings kondensator er en veksels strøms kondensator den bruger metal huset som den ene pol og ledningen/ledningerne som den anden derfor kan sådan en ikke vendes forkert det at der er 2 ledninger på nogle er fordi den ene går til platinerne og den anden laver forbindelsen vidre til tændspolen

• #5   5. feb 2008 Lars G fik ret, blev lige så nysgerrig at jeg skar den gamle i 2 og fik også derved svaret, både på mit problem og fandt sgu også ud af hvordan den fungerede, men 1000 tak for hjælpen.

skal lige siges at Dteren startede på tredie hug og køre bare ;o)

Kommentér på:
Kondensator spørgsmål

Annonce