{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.694 visninger | Oprettet:

Syn af veteran {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået fat i en honda nighthawk 750 s fra USA fra 1984 så lige et par spørgsmål til alle i gode mc gutter
Er det korrekt at jeg kan droppe blinklys og sidespejle og stadig få den gennem toldsyn pga den alder den har
Og man skal vel etablere position lys på den også da den ikke er født med det ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af veteran
  • #1   24. jan 2021 Ja det er rigtigt der skal ikke være blinklys eller spejle på

    profilbillede
  • #2   24. jan 2021 Med hensyn til positionslys ville jeg ikke gøre noget. Der er lys på når du drejer nøglen (som på mange nye/nyere cykler) og det burde være nok. Den jeg havde gik da fint igennem syn med det lys, og det var ikke fordi at synsmanden ikke var klar over det smiley

  • #3   24. jan 2021 Takker for svar perfekt

  • #4   24. jan 2021 Husk at efter lovens bogstav skal køretøjet fremstå i original stand som ab fabrik for at kunne indregistretes som veteran. Dette såkaldte "originalitetskrav for veterankøretøjer" er pt til diskussion hos Motorstyrelsen m.fl., men en krakilsk synsmand m/k kan vælge at følge det fuldt ud. Er du i tvivl, så spørg dig for blandt mulige synshaller smiley

  • #5   25. jan 2021 #4 Det må være noget nyt at synshallerne skal vurdere dette (medmindre den er ombygget til ukendelighed)! Det plejer at være et forsikrings spørgsmål ?

  • #6   25. jan 2021 #4 Jeg mener at det krav er bortfaldet, da det i mange tilfælde ikke var muligt, at skaffe originale reservedele for at opfylde kravet om originalitet.

  • #7   25. jan 2021 Jeg mener også den afgørelse på originalitet blev vurderet af synsmanden til toldsynet.
    Min havde andre potter og styr på uden problemer.
    Håber også dine amerikanske papirer har 1. registreringsdato magen til produktionsåret så du ikke havner i en 4 år nyere registreringsdato vs. produktionsår beregning situation som jeg måtte lære af. Held og lykke med importen.


  • #8   25. jan 2021 Minsandten, ole l, de omtalte, flerårige forhandlinger er netop afdluttet og originalitetskravet bortfaldet ligesom brændstoftillæget:

    https://motorhistorisk.dk/nyhedsbrev/nu-afskaffes-originalitetskravet/

    Til gengæld er afgiftsgrundlget blevet hævet fra 40 til 75pct.

    Eksist. veteranejere kan igen sove roligt efter ombygning og nybagte undgå usikkerheden med, hvordan køretøjets originalitet bliver vurderet ved registrering som veteran smiley


  • #9   26. jan 2021 Det er som regel ret nemt at få synet en veteran, toldsyn og registreringssyn samtidigt. En veteran må bruges til lejlighedsvis kørsel: Du man gerne køre på arbejde på den og sige : "Se hvad jeg har", men du må ikke gøre det regelmæssigt. Det er også OK at køre til stranden og købe en is. Jeg har været flere gange sydpå, og da jeg spurgte, var det helt OK, også selvom det hverken var et træf eller udstilling. Forsikringsselskaberne har forskellige regler, mit krævede at jeg havde et andet køretøj registreret som dagligt brug, og ingen vinterkørsel, men ellers ikke andet. God fornøjelse, veteranverdenen er tæt befolket med hyggelige og spøjse mennesker med vidt forskellig baggrund.


  • #10   27. jan 2021 6.03.031 Tohjulet motorcykel
    e- eller E-godkendt positionslygte til tohjulet motorcykel kan alternativt være uden
    funktionsmærkningen »A« henholdsvis »R«.
    (1) Tohjulet motorcykel skal være forsynet med:
    a) En eller to positionslygter.
    Før 01.05.77: Tohjulet motorcykel skal være forsynet med mindst en positionslygte. og det er korrekt at den ikke skal kunne tændes hvis man fjerner nøglen som der står længere oppe men de skal være der så den kan tændes med nøglen i. og det giver et omsyn hvis den mangles


Kommentér på:
Syn af veteran

Annonce