{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Michael R
Michael R
Tilmeldt:
18. jul 2021
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6

Suzuki Gs500e 1998 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg fik mc kort og cyklen i mandags, så er ret ny i motorcykel-verden med cirka 200-300 km på CV'et ??

Det drejer som en Suzuki GS500E fra 98' med 29.xxx km på tælleren.
Den har kørt ganske fint, indtil fredag eftermiddag, hvor jeg skulle køre hjem fra arbejde.
Uden mislyd gik den ud ved et t-kryds. Jeg fik den startede og kørte hjem, dog ville den gerne gå ud, medmindre jeg gav den lidt gas for at give den i gang ved kryds. Da jeg kom hjem, gik den ud med det samme og prøvede kort efter at starte den igen. Det krævede en del gas for at vække liv i maskinen. I går tog jeg luftfilter og karburatorer af og fik blæst studser mm, pænt og rent. Hertil synes jeg at "flyderen" havde fin bevægelse og nålen gjorde som den skulle. I dag blev den samlet og den opfører sig som den gjorde i fredags. Jeg kan godt køre på den men slet ikke optimalt når den går ud ved hvert kryds (hvis jeg ikke giver den gas) og den er stadig svær at starte.

Den står på 'ON' ved benzin hanen og vacuum slangen er ikke klemt.
Den lækker lidt benzin, når den er startet. (gjorde den ikke før i fredags)

Håber en eller flere har bud på, hvad mit næste forsøg skal være ??

God søndag.

Vh. Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Gs500e 1998
  • Sanel T
    Sanel T Tilmeldt:
    feb 2021

    Følgere: 7 Svar: 4
    #1   18. jul 2021 Kan man sætte den på pri på benzinhanen?

  • #2   18. jul 2021 Det der kan jo være alt muligt, men jeg tænker:

    • Hvornår har maskinin sidst fået et fuldt, professionelt service? Jeg har efterhåden set nogen stykker, der kun er blevet usselt passet, da maskinen ikke er så dyr.

    • Du skriver at "den" lækker benzin. Hvad er "den"?

    • Er der solide gnister i tændrørne og er de nye og gode?

    • Kører den med (rent) originalt luftfilter? ?GS500 bryder sig virkelig ikke om uoriginale luftfiltre med mindre de bliver dysset ordentligt om.

    • Tank den helt op og prøv at sætte hanen til "pri" eller "res" for at se om det gør en forskel.

    • Der kan også være opstået små revner i de bløde indsugningstudser eller gummi-membranerne i karburatorne.


  • #3   18. jul 2021 Utæt vacuum slange


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #4   18. jul 2021 @Sanel T
    Ja, det kan man godt.

    @Tim
    Den skulle ifølge sælger have fået skiftet olie + oliefilter midt sidste sæson. Men det er selvfølgelig nemt at sige.

    Min fejl. Benzinen drypper fra slangen som går ned fra karburatoren. Tænker det er en overløbsslange.

    Tændrør er en mulighed, jeg køber et par nye i morgen.
    De monteret er forresten helt tørre og ret sodet til.

    Luftfilter er originalt.

    Jeg prøver fuld tank og en af dine to nævnte indstillinger på benzin hanen.

    Jeg synes at membranerne så fine ud.
    Tak for dine svar indtil videre smiley

    @Karsten
    Jeg prøver at finde en ny slange til vacuum. Skal den hedde noget specielt?


  • Sanel T
    Sanel T Tilmeldt:
    feb 2021

    Følgere: 7 Svar: 4
    #5   18. jul 2021 Tror på en dårlig benzinhane.... hvor oddser man?? smiley

  • #6   18. jul 2021 Mit øøønglings issue ved bikes man ikke kender eller ved hvorlænge har stået.. og stået smiley

    - Benzin filter i tanken er blot snottet til..

    easy peasy fix.. smiley


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #7   18. jul 2021 @Sanel
    Kan den renoveres eller er det bare byt til nyt?
    Haha, jeg kan høre danskespil an smiley

    @Henrik A
    Men burde det ikke give for lidt benzin? Jeg tror måske den får for meget siden det løber ud af overløbsslangen fra karburatoren.


  • Sanel T
    Sanel T Tilmeldt:
    feb 2021

    Følgere: 7 Svar: 4
    #8   18. jul 2021 Renover altid hvis muligt det er jo langt billiger smiley sørg for at den ikke lækker benzin som det første, det er mega farligt!

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #9   18. jul 2021 Det kunne være at nåleventilene i karburatoren ikke lukker tæt, ofte er gummispidsen
    så slidt at det ikke er nok at rense den. Køb ny nåleventiler.


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #10   19. jul 2021 @Sanel
    Modtaget. Jeg prøver at skille den ad og se, om der er nogle tydelige fejl.

    @Jan S
    Jeg prøver at finde nye nålespidser i morgen. Ved du om de kan skiftes bare ved at løsne de to bundskruer og få bundkaret af eller skal jeg have karburatorerne af?


  • #11   19. jul 2021 Hvis din flyder hænger kommer der benzin ud af overløb på kaburator, så jeg vil helt sikkert kigge på dine kaburatorer igen.

  • #12   19. jul 2021 Start den med kold motor og straks du får den i gang - og kan holde den i gang - så føl om forrørene er varme på begge cylindre - forsigtigt. Kunne godt lyde som om den ene cylinder ikke er med ved lave omdrejninger. Mangler den ene cylinder er det måske den samme som benzinen drypper fra smiley


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #13   20. jul 2021 @Poul
    Jeg prøvede din metode i dag. Det ene forrør blev lidt langsommere varmer end det andet, men der var virkelig ikke meget til forskel. Dog smed den ikke brændstof i dag.. Den stod bedre i tomgang, men da den blev varm ville den gerne gå ud igen. Jeg forsøgte at justere på tomgangsskruen, desværre uden held. Jeg får hentet nye nålespidser og tændrør i morgen. Forsøger at få det skiftet i morgen aften, og I vil blive opdateret i morgen, senest torsdag smiley

    Tak for alle jeres indspark. Dem sætter jeg virkelig pris på smiley


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #14   21. jul 2021 Lille update:
    Tiden gik med ungerne som den burde i vores ferie smiley
    Jeg nåede dog at hente tændrør og de nye pakninger + spids nåle til karburator. Jeg fik skiftet tændrør (da det er hvad tiden tilbyd i dag), og kørt en lille tur, hvor maskinen nåede at blive varm. Vil helst gøre en ting af gange for at blive klogere på fejlen. Den kører bedre, især ved tomgang. Den skulle holde stille i cirka 2 minutter, efter at den var drift varm, før den "dykkede" i omdrejningerne. Hvor det tidligere var et problem, så snart jeg brugte koblingskablet og den faldt i omdrejninger.
    Pakninger og spidsnåle forventes at blive skiftet i morgen, medmindre ungerne ikke tillader det smiley


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    jul 2021

    Følger: 8 Emner: 1 Svar: 6
    #15   25. jul 2021 Opdatering og løsning:
    Så blev der skiftet pakninger og nålespids i karburatorerne og det var problemet. Selvom de gamle nåle havde bevægelse, så gik de ikke som de skulle.
    Kæmpe tak til alle som er kommet med input, og især løsningen!
    God aften herfra. smiley


Kommentér på:
Suzuki Gs500e 1998

Annonce