Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  k&n Køre af H..... til.
  • #1   20. aug 2005 Det er fordi den skal dyses ind... Det er rimeligt vigtigt du får det gjort hurtigst muligt da det ellers kan skade motoren...

Når du har fået det gjort har du garenteret en vildere kværn end du havde før smiley

Koster 1500-2000,-

/Jan

• #2   20. aug 2005 Har du vakum-karburatore på? For så vil den aldrig komme til at køre perfekt.
    Ellers er det en inddysning der skal til, så skal den nok være der.

/
    Jesper

• #3   20. aug 2005 Jesper. Jeg ved ikke om det hedder vakum-karburator, det er dem der sidder der på som standart.

Kan jeg godt køre 200 km på den inden den bliver dyset om? Jeg har nemmelig et godt stykke vej, til ham der skal gøre det. Hvis nu jeg køre den pænt og ikke kommer over 5000 rpm.

• #4   20. aug 2005 38 mm mikuni CV-karburatorer hedder de.

• #5   20. aug 2005
    Det er fordi at den får _alt_ for meget luft,= for mager blanding=stor fare for brændte stempler, så på med det orginale filter, og skift dem så nede ved dem der skal dysse den ind.

Hilsen Dennis

• #6   20. aug 2005 pil de filtre af igen. Du får den aldrig til at køre ordentligt igen.
    Idag på mc festivbal i Odense
    måtte 4 sande det samme. De havde også clamp on filtre på. Kurven fra bænken lignede noget der var løgn efter 4000 rpm.
    Jeg kan ikek sige det nok gange, der er så mange der tror det giver flere HK med clamp on. MAN KAN IKKE SMIDE CLAMPON PÅ VACUMKABURATORER!!! Vacumkabunader kræver modstand fra luftfilterkassen, Det er det hele princippet i kaburatoren går ud på!

• #7   20. aug 2005 Dennis og Jan. SKam jer for at svare på noget i ikek ved noget om!!! Det kan hurtig koste manden en masse penge!!
    Man kan altså ikke smide sådanne filtre på vacumkabunader! Ingen vacum i de filtre

Michael P, såfremt du er i tvivl på det jeg siger, så kontakt Mr. Dyno fra dot engineering, Henning fra mc-hospitalet m.m

• #8   20. aug 2005 PIS !!!

• #9   20. aug 2005 Hallo Sebastian.
    Det du der skriver er jeg absolut ikke enig i. Jeg kører selv med 38 mm Mikuni CV-kaburatorer, og KN-filtre, og min maskine kører fremragende. Jeg var ude og kigge til et træf udelukkende for Yamaha xs 650, og jeg tror at mindst 80% af de maskiner der var med kørte med KN-filtre og CV-kaburatorer. Men der skal selvfølgelig dyses om, det skal der ALTID hvis man laver ændringer på enten indsugningssiden eller udstødningssiden. Og altid OP , fordi at de ændringer man laver som regel giver mere "gennemtræk" i motoren. Jeg tror personlig at det mere gennemtræk kn-filtrerne giver, kompenserer for den manglende modstand fra luftfilterkassen. Men der skal større dyser i, ellers risikerer man at brænde hul i stemplerne.
    Mvh Michael.

• #10   20. aug 2005 (link fjernet)

Der skriver de, at det godt skulle kunne lade sig gøre.. Er totalt forviret....

• #11   20. aug 2005 Sportsmaskiner! Den maskine du beskriver kører langt fa med samme omdrejninger! De er et fact at man ikek smider clamp on på sportsmaskiner og vacumkabuinader.
    Har endnu ikke set en kurve der har været pæn.
    De lyder godt og brøler fint, men spjældene blafrer op og ned pga manglende vacum, hvilket betyder at de faktsik skiftevis drukner og får for mager blanding! Der blev holdt flere foredrag om det idag ved bænken til mc festival i Odense. Det hælper intet på sportsmaskiner at smide større dyser i, da de er fra 5000-max problemet er, dyser viker jo kun nå nålene er helt oppe!

• #12   20. aug 2005 Michael.. Fladspjldskabunader er kabunader der ikke er afhængig af vacum. Dvs spjældkabunader! Derfor smiley
    Der styres åbningen af spjældene med hvor meget gas du giver!!
    Ved vacum styres åbningen er "vacumtrykket"
    Det kan sikkert lade sig gøre på enkelte nyere vacumkabunader eller på kabunader på cykler de rikke tager så mange rpm, dvs momentcykler eller lign.. Men prøv lige at høre Mr dyno om det! Jeg har kun hørt folk har problemer med det på sportsmaskiner

• #13   20. aug 2005 Micheal P: Det kan sagtens lade sig gøre. DEn skal bare dyses om.... så som de andre skriver, det gamle filter på igen og så tril de 200 km til din mc-mand og smid dem på igen og lad ham dyse den

• #14   20. aug 2005 no way! Caspar! du får ikke en jævn kurve med dem der på!

• #15   20. aug 2005 Jeg har prøvet at ringe til Henning fra Mc-Hospitalet, men han er ikke så nem at komme i kontakt med. Men jeg må prøve at høre hvad han siger til det.

• #16   20. aug 2005 nu har jeg kørt både med fladspjæld og vacuumrider. altid med åbne filtre. totalt overlegen lyd, og suverænt træk. aldrig haft problemer. tværtimod. jo står det ned i lårtykke stråler og man accel max kan den trække vand ind. (karb sprit løser det). vil kun anbefale.

• #17   20. aug 2005 Michael P

Du skulle tage at lytte til Sebastian.. smiley

Så hellere sætte en ny udstødning på, og lege lidt med det.. smiley

• #18   20. aug 2005 jeg vil se minimum 1 kurve fra en cykel med vacumkabunader, som bare er lidt jævn! Teoretisk lader det sig ikke gøre!!! Der skal være modstand til vacumkaburatorer! Enten kan førern ikke mærke at cyklen går ujævnt, ellers også har den ikke fået en testkurve fra en bænk! Tror det er jeres svar
    smiley

• #20   20. aug 2005 på min gamle gpz 750 ville jeg have kn filtre på, men igen som sebastian siger og ham der hedder Heng-let som er ren kawa guru siger at de kommer til at køre ujævnt og ikke særlig godt.... hvis jeg skulle noget skulle jeg købe en der passede i filter kassen så var der måske en mulighed, men det var ikke noget han ville gøre.

og på den anden side ikke nok kraft i din cykel.... køb en større... ;o)

• #21   21. aug 2005 tja fik desværre ikke udskriften med da jeg fik installeret jet kittet med enkelt filtre på min gamle 11ez. men nu var det også ove(mr dyno) der ordnede den den gang. den havde perfekt kurve uden huller hele vejen igennem. sørg for at det er ham eller en i samme karat der justere den ind. men seføli, er man ikke indstillet på at betale for ordentligt håndværk har sebastian og co helt ret. det er sværere, så skal man lade være

• #22   21. aug 2005 Problmet ligger også i at clampon filtre giver turbulens i den luft som cyklen tager ind. Det er de helelr iikke glade for.
    Dvs din 11ez, vil nok have en mere ujævn kurve når der først kommer fartvind på

• #23   22. aug 2005 hmm. må sige trak perfekt i al andet end ekstremt regnvejr. vil da ikke nægte den har tabt noget mwen kunne hverken i den ene eller anden type vind mærkes

• #24   26. aug 2005 hvordan vill et kn filter være på en shadow??? ewr det også dybt godnat. egentlig er det ikke for hestenes skyld men for udseendet, men hvis nu man også kan få lidt heste såå.

• #25   26. aug 2005 det er forresten en shadow vt 600c bare lige for god ordens skyld

Kommentér på:
k&n Køre af H..... til.

Annonce