818 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
k&n Køre af H..... til. k&n Køre af H..... til.
Jeg fik sat k&n filter på her i weekenden, 4 stk lige på hver karburator. Men der er slet ikke ryk i cyklen, og efter 5000 rpm. Så lyder det som om den er ved at drukken. Er dette et justeringsspørgsmål? Eller har jeg gjort noget forkert?
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
Når du har fået det gjort har du garenteret en vildere kværn end du havde før
Koster 1500-2000,-
/Jan
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Ellers er det en inddysning der skal til, så skal den nok være der.
/
Jesper
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 58 Svar: 213
Kan jeg godt køre 200 km på den inden den bliver dyset om? Jeg har nemmelig et godt stykke vej, til ham der skal gøre det. Hvis nu jeg køre den pænt og ikke kommer over 5000 rpm.
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 58 Svar: 213
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
Det er fordi at den får _alt_ for meget luft,= for mager blanding=stor fare for brændte stempler, så på med det orginale filter, og skift dem så nede ved dem der skal dysse den ind.
Hilsen Dennis
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Idag på mc festivbal i Odense
måtte 4 sande det samme. De havde også clamp on filtre på. Kurven fra bænken lignede noget der var løgn efter 4000 rpm.
Jeg kan ikek sige det nok gange, der er så mange der tror det giver flere HK med clamp on. MAN KAN IKKE SMIDE CLAMPON PÅ VACUMKABURATORER!!! Vacumkabunader kræver modstand fra luftfilterkassen, Det er det hele princippet i kaburatoren går ud på!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Man kan altså ikke smide sådanne filtre på vacumkabunader! Ingen vacum i de filtre
Michael P, såfremt du er i tvivl på det jeg siger, så kontakt Mr. Dyno fra dot engineering, Henning fra mc-hospitalet m.m
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 58 Svar: 213
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Det du der skriver er jeg absolut ikke enig i. Jeg kører selv med 38 mm Mikuni CV-kaburatorer, og KN-filtre, og min maskine kører fremragende. Jeg var ude og kigge til et træf udelukkende for Yamaha xs 650, og jeg tror at mindst 80% af de maskiner der var med kørte med KN-filtre og CV-kaburatorer. Men der skal selvfølgelig dyses om, det skal der ALTID hvis man laver ændringer på enten indsugningssiden eller udstødningssiden. Og altid OP , fordi at de ændringer man laver som regel giver mere "gennemtræk" i motoren. Jeg tror personlig at det mere gennemtræk kn-filtrerne giver, kompenserer for den manglende modstand fra luftfilterkassen. Men der skal større dyser i, ellers risikerer man at brænde hul i stemplerne.
Mvh Michael.
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 58 Svar: 213
Der skriver de, at det godt skulle kunne lade sig gøre.. Er totalt forviret....
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Har endnu ikke set en kurve der har været pæn.
De lyder godt og brøler fint, men spjældene blafrer op og ned pga manglende vacum, hvilket betyder at de faktsik skiftevis drukner og får for mager blanding! Der blev holdt flere foredrag om det idag ved bænken til mc festival i Odense. Det hælper intet på sportsmaskiner at smide større dyser i, da de er fra 5000-max problemet er, dyser viker jo kun nå nålene er helt oppe!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Der styres åbningen af spjældene med hvor meget gas du giver!!
Ved vacum styres åbningen er "vacumtrykket"
Det kan sikkert lade sig gøre på enkelte nyere vacumkabunader eller på kabunader på cykler de rikke tager så mange rpm, dvs momentcykler eller lign.. Men prøv lige at høre Mr dyno om det! Jeg har kun hørt folk har problemer med det på sportsmaskiner
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 288
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
jul 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 58 Svar: 213
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Du skulle tage at lytte til Sebastian..
Så hellere sætte en ny udstødning på, og lege lidt med det..
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 233
og på den anden side ikke nok kraft i din cykel.... køb en større... ;o)
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Dvs din 11ez, vil nok have en mere ujævn kurve når der først kommer fartvind på
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
k&n Køre af H..... til.