{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Udstødning - lovlig {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Med de lidt skærpede omstændigheder, så tænker jeg, at der er flere som står i en lidt presset situation for nuværende smiley
Et spørgsmål til flokken: Er der overhovedet mulighed for at finde udstødning til sin Suzuki Intruder VL 1500 fra 2008?!
Synes det er svært at gennemskue markedet ift. e-mærkning, typegodkendelse (ift. årgang) osv.
Har pt. påmonteret Cobra Wild Star (fulgte med da den blev købt for 3 år siden ved forhandler)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning - lovlig
  • #1   15. mar 2022 Hvis den er e godkendt og du overholder dB krav = kør ud og nyd sommeren smiley

  • #2   15. mar 2022 Hvis de er E-mærket og indsatsen ikke er pillet ud, så er det lovligt at køre med

  • #3   16. mar 2022 hvis den ikke larmer og du ikke kører for hurtigt, bliver du slet ikke stoppet.

  • #5   17. mar 2022 Hurtigt svar:
    Bare kør og vær glad, har nævnt det herinde før.
    Og jeg opfordrer aldrig til ulovligheder og man skal køre ordentligt, men den nye regel der, og vejsidesyn vil jeg sgu se udført i virkeligheden før jeg køber den.

    Tror kun det kunne være til et evt træf der skete noget




  • #6   17. mar 2022 "Tror kun det kunne være til et evt træf der skete noget"

    Bakkeåbning???


  • #7   17. mar 2022 Åbning af bakken ja!! er vel også et træf på en måde??
    Plejer der ikke og være en del tilstedeværelse af ordensmagten på den dag i forvejen??
    Men de skal vel have nogen med til at syne skidtet.


  • #8   17. mar 2022 Nu er det nogle år siden jeg har været med - efter 15 år faldt interessen lidt, og nu efter 26 - 27 år er den pænt lille.
    MEN... de plejede da at stå stragetiske steder på hjemturen med laser , bilinspektører osv.
    Og så fik man lige gennemgået slidbane, lygter osv.
    Jeg synes jeg læste at de kan lave en lydmåling når blot omgivelsesstøjen er 10 db lavere end MC'en. Så tænker de lige vurdere ved vejen og hvis der er fin musik, så bliver du lige sendt ned af en sidevej, hvor fætter mikrofon står med bror bilinspektør, og hvor man er 100 meter væk fra vejen og støjen deroppe.
    Og så klapper målefælden.

    (Jeg er en gammel mand på boxer BMW med lovlig potte)


  • #9   17. mar 2022 Ja det er jo det.
    Nu er jeg også selv lovlydig når det kommer til det meste incl. mine gamle originale lydpotter.

    Så jeg kan jo være "ligeglad" og er det også. Min mission er og tage brodden lidt ud af det der "farlige spøgelse" kaldet vejsidesyn, som er dukket op her på forum.
    Så meget respekt skal vi sgu heller ikke have.

    Som de der 13 ukrainske soldater på en bette ø sagde til en russisk destroyer: I kan rende os i røven, forsvind!


  • #10   20. mar 2022 Lige en sidekommentar !
    Ved godt at, der har været skrevet meget i denne sag om udstødning smiley
    Men jeg har et par Akaprovich lookalike potter, uden e-mærkning, MEN hvis man får lavet en DB-test i synshal og de holder lovkrav, er der så en mulighed for at de kan godkendes??


  • #11   20. mar 2022 Folk spørger også om
    Hvornår er en udstødning lovlig?
    Vær opmærksom på at dit godkendelses nummer på udstødningen skal passe på din motorcykel type/årgang. Du kan altså ikke lovligt montere en udstødning fra en anden årgang - uanset om den kan monteres problemfrit - hvis dens E nummer ikke er i overensstemmelse med godkendelsen til din motorcykel.17. sep. 2021


Kommentér på:
Udstødning - lovlig

Annonce