{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

michael c
michael c
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

"raslen" i tomgang gsxr 1100 {{forumTopicSubject}}

har hørt det et kendt fænomen med "motor raslen" på suzuki, men har ik ku finde noget brugbar info. jeg har købt 2 stk gsxr 1100 92`er. undre mig lidt over rasle lyden de laver ved tomgang. lyder ik som ventiler men mere som t-rem, kædetræk raslen. er det noget jeg skal bekymre mig om, el er det bare sådan på suzuki??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "raslen" i tomgang gsxr 1100
  • #1   24. mar 2008 Ku være fra kobling, prøv at læg mærke til om det ændrer sig når du hiver kobling, eventuelt lidt op i tomgang.

men det er vist ret kendt at skruzukier rasler lidt

• #2   24. mar 2008 Tror det er din knastkæde strammer. De er ikke så gode på suzuki. jeg måtte skifte på de 2 suzuki er som jeg har haft. Det kan også være at du skal skifte din knastkæde. Men suzukier går lidt mere "ujævn/ralleren" i tomgang.

• #3   24. mar 2008 Det er 99% sikkert din knastkæde strammer der enten har sat sig, eller den kan ikke nå længere fordi din knastkæde er slidt op og blevet for lang, havde problemet med strammeren på min gamle GSX.

• #4   24. mar 2008 Det er selvfølgelig knastkæden der rasler, men om det er kæden eller strammeren det er galt med, det må du selv eller værkstedet ind og tjekke..

• #5   24. mar 2008 Det kan også være dine ventiler, i værksteds manualen, står der at de skal helst have max spillerum, og at motoren skal lyde som om den er opslidt. Ja, det står der!!!

Men kan også være din knastkæde, men har ikke hørt det skulle være et problem, men knasterne, der har de desværre et svagt punkt. Har en kammi, der har kørtover 110.000 på sin 1100 uden at skifte knastkæde. Men derfor kan det selvfølgelig godt værre at det er det alligevel, kommer jo an på hvordan de bliver kørt...

• michael c
    michael c Tilmeldt:
    maj 2007

#6   24. mar 2008 der ingen lyd forskel om koblingen er trukket el ej.
    kunne igrunden sagtens være strammeren. undrede mig bare over d er samme rasle lyd på begge mc`er. den ene har kørt 80000 den anden 30000. ved sgu ik helt om jeg skal gøre noget ved d. tror jeg vil køre med det og høre om d blir værre. håber ik ligefrem kæden kan springe a...

• #7   24. mar 2008 Så er koblingen udelukket
    smiley

• #8   24. mar 2008 Strammeren - uden tvivl! Er det ventilerne, vil det lave en mere tikkende lyd..

Det er et problem på mange gsxr-modeller, men ved at købe en opdateret model af strammeren, burde du komme ud over problemet! smiley
    Du kan også evt. smide en manuel strammer i, men kræver selvfølgelig lidt mere af brugeren for at justere sådan en fætter.. smiley

• michael c
    michael c Tilmeldt:
    maj 2007

#9   24. mar 2008 jeg kører med d med mindre d blir værre. ellers må jeg sgu ha lagt den (slappe) kæde dobbelt....;-)

tak for de hurtige svar..

• jan j
    jan j Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #10   7. sep 2012 min tikke ved tomgang mekanikeren siger det er ventilerne det holder op når den har kørt 2min den har kørt 80000

Kommentér på:
"raslen" i tomgang gsxr 1100

Annonce